Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Tiyatro sanatının toplumla olan ilişkisini tarışır ve 20. yüzyılda tiyatro ve
performans sanatı vesilesiyle toplumsal donusum hedefleyen yapıtlar,
hareketler incelenir.
Dersin İçeriği:
Sosyolojide sanata bakış, tiyatro-toplum ilişkisi, Marksist sanat eleştirileri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Presentasyon
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Sosyal düşünce içinde sanatın yerini irdeler. | 1-3, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
2) Tıyatro tarihi, eleştirisi ve teorisi ile sosyoloji dallarının farklı disipliner yaklaşımlarını bır araya getirir. | 1-3, 5-10 | 1,2,3,5 | B,C,D |
3) Toplumsal hareket olarak gösteri sanatlarının potansiyelini ve kapasitesini tartışır. Ingiltere, Amerika ve Türkiye’de işçi sınıfı haraketlerinin aracı olarak performans ve tiyatroyu inceler | 1-3, 5-10 | 1,2,3,5 | B,C,D |
4) Kent yapısı içerisinde kapitalist yayılım karşısında tiyatro ve performansın direnme aygıtı olarak potansiyelini inceler. | 1-3, 5-10 | 1,2,3,5 | B,C,D |
5) Ana akım ve burjuva olarak kabul edilebilecek tiyatro sanayiinin sanat ve kültür üzerindeki yaptırımlaını inceler. | 1-4, 5-10 | 1,2,3,5 | B,C,D |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Giris, tanitim | Ogretim gorevlisi saglar |
2 | Sosyal düşünce içinde sanatın yeri, Marksist eleştiri | |
3 | Emile Durkheim, Raymond Williams, Pierre Bourdieu, Arnold Hauser ve Jurgen Habermas’tan seçkiler | |
4 | Arnold Hauser, ‘Sanat ve toplum ilişkisi’ | |
5 | Raymond Williams, Kültür Sosyolojisi | |
6 | Jill Dolan, Utopia in Performance; Hauser, ‘Sanat tüketicileri’ | |
7 | David Harvey, Pierre Bourdieu, bir vaka çalışması: F. Bahar Karlıdağ, ‘Bir film seti aktivizmi’ | |
8 | Barry Witham, A Sustainable Theatre | |
9 | IKSV 2018 raporu: ‘Birlikte Yaşamak’ | |
10 | Raphael Samuel, işçi tiyatroları; Hauser, sınıf ve kültür | |
11 | Milli tatil- 23 Nisan – ders yok | |
12 | Belgesel tiyatro: Gordon Hirabayashi, Hold These Truths; Hauser, ‘samimiyet ve inanılırlık’ | |
13 | Joan Littlewood ve Cedric Price’ın Fun Palace projesi, Bourriaud, ilişkisel estetik | |
14 | Genel tartışma, tekrar, final ödevi kriterleri, abstract sunumu | |
15 |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Kitap bolumleri, makaleler, IKSV raporu | |
Tartisma hazirligi, okuma raporlari | |
Sunum, arastirma yazisi |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 15 |
Derse Katılım (okuma raporu ve mini sunumlar) | 6+3 | 45 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Topluma dair metodlu bilgi derleme ve kullanma becerisi kazandırılması | X | |||||
2 | Edindikleri teorik bilgi ve araştırma yetisini Kamu kuruluşları, özel sektör kuruluşlar ve sivil toplum örgütlerinde pratik olarak uygulama yetisi edindirme | x | |||||
3 | Sahip oldukları kendi alanlarındaki bilgi ve beceri birikimini akademik dünyanın daha ileri seviyelerinde aktif olarak kullanmaya yönelik akademik altyapı kazandırma | X | |||||
4 | Sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilgili altyapı geliştirip çok disiplinli çalışmaları yürütebilme yetisi kazandırma | X | |||||
5 | Alanında edindiği bilgi birikimini diğer disiplin mensuplarıyla yapacağı ortak çalışma ve projelerde uygulama becerisi kazandırma | X | |||||
6 | İçinde yaşadığı toplumun eğitim seviyesi yüksek bireylerinden birisi olacak şekilde bilişsel altyapı geliştirmesine yardımcı olma | X | |||||
7 | Toplumca kabul edilen, saygın bir birey olma doğrultusuna davranışsal değişiklikler gerçekleştirmesini sağlama | X | |||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Sunum ve katılım | 7 | 5 | 35 |
Final Ödevi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |