Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Blok zincir teknolojisi, altyapısı ve var olan uygulamaları ile ilgili bilgileri aktarabilmek geleceğin ekonomisindeki ve tarımdaki yerini incelemektir.
Dersin İçeriği:
Blok zincirdeki uygulamalar, oyun teorisi, dağıtık sistem mimarileri, alım-satım işleri, tarımda bloklar ve bloktan oluşan zincir, uzlaşma kurulumu, madencilik detayları, blok zincir güvenliği, tarımda blok zinciri problemleri, akıllı anlaşmalar, tarımda blok zincir uygulamaları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dağıtık sistem yapılarının neler olduğunu tanımlayabilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C |
Blok zincir yapısını ifade edebilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C |
Blok zincir uygulamalarına dair fikir sahibi olabilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C |
Akıllı kontrat sistemleri konusunda bilgi sahibi olabilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C |
Kriptoloji ve hashing mekanizmalarını tanımlayabilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C |
Dijital para ve dijital ekonomi kavramlarını tanımlayabilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C |
Merkeziyetiz güven ve takas sistemleri vb. programlayabilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Blok zinciri teknolojisine giriş
|
Ders notları |
2 | Blok zinciri sürecinin tanımlanması, işletilmesi, yeni dijital platformların oluşturulması | Ders notları |
3 |
Oyun teorisi, dağıtık sistem mimarileri, madencilik detayları,
|
Ders notları |
4 | Alım-satım işleri | Ders notları |
5 | Blok zincirinde paydaşlar ve şeffaflık | Ders notları |
6 | Uzlaşma kurulumu | Ders notları |
7 | Akıllı kontrat sistemleri ve uygulamaları | Ders notları |
8 | Ara sınav | |
9 | Blok zincirinde güvenlik | Ders notları |
10 | Tarımda bloklar ve bloktan oluşan zincir | Ders notları |
11 | Tarımda blok zinciri problemleri | Ders notları |
12 | Tarımda blok zinciri uygulamaları | Ders notları |
13 | Blok zinciri teknolojisinin geleceği | Ders notları |
14 | Araştırma makalesi sunumları | Ders notları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Çeşitli yayınlar ve ders notları |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar | Ders Notları |
Ödevler | Ödev, sunum |
Sınavlar | Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ödev | 4 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tarımın ekonomik sorunlarını kavrayabilme; ekonomi uygulamaları için mikro ve makro düzeyde veri toplama, analiz etme, yorumlama; ekonominin temel prensiplerini tarımda uygulayarak üretimi artırma yollarını çözümleme; ileriye yönelik doğru karar alabilme; projeye dayalı çözümler üretebilme; çağdaş teknikler ile uygulayabilme becerisi. | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası tarımsal piyasaları izleyebilme, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlayabilme; ekonomik ve politik gelişmelerin Türk tarım sektörü üzerine etkilerini tahmin edebilme, bunları yorumlama ve karar alma becerisi. | ||||||
3 | Pazarlama ilke ve yöntemlerinden yararlanarak tarım ürünlerinin pazarlanması; pazar araştırmaları konusunda temel bilgilere sahip olma ve yorumlama becerisi. | ||||||
4 | Tarımsal üretimle ilgili araç, gereç, yöntem ve donanımları tanıma; bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini ve modellerini uygulama; tarla bitkileri alanında bitki yetiştiriciliği, bitki ıslahı, tohumluk üretimi, genetik, fizyoloji, ekoloji, biyoteknoloji, bitki gen kaynakları, organik tarım ve çayır-mera yönetimi ve ıslahı ile ilgili bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi. |
|
|||||
5 | Bilişim sistemleri alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; bilişim sistemlerinde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlama ve yeni bilgiler oluşturma; bilişim sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi. | X | |||||
6 | Tarım Ticareti ve İşletmeciliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır; uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir. | ||||||
7 | Analitik, modelleme veya deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
8 | İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
|||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; biyolojik çeşitlilik, doğal kaynaklar, hava, su, toprak kirliliği, geri dönüşüm, çevreye karşı duyarlılık, çevre koruma ilgili konularda toplumu bilgilendirme becerisi. |
|
|||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X |
|
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınavlara Çalışma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Sınıf dışı makale okuma ve ödevler | 14 | 10 | 140 |
Sunum ve sunuma hazırlık | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 237 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |