Dersin amacı; Türk Edebiyatı’na eser ve görüşleriyle yön vermiş edebi şahsiyetler hakkında derinlikli, özgün çalışmalar yürütmek; bu alanda yapılmış araştırmalar hakkındaki bilgileri genişletmektir.
Bu derste, Mevlana’dan Orhan Pamuk’a, Türk Edebiyatı’na yön veren önemli şahsiyetlerin hayat görüşleri; sosyal meseleler ve edebiyat hakkındaki düşünceleri ve bu düşüncelerin eserlerine nasıl yansıdığı incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Türk Edebiyatına yön verenler hakkındaki bilgilerini genişletir. | 1,2,3,4 | 1,2 | |
2) Edebiyat ve kişilik ilişkisinin nasıl geliştiğini saptar. | 1,2,3,4 | 1,2 | |
3) Farklı türlerde yazılmış olan edebiyat verimlerini ayırt eder. | 1,2,3,4 | 1,2 | |
4) Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek ileri derecede bilgi ve becerileri edinir. | 1,2,3,4 | 1,2 | |
5) Edebiyat ve kişilik ilişkisini ortaya çıkaran seçilmiş örnekleri yorumlar, değerlendirir. | 1,2,3,4 | 1,2 | |
6) Okuduğu verimleri farklı bağlamlarda çözümleme ve yorumlama becerisini edinir. | 1,2,3,4 | 1,2 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mevlana ve Mesnevi I | |
2 | Mevlana ve Mesnevi II | |
3 | Yahya Kemal Beyatlı I | |
4 | Yahya Kemal Beyatlı II | |
5 | Ahmet Hamdi Tanpınar I | |
6 | Ahmet Hamdi Tanpınar II | |
7 | Halide Edip Adıvar I | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Halide Edip Adıvar II | |
10 | Necip Fazıl Kısakürek I | |
11 | Necip Fazıl Kısakürek II | |
12 | Orhan Pamuk I | |
13 | Orhan Pamuk II | |
14 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı, YKY, 2006.
______Yaşadığım Gibi, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2000. _____Edebiyat Üzerine Makaleler, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2005. _____Yahya Kemal, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2001. _____Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2005. _____Mahur Beste, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2005. _____Sahnenin Dışındakiler, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2005. _____Huzur, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2005. _____Hikâyeler, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2002. _____Beş Şehir, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2005. Halide Edip Adıvar, Mor Salkımlı Ev, Can Yayınları, İstanbul 2005. _______, Ateşten Gömlek, Can Yayınları, İstanbul 2005. _______, Vurun Kahpeye, Can Yayınları, İstanbul 2004. Orhan Pamuk, Kara Kitap, İletişim Yayınları, İstanbul 2009. _______, Benim Adım Kırmızı, İletişim Yayınları, İstanbul 2008. _______, Masumiyet Müzesi, İletişim Yayınları, İstanbul 2010. Tanpınar'ın Mektupları, Hazırlayan: Zeynep Kerman, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2007. |
Diğer Kaynaklar |
Abdullah Uçman- Handan İnci, Bir Gül Bu Karanlıklarda, 3F Yayınevi, İstanbul, 2008.
Oğuz Demiralp, Kutup Noktası Ahmet Hamdi Tanpınar Üzerine Eleştirel Deneme,YKY, İstanbul, 2001. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Öğrenciye her hafta okuma materyali verilir. |
Sınavlar | Bir ara sınav ve bir final sınavı verilir. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 20 |
Ara Ödev | 1 | 40 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatı sahasındaki bilgilerini derinleştirebilme | x | |||||
2 | Türk Edebiyatı alanında araştırmalarını sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme | x | |||||
3 | Türk Edebiyatı tarihi üzerine bağımsız ve özgün çalışmalar yürütebilme | x | |||||
4 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokabilme | x | |||||
5 | Güncel kültürel, edebî ve toplumsal konularda bilgi ve bilinç birikimini artırma | x | |||||
6 | Bilimsel ve ahlaki değerleri kazanma | x | |||||
7 | Alanında araştırma yapmasına yardımcı olacak teknolojik gelişmeyi kullanabilme, kendini geliştirmeye açık olma. | x |
ECTS
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Ara Ödev | 1 | 17 | 17 |
Final Ödevi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 373 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 14,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |