Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını kaynak metin olarak kullanarak felsefe tarihindeki kimi temel kuramlarını ayrıntılı biçimde ele almak.
Felsefe tarihinin belli dönemlerini, akımlarını ve yaklaşımlarını kapsayan, felsefenin çeşitli alanlarında filozofların ortaya koydukları kuramları inceleyen ve bu kuramların felsefe tarihindeki yerini saptayan çalışmaların yapılması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) felsefe tarihindeki temel metinleri ayrıntılı inceler. |
1, 7, 13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
2) felsefe metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır. |
1,2 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
3) temel felsefe kuramlarına ilişkin ayrıntılı bilgi edinir. |
1,2,4,10 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
4) metin çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır. |
1,2 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
5) çeşitli felsefe kuramlarının felsefe tarihi içindeki yerini bilir. |
1,2,9 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Die Aufgabe einer Einleitung in die Philosophie |
|
3 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Die Aufgabe einer Einleitung in die Philosophie, 1. Menschsein heißt schon philosophieren |
|
4 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Die Aufgabe einer Einleitung in die Philosophie, 2. Einleiten besagt: In Gang bringen des Philosophierens |
|
5 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Die Aufgabe einer Einleitung in die Philosophie, 5. ist philosophie eine Wissenschaft? |
|
6 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Die Frage nach dem Wesen der Wissenschaft |
|
7 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Neue Besinnung üben das Wesen der Wissenschaft |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Wissenschaft als methodische, systematische, exakte und allgemeingültige Erkenntnis |
|
10 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Wissenschaft und Wahrheit, adaequatio intellectus ad rem |
|
11 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Wissenschaft und Wahrheit, adaequatio intellectus ad rem |
|
12 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Wahrheit als Satzwahrheit |
|
13 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Wahrheit als Satzwahrheit |
|
14 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Zum Problem der Subjekt-Objekt Beziehung. Prädikative und veritative Beziehung |
|
15 |
Martin Heidegger, Einleitung in die Philosophie, Zum Problem der Subjekt-Objekt Beziehung. Prädikative und veritative Beziehung |
|
16 |
GENEL SINAV |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Martin Heidegger, Gesamtausgabe II. Abteilung: Vorlesungen 1919-1944, Band 27, Einleitung in die Philosophie, Vittorio Klostermann Frankfurt am Main, 1996.
|
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Arasınav |
1 |
20 |
Sunum |
1 |
20 |
Son sınav |
1 |
30 |
Dönem ödevi |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
|
X |
2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
X |
|
3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
X |
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
|
|
X |
6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
|
|
X |
|
7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
|
|
X |
|
9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
|
|
X |
|
10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
|
X |
|
11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
|
X |
|
12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
|
X |
|
13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
7 |
70 |
Arasınav |
1 |
22 |
22 |
Sunum |
1 |
15 |
15 |
Son sınav |
1 |
20 |
20 |
Dönem ödevi |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
200 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |
|
|
|
|