Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Öğrencilere grafik animasyon konusunda tasarım ve uygulama bilgisi kazandırılması amaçlanır.
Dersin İçeriği:
GRAFİK ANİMASYON dersinde öğrencilere Hareketli grafik tasarımlar yaratma becerisi, Görüntü işleme ve kurgulama becerisi, Görsel efektler ve hareketli kompozisyonlar oluşturma becerisi kazandırılır ve Adobe After Effects programı ile grafik animasyon uygulamaları yaptırılır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sınav 2.Sunum 3. Ödev 4. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grafik tasarım, animasyon ve film yapımı konularında temel bilgi sahibi olmak | 1,2,10 | 1,2,3,5 | 1,3,4 |
Güncel teknolojik araçları yetkin biçimde kullanabilmek | 5, 7 | 2,3,5 | 1,3,4 |
İki ve üç boyutlu imgeler ile video ve ses dosyalarını bir arada kullanarak tasarım yapabilme becerisi | 3, 4, 11 | 2,3,5 | 1,3,4 |
Disiplinler arası çalışabilme ve güncel gelişmeleri takip edebilme becerisi | 11, 7 | 3,4,5 | 1,3,4 |
Çalışmalarını etkili biçimde sunabilme becerisi | 8,10 | 3,4,5 | 1,3,4 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hareketli grafik tasarımın kullanım alanlarına ilişkin örneklerin incelenmesi. | |
2 | Hareketli görüntüyü anlamak | Kamera, Tripod, Adobe Premiere |
3 | Hikaye tahtası ve basit animasyonlar | Adobe After Effects, eskiz defteri ve kalem |
4 | Basit karakter animasyonu | |
5 | Yazı ve hareket – banner animasyonu | |
6 | Hareketli billboard tasarımı | |
7 | Arasınav | |
8 | Efektler | |
9 | Kamera kontrolleri | |
10 | Tracking | |
11 | Rotoskop | |
12 | Final Projesi: Çok sahneli storyboard’un hazırlanması | |
13 | Final Projesi: Görsel imgelerin, video ve seslerin toplanması işlenmesi. | |
14 | Sahnelerin montajı ve final projesinin son haline getirilmesi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Richard Williams - The Animator's Survival Kit, Expanded Edition_ A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators - Faber & Faber (2009)
John Halas OBE, Harold Whitaker, Tom Sito - Timing for Animation-Focal Press (2009) Lisa Fridsma, Brie Gyncild - Adobe After Effects CC Classroom in a Book (2019 Release)-Adobe Press. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | 1 arasınav projesi, 1 Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | ||
Ara Sınav | 1 | %40 |
Seminer ve Sunum | ||
Proje | ||
Toplam | ||
Finalin Başarıya Oranı | 1 | %60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım alanlarında teorik alt yapıya sahip olmak | x | |||||
2 | Temel tasarım ilkelerini uygulayabilmek | x | |||||
3 | Yaratıcı ve özgün düşünme yeteneğine sahip olmak | x | |||||
4 | Grafik Tasarım problemlerini belirleyebilmek ve çözebilmek | x | |||||
5 | Tasarım süreçlerinde güncel teknolojik araçları ileri seviyede kullanma becerisi | x | |||||
6 | Fikir, Sanat ve Tasarım eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak | x | |||||
7 | Sanat ve Tasarım alanındaki gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme yeteneği | x | |||||
8 | Fikir ve tasarımlarını etkili biçimde sunabilmek | x | |||||
9 | Ekip çalışması yapabilmek | x | |||||
10 | Alana yönelik araştırma, analiz ve yorumlama yapabilmek | x | |||||
11 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | x | |||||
12 | Sosyal ve kültürel değerlerin bilincinde olmak ve gözetmek. | x |
ECTS
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödev | |||
Seminer ve Sunum | |||
Proje | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav | |||
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |