• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 652
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Geçmişi çözümleme, anlama ve anlamlandırmada önemli bir araç olmanın yanında bir görme biçimi olan bellek teması, geçmişten günümüze edebiyat eserleri üzerinden ele alınıp karşılaştırmalı olarak tartışılacaktır.

Dersin İçeriği: 

Mekan ve kültürel kimlik, zaman kavramı ve tarihi farkındalık, evrensellik, geçicilik ve ölüm gibi temalar seçili edebi eserler üzerinde incelenecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1)Edebiyat teorisinin bellek, zaman ve

mekan konusunda tarihsel ve kültürel

arka planını araştırıp inceler.

1,2,3,4,8,9 1,2,3 B, C, D
2) Öğrencileri bellek, zaman ve mekan

gibi teorilerin bilgileri ile donatmak.

1,2,3,4,7,8 1,2,3 B, C, D
3) Farklı edebi eserlerin tarih boyunca

nasıl geliştiğini anlar.

1,2,3,4,7,8 1,2,3 B, C, D
3) Edebiyatı belli tür ve yapılar altında

başarılı bir şekilde anlamaları için

öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış,

analitik yaklaşım, disiplinler arası bakış

açısı ve analitik, yorumsal ve çıkarımcı

beceriler ile donatır.

1,2,3,4,7,9 1,2,3 B, C, D
5) Farklı edebi dönemleri ve türleri

temsil eden eserleri farklı bakış açılarıyla

okumak, çalışmak, incelemek ve

değerlendirmek.

1,2,3,4,8 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1  Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Tanımlama: Kolektif Bellek, Zaman ve Mekan  
3 Aristoteles, On Memory and Reminiscence  
4 Historical Background and Theories (concepts) on Memory  
5 Frances A. Yates, “The Art of Memory in Greece”  
6 Benjamin, “Theses on the Philosophy of History”  
7 Bergson, Matter and Memory  
8 Halbwachs, The Collective Memory  
9 Proust, A la Recherche du temps perdu  
10 Proust  
11 Woolf:  To the Lighthouse  
12 Woolf  
13 Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü  
14 Tanpınar  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Aristotle, “On Memory and Reminiscence”

Marcel Proust, Swann’s Way

Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü

Walter Benjamin, “The Image of Proust”

Virginia Woolf, To the Lighthouse

Diğer Kaynaklar Erich Auerbach, Mimesis

Henri Bergson, Matter and Memory

Maurice Halbwachs, The Collective Memory

Frances Yates, The Art of Memory

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 30
Derse Katılım 1 30
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISIME
No Programme Learning Outcomes Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi       X  
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X  
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       X  
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi     X    
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci         X
6 Etkin iletişim kurma becerisi     X    
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim   X      
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi         X
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X  
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi   X      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15