Geçmişi çözümleme, anlama ve anlamlandırmada önemli bir araç olmanın yanında bir görme biçimi olan bellek teması, geçmişten günümüze edebiyat eserleri üzerinden ele alınıp karşılaştırmalı olarak tartışılacaktır.
Mekan ve kültürel kimlik, zaman kavramı ve tarihi farkındalık, evrensellik, geçicilik ve ölüm gibi temalar seçili edebi eserler üzerinde incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1)Edebiyat teorisinin bellek, zaman ve
mekan konusunda tarihsel ve kültürel arka planını araştırıp inceler. |
1,2,3,4,8,9 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencileri bellek, zaman ve mekan
gibi teorilerin bilgileri ile donatmak. |
1,2,3,4,7,8 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Farklı edebi eserlerin tarih boyunca
nasıl geliştiğini anlar. |
1,2,3,4,7,8 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Edebiyatı belli tür ve yapılar altında
başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası bakış açısı ve analitik, yorumsal ve çıkarımcı beceriler ile donatır. |
1,2,3,4,7,9 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Farklı edebi dönemleri ve türleri
temsil eden eserleri farklı bakış açılarıyla okumak, çalışmak, incelemek ve değerlendirmek. |
1,2,3,4,8 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Tanımlama: Kolektif Bellek, Zaman ve Mekan | |
3 | Aristoteles, On Memory and Reminiscence | |
4 | Historical Background and Theories (concepts) on Memory | |
5 | Frances A. Yates, “The Art of Memory in Greece” | |
6 | Benjamin, “Theses on the Philosophy of History” | |
7 | Bergson, Matter and Memory | |
8 | Halbwachs, The Collective Memory | |
9 | Proust, A la Recherche du temps perdu | |
10 | Proust | |
11 | Woolf: To the Lighthouse | |
12 | Woolf | |
13 | Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü | |
14 | Tanpınar | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Aristotle, “On Memory and Reminiscence”
Marcel Proust, Swann’s Way Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü Walter Benjamin, “The Image of Proust” Virginia Woolf, To the Lighthouse |
Diğer Kaynaklar |
Erich Auerbach, Mimesis
Henri Bergson, Matter and Memory Maurice Halbwachs, The Collective Memory Frances Yates, The Art of Memory |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISIME | |||||||
No | Programme Learning Outcomes | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |