Bu dersin amacı; günümüz hava taşımacılığı ortamı ve havayolu endüstrisinin işleyişi hakkında genel bir kavrayış kazandırmaktır.
Havacılık Tarihi; Uluslararası Havacılık Kuruluşları; IATA’nın Geçmişi ve Deregülasyon; Metrikler ve Tanımlar; Trafik Hakları; Hava Hizmet Sözleşmeleri; Havuzlar / SPA'lar / Kod Paylaşımları; İttifaklar - Havadaki Çokuluslu Şirketler; Acente Dağıtımı; Hub & Spoke - Ürün Planlama / Çizelgeleme; Filo Planlama; Anlaşma mekanizmaları; Gelir / Getiri Yönetimi; Müşteri Sadakat Programları; Düşük Maliyetlere Karşı Ağlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program öğrenim çıktıları | Öğretim yöntemleri | Ölçme yöntemleri |
1. Öğrenciler havacılık tarihine ve havacılık kurumlarına ilişkin genel bilgi edinir. | 3, 8, 11, 12 | 1, 2, 3 | A, C |
2. Öğrenciler, ticari havayolu endüstrisinin nasıl işlediğini öğrenirler. | 3, 8, 11, 12 | 1, 2, 3 | A, C |
3. Öğrenciler, günümüz hava taşımacılığı ortamı hakkında genel bir kavrayış kazanır. | 3, 8, 11, 12 | 1, 2, 3 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Havacılık Tarihi | Ders Notları |
2 | Uluslararası Havacılık Kuruluşları | Ders Notları |
3 | IATA’nın Geçmişi ve Deregülasyon | Ders Notları |
4 | Metrikler ve Tanımlar | Ders Notları |
5 | Trafik Hakları Hava Hizmet Sözleşmeleri | Ders Notları |
6 | Havuzlar / SPA'lar / Kod Paylaşımları | Ders Notları |
7 | İttifaklar - Havadaki Çokuluslu Şirketler | Ders Notları |
8 | Acente Dağıtımı | Ders Notları |
9 | Hub & Spoke - Ürün Planlama/Çizelgeleme | Ders Notları |
10 | Filo Planlama | Ders Notları |
11 | Anlaşma Mekanizmaları | Ders Notları |
12 | Gelir / Getiri Yönetimi | Ders Notları |
13 | Müşteri Sadakat Programları | Ders Notları |
14 | Düşük Maliyetlere Karşı Ağlar | Ders Notları |
15 | Final Sınavı | Ders Notları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
Ders Notu Jody Hoffer Gittel (2003) The Southwest Airlines Way, Mc Graw Hill.
Rigas Doganis (2001) The Airline Business in the 21st. Century, Routledge. Derrick Wyatt (2002) EU Treaties & Legislation, Oxford University Press. Ken Button (1981) Transport Economics, Heinemann, London. Rigas Doganis (1991) Flying Off Course, Harper & Collins. |
Diğer Kaynaklar Stephen Shaw (2004) Airline Marketing & Management, Ashgate Press.
Siobhan Creaton (2004) Ryanair, Aurum Press. Stephen Holloway (2003) Practical Airline Economics, Ashgate Press. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders Notları |
Ödevler | - |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 10 |
Devamsızlık | 1 | 10 |
Toplam | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmecilik alanındaki kavram ve bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek | X | ||||
2 | İşletmecilik, lojistik ve taşımacılık konusunda güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olmak | X | ||||
3 | Üreticilerin ve ticari firmaların uluslararası ilişkilerini sürdürecek ve yürütecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | ||||
4 | Üreticilerin ve ticari firmaların tedarik zinciri süreçlerini planlama, koordine etme, yürütme ve kontrol etme bilgisine sahip olmak | X | ||||
5 | Lojistik ve nakliye şirketlerinde üst düzey yönetici olabilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | ||||
6 | Tedarik zinciri ve lojistik süreçlerinin planlanması ve yönetimi ile ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanma becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | Mesleki konularda ekip üyeleri ile uyumlu bir çalışma yürütebilmek | X | ||||
8 | Sosyal ve mesleki ilişkileri anlama ve yönetme, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretme ve bu fikirleri hayata geçirme becerisine sahip olmak | X | ||||
9 | Analitik karar verme yöntemlerini kullanarak nicel yöntemlerle problemleri tespit etmek ve çözüm üretebilecek bilgi birikimine sahip olmak | X | ||||
10 | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak alanında araştırma yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x Toplam Ders Saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme) | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |