Kurumun yapılandırılması ve stratejisi gibi konulara odaklanarak kurumun başarısını değerlendirebilme yeteneğini kazandırmak Birey ve grupların etkinliğini arttırabilme becerisini vermek
Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimi, çağdaş yönetim yaklaşımları, örgütsel davranış, liderlik, motivasyon, organizasyonlarda değişimin yönetilmesi, organizasyonel iletişim, organizasyonlarda takım çalışması, sistem yaklaşımı, kıyaslama-işletmeler arası karşılaştırma (benchmarking), değişim mühendisliği - süreç yenileme (re-engineering), yeniden yapılanma (re-structuring), Toplam Kalite Yönetimi (TKY), şebeke ve bilgi temelli organizasyonlar, öğrenen organizasyon (learning organizations), yönetimde karmaşıklık, kaos ve kuantum anlayışı, stratejik yönetim süreci, içsel ve dışsal analiz, rekabet stratejileri.