• TR
  • EN
Program Type: 
Thesis
Non Thesis
Course Code: 
IMC 513
Semester: 
Autumn
Course Type: 
Core
P: 
3
Lab: 
0
Credits: 
3
ECTS: 
8
Course Language: 
English
Course Objectives: 

Öğrencilere, kurumsal iletişim kavramını, önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, kurumsal iletişimi bir bütün olarak değerlendirebilme ve uygulamalarda yer alabilme becerileri kazandırmak ve bu becerileri marka geliştirme ve yönetme stratejilerinde uygulamalarına yardımcı olmaktır.

Course Content: 

Bu ders; marka, markalaşmanın tarihi, markalaşma, marka kimliği/kişiliği/ konumlandırma, kurumsal iletişim, kurumsal kimlik ve kurum medya ilişkileri gibi konu başlıklarını içermektedir.

Teaching Methods: 
1: Anlatım; 2: Soru-Cevap; 3: Tartışma, 4: Vaka Analizi
Assessment Methods: 
A: Sınav; B: Sunum, C: Ödev

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

1) Marka ve marka yönetiminin ne olduğunu açıklar
2) Markalaşmanın tarihini açıklar
3) Marka kimliği ve marka kişiliği ve konumlandırma kavramlarını açıklar
4) Markalaşmanın yasalarını ve yeni marka yaratmayı açıklar
5) Kurumsal iletişimin temel kavram ve yaklaşımlarını tanımlar
6) Marka yönetimi ve kurumsal iletişim arasındaki bağı analiz eder

Course Flow

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Konu ile ilgili verilmiş okumalar
2 Marka Yönetimine Giriş, Markalaşmanın Tarihi Konu ile ilgili verilmiş okumalar
3 Marka Öğeleri

 

Konu ile ilgili verilmiş okumalar
4 Marka Kimliği ve Kişiliği Konu ile ilgili verilmiş okumalar
5 Marka Konumlandırma Konu ile ilgili verilmiş okumalar
6 Marka Yaratma ve Markalaşmanın Yasaları Konu ile ilgili verilmiş okumalar
7 Vize Konu ile ilgili verilmiş okumalar
8 Marka Stratejisi Oluşturma ve Uygulama

 

Konu ile ilgili verilmiş okumalar
9 Kurumsal İletişime Giriş

 

Konu ile ilgili verilmiş okumalar
10 Kurumsal Kimlik, İmaj, ve İtibar

 

Konu ile ilgili verilmiş okumalar
11 Kurumsal Markalaşma

 

Konu ile ilgili verilmiş okumalar
12 Kurumsal Markalaşma ve Medya İlişkileri

 

Konu ile ilgili verilmiş okumalar
13 Final Sunumları Konu ile ilgili verilmiş okumalar
14 Final Sunumları Konu ile ilgili verilmiş okumalar
15 Final sunumları Konu ile ilgili verilmiş okumalar
16 Final  

Recommended Sources

Ders Notu Keller, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring and managing brand equity. New Jersey: Pearson Education, 2008. 

Cornelissen, Josep. Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice. New York: Sage, 2014.

Diğer Kaynaklar  Riel, C. B. M. van. Principles of corporate communication, London, New York: Prentice Hall, 1995.

Richard J. Semenik, Chris T. Allen, Thomas C. O’Guinn. Advertising and Promotions – An Integrated Brand Approach. n.p.: South-Western Cengage Learning, 2012.

Kotler, P. Marketing, Prentice Hall, Australia: Prentice Hall,1998.

Assessment

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Katılım 1  10
Ara Sınav 1 30
Final Sunumları  1 60
Toplam   100

Course’s Contribution to Program

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili yoğunlaşma alanına adapte edebilme becerisi kazanma         x  
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi yoğunlaşma alanında veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma         X  
3 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma         X  
4 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma         X  
5 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma         X  
6 Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak     X      
7 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma         X  
8 Makale ve tez yazmak için gerekli olan bilgisayar kullanma becerisine sahip olmak     X      
9 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma         X  
10 Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetiminin teorik ve pratik açıdan anlam ve öneminin tam ve doğru anlaşılması         X  

ECTS

  SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 90
Ara Sınav 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü     198
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,92
Dersin AKTS Kredisi     8