Title: Prof. Dr.Email: dsaglik@yeditepe.edu.trTelephone: 02165780000Other Position: İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Koordinatörü, İnsan Kaynakları Yönetim Bölüm BaşkanıPosition: Chief of DepartmentType: Tam ZamanlıAkademikResumeAfter Ted Ankara College, she studied engineering at METU, completed his MBA from Bilkent University (Thesis topic: A study about foreign businesses in Turkey), and then his Ph.D. in Business Administration in English from Marmara University (thesis: the effect of sales training on performance). ) has received. After working as a manager/consultant in companies such as G.Korea Trade Office, Kampus A.Ş, Arthur Andersen, Ernst Young, etc. in her business life, she continued as a faculty member at Yeditepe University, Department of Business Administration. She is still Head of the Human Resources Management Department and Human Resources Management Graduate Coordinator, Human Resources Management He is the Coordinator of Resources Management Department Bologna and Higher School Erasmus. She has international trainer / Belbin Inventory / Outdoor Educator certificates, has given more than 3000 training days, and provided added value to more than 100 companies on the basis of training and consultancy (22 Projects). The projects she realized received 7 international awards from the most respected institutions. She has an ICF Coaching certificate. PublicationsBooks and Book Chapters Şen, E., Sağlık Özçam, D., (2023). Understanding Customers in an AI-BASED B2B Sales World, Çatalcalı Ceylan, A., Batal, S., International Studies in Social, Human and Administrative Sciences-II, (19-39). Ankara, Serüven Yayınevi. Gürbüz, A., Sağlık Özçam, D.,(2023). Liderlik, Bulut, M., Karacagil, Z., Sosyal Bilimlerde Güncel Araştırmalar 12, (1732-1746). Ankara, Bilgin Kültür Sanat Yayınları. Sağlık Özçam, D. , Yüksekli, A.K. (2022). Satış Süreci Yönetimi. Gazi Kitapevi. Sağlık Özçam, D., Yazar Öztürk, T (2022). Makroekonomik Veriler Işığında Konut Sektörüne Bakış, Karabulut,B.(Der.),Finans ve Ekonomi Politika ve Anlayışlarının Uygulamadaki Sonuçları, (424-448). Bursa, Ekin Yayınevi. Sağlık Özçam, D. (2021). Sorularla Pazarlama. Hiperlink (Hiperlink) Otomotiv Sektöründe Satış Süreci ve Yönetimi, Özçam, D. S., Beta Yayınları, 2011.ISBN:978-605-377-570-6 "İlişkisel Pazarlamada Satış Gücünün Rolü", Özçam, D. S., 21. YY'da Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Detay Yayıncılık, 2013 "Yükselen Pazarlara Giriş Stratejilerinde Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar", Özçam, D.S., Kuşçu, A., Yükselen Pazarlar, 2014, Beta Yayınları, İstanbul Takmaz, E., Sağlık Özçam, D. (Ed.) (2021), Z Kuşağının İş Yaşamına Olan Tutumu ve Kurumsal Firmalardaki Staj Programlarına Bakış Açısı, Karabulut,B.(Der.),Yönetim-Strateji-Organizasyon:Teoride ve Uygulamada, (424 441). Ankara, Gazi Kitabevi. Articles Sağlık Özçam, D., Özçam, A. (2023), The Effect of The Rate of Inflation on The Car Sales: The Case of Turkiye, 2013-2022, 8th International European Conference on Interdisciplinary Scientific Research Sağlık Özçam, D., Gültekin, S. (2021), Çalışan Kadınlar İçin Bebek Sahibi Olma Tercihi ile İşyeri Koşulları Arasındaki İlişki: Belirsizlikten Kaçınmanın Kültürel Boyutlarının Moderatör Etkisi, Uluslararası Ege Sosyal ve Beşeri Bilimler Sempozyumu Online, ISBN: 978-625-7720-29-8 Sağlık Özçam, D., Demirel, A., G., Karamık, C. (2021), İş Kontrolü Mesleki Öz-Yeterlik ve İş Performansı Üzerine Bir Çalışma: Covid-19 Pandemisinden Sonra, Yönetim ve Uygulamalı Ekonomide Gelişmeler, Cilt 11, Sayı 6, 15-35. Sağlık Özçam, D (2020), Hazir Giyim Sektöründe Boykot Çağrisinin Tüketici Satın Alma Davranişi Üzerine Etkisi, 8. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi – Huminitler ve Eğitim. Sağlık Özçam, D, Gültekin, H. (2020), Global Stres ve Belirsizlikten Kaçinma Cezayirinin İnsanların Sanal Organi̇zasyonlarda Çalişma Tercihine Etkisi: Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Etkisi, 3. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi Kuşcu, A., Sağlık Özçam, D (2020), "Fonksiyonlar Arası Koordinasyon", "Rakip Odaklılık", "Marka Odaklılık" ve "Müşteri Odaklılık" Arasındaki Etkileşim; Türk Perakende Sektöründen Bir Örnek, 4 Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Konferansı. Özer, N., B., Sağlık Özçam, D. (2020), Kamu Ve Özel Hastanelerde Hasta Memnuniyeti İncelemesi, 4. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Konferansı. Özçam, A., Sağlık Özçam, D. (2019) 'Cobb-Douglass Üretim İşlevi ile Üç Paradoks', Avrupa İşletme ve Yönetim Dergisi, 11(1), 124-130. Sağlık Özçam, D., Kuşçu, A. ve Yozgat, U. (2015), "Mobil reklam kabulünü anlamak: bütünleştirici bir yaklaşım", Int. J. Mobil İletişim, Cilt 13, Sayı 4, ss.376–397. (SSCI) Kuşcu, A., Sağlık Özçam, D. (2015), "Marka protestolarının satın alma eğilimleri üzerindeki etkisini etkileyen faktörler: Türkiye'de bir marka boykot çağrısından ampırıkal evıdence", Kuşcu, A., Özçam, D.S, International Journal of Economics, Commerce and Management, Cilt III, Sayı 9, Eylül 2015, ISSN 2348 0386 Durmuş, B., Erdem, C.Y., Özçam, D. S, Akgün, S. (2015), Özel Alışveriş Niyetinin Öncüllerini Araştırmak: Türk Hazır Giyim Endüstrisi Örneği", European Journal of Business and Management, ISSN 2222-1905 (Makale) ISSN 2222-2839 (Online), Cilt.7, Sayı.12 Özçam, A., Özçam Sağlık D. (2015) "İş Döngüleri, Türkiye'de Otomobil Talebinin Tahmini ve Zaman İçinde Değişen Fiyat Esnekliklerinin Hesaplanması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl: 14 Sayı: 27 Bahar 2015, ISSN: 1303-5495 Kuşcu, A., Özçam, D.S (2014), European Journal of Business and Management, ISSN 2222-1905 (Bildiri) ISSN 2222-2839 (Online), Vol.6, No.38, 2014 Erdem, C.Y., Sağlık Özçam, D. (2014), "İlaç Pazarlamasında Doğrudan Tüketiciye-Reklamcılık: Türk Tüketicileri Buna Hazır mı?", EBES 2014 Antolojisi, ISBN: 978-605-84468-0-9 Özçam, D.S., Yalman, N. (2012) "Banka Satış Temsilcileri ve banka müşterileri için başarılı satış ekibi üyesi tanımlaması farklılıkları: Türkiye'de bankacılık sektöründe bir çalışma" Marmara Üniversitesi SBE hakemli dergi öneri dergisi, ISSN: 1300-845 sayı 38, yıl 18, cilt 10, sayfa 61-71, Temmuz 2012 Özçam, A., Özçam, D.S (2012), "A Review of Econometric Estimation of Consumer Demand for Automobile and The Origin Country (COO) Effects" Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Hakemli Dergi, Cilt:27, Sayı:1, Yıl:2012, ss.97-132. Yalman,N., Ulusu, Y., Özçam, D.S., Durmuş, B. (2012), "Blackberry ve Iphone'un Marka Kişilikleri Farklı mıdır?", Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Cilt 5, Sayı 10, hakemli Dergi ISSN: 1309-24X Özçam, D. S., Bilgin, Z.F. (2012) "Satınalma davranışında reklamın ve reklam türlerinin önemi ve etik algısı", Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, 2012 ISSN: 1309 -8039 Özcam, A., Özçam, D.S (2012), "Türkiye Pazarında Otomobillerin Farklı Segmentleri için Fiyat Endekslerinin Oluşturulması ve Değişen Fiyat Esnekliklerinin Tahmini, 7. Uluslararası İktisat Teorisi, Politikası ve Uygulamaları Sempozyumu 23-26 Temmuz 2012, Atina, Yunanistan Beyhan, A., Sağlık, D. (2010), "Türk Otomotiv Endüstrisinde Rekabet Stratejileri: Görüşler, Eğilimler ve Öneriler", 9. Uluslararası Pazarlama Trendleri Konferansı, Venedik, 21 – 23 Ocak 2010 Sağlık, D., Beyhan, A. (2010) "Küresel Ekonomik Kriz Bağlamında, Tüketicilerin Fiyatlandırmada Adalet Algısı: "Özel Tüketim Vergisi" İndiriminin Türk Otomotiv Markaları Üzerindeki Etkisi", 9. Uluslararası Pazarlama Trendleri Konferansı, Venedik, Ocak "Kusum L. Ailawadi, Keller", Özçam, D.S., Pazarlama Biliminde 29 İnsan 29 Kavram, Mart 2013 – İSTANBUL, ISBN 978 - 605 - 377 - 884 – 4 Aydın, E. D., Sağlık, D., Beyhan, A. (2008), "Bilgi Toplumu ve Multimedya", 6. Uluslararası İnteraktif Medya Tasarımı Sempozyumu (2008), Özçam, D.S.,(2023) "The Effect of the Rate of Inflation on the Car Sales : The Case of Turkiye,2013-2022",8th International European Conference on Interdisciplinary Scientific Research,,Rome,Italy, July Sağlık Özçam, D., Akkoyun, İ. (2023), A Research About Determining The Importance Of Word Of Mouth Marketing For Choosing Pre-School Education Instıtution In Trakya, Social, Human and Admınıstratıve Science, Serüven Yayınevi. Awards Awards he received for her projects with institutions Brandon Hall Group İnsan Kaynakları Yönetimi Mükemmellik Ödülleri 2021 (2 gümüş) Brandon Hall Mükemmellik Ödülleri 2017, Yetenek Yönetimi için Gümüş Ödül Stevie Awards 2016 Çalışan Bağlılığında Başarı Stevie Awards 2016 Yılın İşvereni - Emlak İş Bankası Projesi- Satışta İkna Teknikleri- American Society Training and Development En iyi uygulama alanında birincilik alan odullu proje http://www.astd.org/Publications/Blogs/ASTD-Blog/2012/05/ASTD-Presents-Excellence-in-Practice-Awards-to-18-Organizations ve http://www.astd.org/About/ASTD-Awards/Award-Winners/2011 Toyota Otomotiv (2012) (Bölge Müdüleri için kişisel gelişim programı. Toyota grubu içinde en iyi uygulama alanında 1. ödülü)