Ünvan: Prof. Dr.E-posta: dsaglik@yeditepe.edu.trTelefon: 02165780000Diğer Görevleri: İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Koordinatörü, İnsan Kaynakları Yönetim Bölüm BaşkanıGörevi: Bölüm BaşkanıÇalışma Türü: Tam ZamanlıAkademikBiyografiTed Ankara Koleji'nin ardından ODTÜ’de mühendislik eğitimi almış olup, Bilkent Üniversitesinde (Tez konusu: Türkiye'deki yabancı işletmeler hakkında bir çalışma) İşletme Yüksek Lisansını tamamlamış, ardından Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme'den doktorasını (tez konusu: satış eğitimlerinin performansa etkisi) almıştır. İş hayatında G.Kore Ticaret Ofisi, Kampus A.Ş, Arthur Andersen, Ernst Young vb firmalarda yönetici/danışman olarak çalıştıktan sonra Yeditepe Üniversitesi İşletme Bölümünde öğretim üyesi olarak devam etmiş halen İnsan Kaynakları Yönetimi Bölüm Başkanı ve İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Koordinatörü, İnsan Kaynakları Yönetim Bölüm Bologna ve Yüksek Okul Erasmus Koordinatörüdür. Uluslararası eğitimci/ Belbin Envanter/ Outdoor Eğitimci belgelerine sahip olup, 3000’den günden fazla eğitim vermiş, 100'den fazla firmaya eğitim ve danışmanlık (22 Proje) bazında katma değer sağlamıştır. Gerçekleştirdiği projeler en saygın kurumlardan 7 uluslararası ödül almıştır. ICF Koçluk belgesi vardır. YayınlarKitap ve Kitap Bölümleri Şen, E., Sağlık Özçam, D., (2023). Understanding Customers in an AI-BASED B2B Sales World, Çatalcalı Ceylan, A., Batal, S., International Studies in Social, Human and Administrative Sciences-II, (19-39). Ankara, Serüven Yayınevi. Gürbüz, A., Sağlık Özçam, D.,(2023). Liderlik, Bulut, M., Karacagil, Z., Sosyal Bilimlerde Güncel Araştırmalar 12, (1732-1746). Ankara, Bilgin Kültür Sanat Yayınları. Sağlık Özçam, D. ,Yüksekli , A. K. (2022). Satış Süreci Yönetimi. Gazi Kitapevi. Sağlık Özçam, D., Yazar Öztürk, T. (2022). Makroekonomik Veriler Işığında Konut Sektörüne Bakış, Karabulut,B.(Der.),Finans ve Ekonomi Politika ve Anlayışlarının Uygulamadaki Sonuçları, (424-448). Bursa, Ekin Yayınevi. Sağlık Özçam, D. (2021). Sorularla Pazarlama. Hiperlink Otomotiv Sektöründe Satış Süreci ve Yönetimi, Özçam, D. S., Beta Yayınları, 2011.ISBN:978-605-377-570-6 “İlişkisel Pazarlamada Satış Gücünün Rolü”, Özçam, D. S., 21. YY’da Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Detay Yayıncılık, 2013 “Yükselen Pazarlara Giriş Stratejilerinde Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar”, Özçam, D.S., Kuşçu, A., Yükselen Pazarlar, 2014, Beta Yayınları, İstanbul Takmaz, E., Sağlık Özçam, D. (Ed.) (2021), Z Kuşağının İş Yaşamına Olan Tutumu ve Kurumsal Firmalardaki Staj Programlarına Bakış Açısı, Karabulut,B.(Der.),Yönetim-Strateji-Organizasyon:Teoride ve Uygulamada, (424 441).Ankara, Gazi Kitabevi. Makalaler Sağlık Özçam, D., Özçam, A. (2023), The Effect of The Rate of Inflation on The Car Sales: The Case of Turkiye, 2013-2022, 8th International European Conference on Interdisciplinary Scientific Research Sağlık Özçam, D., Gültekin, S. (2021), The Relationship Between Preference of Having a Baby for Working Women and Workplace Conditions: The Moderator Effect of Cultural Dimensions Of Uncertainty Avoidance, International Aegean Symposium On Social Sciences & Humanities at Online, ISBN: 978-625-7720-29-8 Sağlık Özçam, D., Demirel, A., G., Karamık, C. (2021), A Study on Job Control Occupational Self-Efficacy and Job Performance: After the Covid-19 Pandemic, Advances in Management & Applied Economics, Vol. 11, No. 6, 15-35. Sağlık Özçam, D (2020), Hazir Giyim Sektöründe Boykot Çağrisinin Tüketici Satın Alma Davranişi Üzerine Etkisi, 8 Th International Congress on Social Sciences – Huminites and Education. Sağlık Özçam, D, Gültekin, H. (2020), Global Stres Ve Belirsizlikten Kaçinma Algisinin İnsanlarin Sanal Organi̇zasyonlarda Çalişma Tercihine Etkisi: Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Etkisi, 3. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi Kuşcu, A., Sağlık Özçam, D (2020), The Interplay Between “Inter-functional Coordination”, “Competitor Orientation”, “Brand Orientation” And “Customer Orientation”; An Example from The Turkish Retail Industry, 4 The International Management and Social Research Conference. Özer, N., B., Sağlık Özçam, D. (2020), Kamu Ve Özel Hastanelerde Hasta Memnuniyeti İncelemesi, 4 Th International Management and Social Research Conference. Özçam, A., Sağlık Özçam, D. (2019) ‘Three Paradoxes with The Cobb-Douglass Production Function’, European Journal of Business and Management, 11(1), 124-130. Sağlık Özçam, D., Kuşçu, A. and Yozgat, U. (2015), “Understanding mobile advertising acceptance: an integrative approach”, Int. J. Mobile Communications, Vol. 13, No. 4, pp.376–397. (SSCI) Kuşcu, A., Sağlık Özçam, D. (2015), “Factors ınfluencıng the effect of brand protests on purchase ıntentıons: empırıcal evıdence from a brand boycott call ın Turkey”, Kuşcu, A., Özçam, D.S, International Journal of Economics, Commerce and Management, Vol. III, Issue 9, September 2015, ISSN 2348 0386 Durmuş, B., Erdem, C.Y., Özçam, D. S, Akgün, S. (2015), Exploring Antecedents of Private Shopping intention: The Case of Turkish Apparel Industry”, European Journal of Business and Management, ISSN 2222-1905 (Paper) ISSN 2222-2839 (Online), Vol.7, No.12 Özçam, A., Özçam Sağlık D. (2015) “Business Cycles, Estimation of Demand for Automobiles in Turkey and Calculation of Time-Varying Price Elasticities. Istanbul Commerce University Journal of Social Science Yıl: 14 Sayı: 27 Bahar 2015, ISSN: 1303-5495 Kuşcu, A., Özçam, D.S (2014), European Journal of Business and Management, ISSN 2222-1905 (Paper) ISSN 2222-2839 (Online), Vol.6, No.38, 2014 Erdem, C.Y., Sağlık Özçam, D. (2014), “Direct-to-Consumer–Advertising in Pharmaceutical Marketing: Are the Turkish Consumers Ready for it?”, EBES 2014 Anthology, ISBN: 978-605-84468-0-9 Özçam, D.S., Yalman, N. (2012) “Banka Satış Temsilcileri Ve Banka Müşterileri Için Başarılı Satış Ekip Üyesi Tanımlaması Farklılıkları: Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Bir Çalışma” Marmara Üniversitesi SBE Hakemli Dergi Öneri Dergisi, ISSN: 1300-845 Sayı 38, Yıl 18, Cilt 10, sayfa 61-71, Temmuz 2012 Özçam, A., Özçam, D.S (2012), “A Review of Econometric Estimation of Consumer Demand for Automobiles and The Country of Origin (COO) Effects” Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Hakemli Dergi, Cilt:27, Sayı:1, Yıl:2012, ss.97-132. Yalman,N., Ulusu, Y., Özçam, D.S., Durmuş, B. (2012), “Blackberry ve Iphone’un Marka Kişilikleri Farklı mıdır?”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Cilt 5, Sayı 10, hakemli Dergi ISSN: 1309-24X Özçam, D. S., Bilgin, Z.F. (2012) “Satınalma davranışında reklamın ve reklam türlerinin önemi ve etik algısı”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, 2012 ISSN: 1309 -8039 Özcam, A., Özçam, D.S (2012), “Construction of Price Indexes for Different Segments of Automobiles in Turkish Market and Estimation of Varying Price Elasticitiesé, 7th Annual International Symposium on Economic Theory, Policy and Applications 23-26 Temmuz 2012, Athens, Greece Beyhan, A., Sağlık, D. (2010), “Competitive Strategies within the Turkish Automotive Industry: Views, Trends and Suggestions”, 9th International Conference Marketing Trends, Venice, January 21 – 23, 2010 Sağlık, D., Beyhan, A. (2010) “Within The Context Of Global Economic Crisis, Consumers’ Perception Of Fairness In Pricing: The Effect Of “Special Consumption Tax” Reduction On Turkish Automotive Brands”, 9th International Conference Marketing Trends, Venice, January “Kusum L. Ailawadi, Keller”, Özçam, D.S., Pazarlama Biliminde 29 İnsan 29 Kavram, Mart 2013 – İSTANBUL, ISBN 978 - 605 - 377 - 884 – 4 Aydın, E. D., Sağlık, D., Beyhan, A. (2008), “Information Society and Multimedia”, The 6th. International Symposium of Interactive Media Design (2008), Özçam, D.S.,(2023) "The Effect of the Rate of Inflation on the Car Sales : The Case of Turkiye,2013-2022",8th International European Conference on Interdisciplinary Scientific Research,,Rome,Italy, July Ödüller Kurumlarla Yaptığı Projelerle aldığı ödüller Brandon Hall Group Human Capital Management Excellence Awards 2021(2 silver) Brandon Hall Awards for Excellence 2017, Silver Award for Talent Management Stevie Awards 2016 Achievement in Employee Engagement Stevie Awards 2016 Employer of The Year - Real Estate İş Bankası Projesi- Satışta İkna Teknikleri- American Society Training and Development En iyi uygulama alanında birincilik alan odullu proje http://www.astd.org/Publications/Blogs/ASTD-Blog/2012/05/ASTD-Presents-Excellence-in-Practice-Awards-to-18-Organizations ve http://www.astd.org/About/ASTD-Awards/Award-Winners/2011 Toyota Otomotiv (2012) (Bölge Müdürleri için kişisel gelişim programı. Toyota grubu içinde en iyi uygulama alanında 1. ödülü)