• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ART520
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin İçeriği: 

Bu derste sponsorluk kültür ve sanat açısından değerlendirilecektir. Sponsorluk, mesenlik, reklam ve halkla ilişkiler konuları öğrenilecek ve bunlar arasındaki farklar ve ilişkiler tartışılacaktır. Sponsorluk dosyasının içeriği hazırlanacak, kurumların sponsorluk sayesinde kazanımları açıklanacaktır.

Dikey Sekmeler

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav ve ödevler hakkında bilgi  
2 Yatırım Nedir? – Bir örnek üzerinden sponsorluğa giriş  
3 Sponsorluk, mesenlik ve hamilik – Benzerlik ve farklılıkları  
4 Sponsorluk amaçları; reklam, halkla ilişkiler, pazarlama, aidiyet ve markalaşma üzerine.  
5 Sponsorluğun ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi ve türleri.

Baumol teorisi ve örnekler

 
6 Sanat, mezat ve çeşitli örnekler üzerinden sponsorluk. Kurumların sponsor olma nedenleri – işletmelere sanatın katkısı  
7 Özet  
8 Ara sınav  
9 Sponsorluk dosyası  
10 Saha gezisi – kurum ziyareti

(Jale Kuşhan Balmumu Heykel Müzesi - 21 Kasım 2016)

 

 
11 Türkiye’de kültür ve sanat sponsorluğunun toplumsal ve yasal boyutu  
12 Konuk  
13 Kültür ve sanata verilen destekler – Dünyada ve Türkiye’de kültür ve sanat sponsorluğu örnekleri  
14 Proje sunumları  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
  1. Okay,A. Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk (Epsilon, 1998)
  2. Okay,A. Sponsorluğun Temelleri (Der, 2005)
  3. Wu Chin-Tao. Kültürün Özelleştirilmesi (İletişim 2005)