Ünvan: Doç. Dr.E-posta: senemgol@yeditepe.edu.trTelefon: 0 216 578 00 00 - 1669Ofis: İİBF - 646Diğer Görevleri: Erasmus KoordinatörüGörevi: AkademisyenÇalışma Türü: Tam ZamanlıAkademikBiyografiAraştırma Alanları Uzgörü, Strateji, Uluslararası İşletme, Yönetim ve Organizasyon, Sürdürülebilir İşletmecilik/Ekonomi, Çeşitlilik Meseleleri. Biyografi Lisans: Marmara Universitesi, 1997 Yüksek Lisans: University of Nebraska-Lincoln, USA, İşletme, 1998 Doktora: Yeditepe Universitesi, Yönetim ve Organizasyon, 2008 YayınlarSeçili Makaleler Dağhan Doğan, Hayriye Senem Göl Beşer, Classification of Characteristics of Project Managers of a Government Research Center in Turkey, Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal Yıl:2016 Sayı: VOL1S1. M. Atilla Öner, Caroline Benson, Senem Göl Beşer, Linking Organizational Change Management and Organizational Foresight, Journal of Strategy, May, 2014. M. Atilla Öner, Fatih Karaca, Senem Göl Beşer, Hakkı Yıldırmaz, Comparison of Nanotechnology Acceptance in Turkey and Switzerland, International Journal of Innovation and Technology Management, vol. 10, no 2, 2013. M. Atilla Öner, Senem Göl Beşer, Assesment of Corporate Foresight Project Results – Case of a Multinational Company in Turkey, Foresight, vol 13, no 2, 49-63, 2011. Senem Göl, M. Atilla Öner, Operationalization of space/time perspectives of individuals - theory and empirical results from Turkey, Futures, vol 41, no 5, 301-312, 2009. M. Atilla Öner, Senem Göl, Pitfalls in and Success Factors of Corporate Foresight Projects, International Journal of Foresight and Innovation Policy, Vol. 3, No 4, 447 - 471, 2007. Seçili Kitap Bölümleri Senem Göl Beşer, M. Atilla Öner, Healthcare Future Studies: MRI Capacity in the Netherlands and Turkey, Issues of Economics and Management in Healthcare System- 2 July 2013. Enes Molu, Senem Göl Beşer, Yusuf Can Erdem, Introduction to Business, O. C. Ferrell, Geoffrey Hirt, Linda Ferrell, 2013. “The Screening Process for Recruiting in a Startup Company: Alwaysfashion.com” case has been printed in the special edition for Turkey. Yönetim Guruları: 49 İnsan - 49 Teori, Beta Yayınları, 2011 (Part I: Karl Heinrich Marks; Part II: John Maynard Keynes). Senem Göl, Elif Okan, Gönül Demirel, International Business, Wild 2009. “Building a Global Brand: An Inspiring Case from Turkey” case has been printed in the international edition.