Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bilişsel Bilim’in disiplinler arası doğası, tarihi, ilgili teorik ve felsefi bakış açıları ve güncel konular hakkında kapsamlı ve derinlemesine bilgilendirmek
Dersin İçeriği:
Bilişsel bilim tarihi, bilişsel bilimlerin araştırma alanları ve yöntemleri, zihin ve beynin ilişkisi, zihin konusunda temel felsefi yaklaşımlar
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı ders,
Dersin Ölçme Yöntemleri:
B: Yazılı ödev, G: Derse Katılım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişsel bilimler tarihi ve yöntemleri konusunda öğrendiği bilgileri geri getirebilir | 1,2,3,4 | 1,2 | B,G |
Bilişsel bilimlerin ortaya koyduğu bulgu ve kuramlar hakkında yorum yapabilir | 1,2,3,4 | 1,2 | B,G |
Bilişsel bilimlerin gelişimini zihin ve beynin felsefi ilişkisi üzerinden yorumlayabilir | 1,2,3,4 | 1,2 | B,G |
Bilişsel bilim yöntem, tarih ve felsefesi hakkında özgün derlemeler oluşturabilir | 1,2,3,4,9 | 1,2 | B |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilişsel Bilimin Dönemleri | Makaleler |
2 | Bilişsel Bilimlere Giriş | Kitap, makaleler |
3 | Bilişsel Bilimlere Kognitivist Yaklaşım – Yapay Zeka | Makaleler |
4 | Bilişsel Bilimlere Kognitivist Yaklaşım – Bilişsel Psikoloji | Kitap, makaleler |
5 | Bilişsel Bilimlere Bağlantıcı Yaklaşım - Modelleme | Makaleler |
6 | Bilişsel Bilimlere Bağlantıcı Yaklaşım - Sinirbilim | Makaleler |
7 | Akıl felsefesinde zihin-beyin özdeşlik tezleri | Kitap |
8 | Akıl felsefesinde işlevselci tezler | Kitap |
9 | Fenomenal deneyim sorunu ve kualya | Kitap |
10 | Bilinç | Kitap |
11 | Sensorimotor Olumsallıklar teorisi | Makaleler |
12 | Bedenlenmiş düşünce ve anlam | Makaleler, ders notları |
13 | Bedenlenmiş düşünce ve algı | Makaleler, ders notları |
14 | Film Gösterimi | Film hakkında bilgi |
Kaynaklar
Kolak, Hirstein, Mandik & Waskan (2006). Cognitive Science: An introduction to mind and brain. New York, NY: Routledge
David J. Chalmers (ed) 2002. Philosophy of Mind: Classical & contemporary readings. New York, NY: Oxford
Diğer klasik ve güncel bilişsel bilim makaleleri
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ödevler |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Dönem içi ödev | 2 | 50 |
Derse katilim | 1 | 15 |
Final Ödev | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 35 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişsel Bilimler alanındaki görgül bulgular ve kuramsal bakış açıları konusunda bilgi sahibidir. | x | |||||
2 | Bilişsel Bilimler alanındaki bulgu, yöntem, kanı ve kuramlara eleştirel ve çok yönlü yaklaşır. | x | |||||
3 | Bilişsel Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinir. | x | |||||
4 | Bilişsel Bilimler alanında literatür tarar, güncel makaleleri okur, anlar, özetler, özümser. | x | |||||
5 | Bilişsel Bilimler alanında orijinal araştırma soruları oluşturur. | X | |||||
6 | Araştırma sorusu oluşturma sürecinde Bilişsel Bilimler alanındaki farklı disiplinlerin bulgularından yararlanır ve bunları birbiriyle ilişkilendirir. | X | |||||
7 | Bilişsel Bilimler alanında bir araştırmayı başından sonuna yürütür. | X | |||||
8 | Etik bilinci ile araştırma ve uygulama yapar. | X | |||||
9 | Güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebileceği bilgi teknolojilerinden yararlanır. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine vararak bunu gerçekleştirecek becerileri edinir. | X |
ECTS
Etkinlik | SAYI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödev | 3 | 30 | 90 |
Toplam İş Yükü | 258 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |