• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Tezsiz
Ders Kodu: 
ACM 532
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Dersin amacı, ekonomiyi mikro ve makro seviyede etkileyen yeni teknoloji kavramlarını ortaya koymaktır. Sosyal ağ, nesnelerin interneti, sanal gerçeklik, video oyunlar ve mobil teknolojilerin global ekonomik aktiviteye olan katkıları ana odak noktası olacaktır.

Dersin İçeriği: 

Ekonominin Dijital Dönüşümü: Paylaşım Ekonomisinden Oyun Endüstrisine

Global ekonominin hızla gelişen yeni bilişim teknolojilerine olan bağımlılığı artık radikal seviyelere ulaştmıştır. Örneğin paylaşım ekonomisi bireysel alışverişi ananevi şekle benzer bir biçimde düzenlese de bunu çok esnek, kendiliğinden ve köklü bir değişimle gerçekleştirmektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Bilişim sistemini tanımlar, bileşenlerini listeler, iyi ve kötü yönlerini tartışır

1,2,3

A,B,C,D,E

Bilişim sistemi analiz ve tasarımının temel adımlarını bilir, zorlu süreçlerideki olası sorunları da açıklayabilir

1,2,3

A,B,C,D,E

Bilişim sistemlerinde bilgisayarların nasıl kullanılabileceğine ilişkin bilgili kararlar verir ve bunun ticaret uygulamaları hakkında derinliğine bilgisi vardır, teknolojik trendleri ve inovasyon sistemlerinide izler.

1,2,3

A,B,C,D,E

E-ticaret seviyelerini bilir, iyi kötü yanlarını listeleri yapısal ve nesnel olarak nerelerde kullanılabileceğini ayırt edebilir.

1,2,3

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1)

Dijital ekonomi ekosisteminin gelişimi anlama

Ders notları

2)

Paylaşım ekonomi teknolojilerinin gelişimini anlama

Ders notları

3)

Bilgi teknolojilerinin ekonomi ve oyun endüstrisi üzerine değeri

Ders notları

4)

Teorik ve methodolojik araştırmalar

Ders notları

5)

Gelişen oyun endüstrisi tahminleri

Ders notları

6)

Gelişen oyun endüstrisi trendleri

Ders notları

7)

Paylaşım ekonomisinde değer yaratma modelleri

Ders notları

8)

Oyun endüstrisinde gelişen iş modelleri

Ders notları

9)

Ara dönem Sınavı

 

10)

Sunumlar

Ders notları, çevrimiçi kaynaklar

11)

Sunumlar

Ders notları, çevrimiçi makaleler

12)

Sunumlar

Ders notları, çevrimiçi kaynaklar

13)

Sunumlar

Ders notları, çevrimiçi kaynaklar

14)

Sunumlar

Ders notları, çevrimiçi kaynaklar

15)

Final sınavı

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Ders web sitesi, ders notları, bilgisayarda standart ders kitapları, vaka çalışmalar; günümüz konularına ilişkin çevrimiçi analiz makaleleri,  referans kitaplar, dönem makalesi için kaynaklar

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

Ders web sitesi, ders notları, dönem makalesi için kılavuz belgeler ve ödevler

Ödevler

Ödevler ve dönem makalesi

Sınavlar

Ara sınav, final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

35.71

Dönem makalesi

2

28.58

Ödev

5

35.71

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

E-TİCARET ve Teknoloji Y. YL mezunu, Güncel e-Ticaret ortamını tanımlama

 

 

 

 

 

X

2

E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y. YL mezunu,Konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme

 

 

 

 

X

 

3

E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y. YL mezunu, JavaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama

 

 

 

X

 

 

4

E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y.YL mezunu, Transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama

 

 

 

 

X

 

5

E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y. YL mezunu,  e-Ticaretin çıktıları,sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme

 

 

 

 

 

X

6

E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y.YL mezunu, Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.

 

 

 

 

 

X

7

E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y.YL mezunu, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

 

 

 

 

 

X

8

E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y.YL mezunu, Belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x Toplam Ders Saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme)

15

6

90

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

1

30

30

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8