• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Tezsiz
Ders Kodu: 
FE 628
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Blockzincir, merkez bankalarından bağımsız olarak çıkarılan ve aracılara ihtiyaç duymadan ödeme yapmak için kullanılabilen bir kriptopara birimi olan Bitcoin'in teknolojik temeli olarak öne çıktı. O zamandan beri, blokzincir teknolojisi, yapılacak işlemleri otomatikleştiren akıllı sözleşmeler, ek kriptopara birimleri ve kripto-varlıklar, yeni iş girişimleri için fon toplamadan, büyük mühendislik projelerinde güven ve şeffaflık sağlamaya kadar her şeyi kapsayan uygulamalar oluşturmamıza izin veren platformlara yol açtı. Teknoloji hala oldukça yeni ve yenilikçi uygulamalar geliştirilmeye ve piyasalarda test edilmeye devam ederken, sorunlar ortaya çıktığında teknolojik düzeltmelere ihtiyaç duyulabilir. Kriptopara işlemleri bağlamındaki anonimlik dolandırıcılığa da yer veriyor ve bu yüzden vergi daireleri ve piyasa düzenleyicileri bu tür finansal uygulamaları regule etmeye eğilim gösteriyorlar. Buna rağmen, blokzincir teknolojisi işin yürütülme ve ödemelerin yapılma şeklini değiştirme potansiyeline sahip olan temel bir innovasyondur. Bu ders öğrencilere blokzinciri ve kriptopara birimlerinin altında yatan teknolojik kavramları ve ortak blokzinciri platformları ve kriptopara piyasaları dahil olmak üzere blokzincirinin dijital ekonomi uygulamalarını tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır.

Dersin İçeriği: 

Blokzincirine giriş, dağıtık sistem yapıları, akıllı sözleşme sistemleri, dijital para ve dijital ekonomi kavramları, Python ile programlama, blokzinciri temelleri, kriptopara birimleri için blokzincirleri, blokzinciri platformları, diğer blokzinciri uygulamaları ve kriptopara piyasaları.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler farklı alanlardaki blokzinciri uygulamalarını, temel teknolojileri ve sınırlamaları anlayabileceklerdir. 2,4,6 1,2,3 A,B
Öğrenciler mevcut kriptoparalar ve bunların benimsenmeleri ile ilgili sorunlar hakkında bilgi sahibi olup, bu alanlarda kendilerini geliştirebilecek düzeye geleceklerdir. 2,4,6 1,2,3,4 A,B

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1  Python ile programlama-I  
2  Python ile programlama -II  
3  Dijital para ile ilgili Temek Kavramlar  
4  Bitcoin ve Bitcoin Teknolojilerine Genel Bakış  
5  Bitcoin Ağları  
6  İşlem Yasallığı  
7  İşlemsel Konsensüs: Blokzincir  
8  Ara Sınav  
9  Blokzincir 1.0: Paralar  
10  Blokzincir 2.0: Sözleşmeler  
11  Blolzincir 3.0: Diğer uygulamalar  
12  Blokzincir Limitasyonları  
13  Kriptoparalar ve Kripto Para Piyasaları  
14  Gözden Geçirme  
15  Final Sınavı  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Swan, M., Blockchain: Blueprint for a New Economy, O'Reilly Publishing.

Schär, F. and Berentsen, A., Bitcoin, Blockchain, and Cryptoassets, The MIT Press.

Diğer Kaynaklar Articles and cases.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI  ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav  1  30
Proje    30
Final    40
Toplam  1  
FİNALİN BAŞARIYA ORANI    40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI    60
Total   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Finans ve ekonomi alanlarındaki literatürü inceleyebilme ve geliştirebilme; belirlenen alanlarda yenilikçi yaklaşımlarda bulunabilme         X  
2 Çok disiplinli alanlardaki bilgileri birlikte analiz etme ve değerlendirme becerisine sahip olmak; bu bilgilerden yola çıkarak, bilimsel araştırma çalışmalarını bağımsız olarak planlama ve yürütme konusunda yetkin olmak         X  
3 Bilgiyi teorik ve pratik temellerle insanlara aktarabilme becerisine sahip olmak.       X    
4 Finans, ekonomi, istatistik ve bilgisayar bilimieri dahil olmak üzere çeşitli konularda bireysel veya grup çalışmaları ile bilimsel makaleler üretebilmek; ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayın yapabilmek; ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel çalışmalarını sunabilmek.

 

        X  
5 Uluslararası alandaki son bilgiler ve gelişmelerden haberdar olmak.         X  
6 İlgili alanlarda ihtiyaç duyulan yazılım programlarını ve bilgi teknolojilerini kullanabilmek ve bunlardan yararlanabilmek.         X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
ETKİNLİK ADET SÜRE (SAAT) TOPLAM İŞ YÜKÜ (SAAT)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 8 120
Proje 1 30 30
Ara sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü     250
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10
Dersin AKTS Kredisi     10