• TR
  • EN
Ders Kodu: 
CPLT 509
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Öğrencilerin bilim adamları olarak kendi farkındalıklarını geliştirir. Yüksek Lisansüstü düzeyde başarılı yazı yazmak için öğrencileri bilimsel yazma biçimleri ve kullanımları ile aşinalaştırır. Öğrenciler pratik olarak bilimsel sunumları ve aynı zamanda bilgi alma ve toplama sürecinde bilinçli bir seçim ve değerlendirme yapabilme açısından değerlendirilecektir.

Dersin İçeriği: 

Okuma, tartışma, sunum ve üstüne yazı yazma için önerilen metinler, karşılaştırmalı bir bakış açısıyla, bazı önemli eski metinleri ve onların modern yeniden yazımlarını kapsamaktadır. Alan Akdeniz havzası ve dönem kabaca M.Ö. 800’den İS 400’e kadar olan iki yüz yıllık dönemdir. Bu alan ve zamanda, sonradan Batı görüş açısını belirleyecek ve etkileyecek entelektüel ve dini temeller atılmıştır.  

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Presentasyon

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrencilerin araştırma kaynaklarını kullanma bilgisi ve uzmanlığını geliştirir. 1-4, 5-10 1,2,3 B,C,D
2) Kendi yazılarında bilimsel konvansiyonların önemini fark etmelerini sağlar. 1-4, 5-10 1,2,3 B,C,D
3) Bir araştırma konusu üzerinde belirleyici bir literatür araştırması yürütür. 1-4, 5-10 1,2,3 B,C,D
4) Kendi özel araştırma konularında merkezi olan referansların belirlenmesinin öneminin algılanmasını sağlar. 1-4, 5-10  

1,2,3

B,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 GENEL GİRİŞ  
2 Gilgamesh  
3 Homer-Iliad ve aşağıdakilerden biri:

The Firebrand by Marion Zimmer Bradley

Cassandra by Crista Wolf

Inside the Walls of Troy by Clemence McLaren

The Memoirs of Helen of Troy by Amanda Elyot

Helen of Troy by Margaret George

Song of Achilles by Madeline Miller

 
4 Homer-Iliad ve aşağıdakilerden biri:

The Firebrand by Marion Zimmer Bradley

Cassandra by Crista Wolf

Inside the Walls of Troy by Clemence McLaren

The Memoirs of Helen of Troy by Amanda Elyot

Helen of Troy by Margaret George

Song of Achilles by Madeline Miller

 
5 Homer-Odyssey ve aşağıdakilerden biri:

The Penelopiad by Margret Atwood

The Robber Bride by Margret Atwood

Homer’s Daughter by Robert Graves

The Lost Books of the Odyssey.  A Novel by Zachary Mason

The World’s Desire by Rider Haggard and Andrew Lang (a sequel to Odyssey)

Ithaca by Constantine P. Cavafy

 
6 Homer-Odyssey ve aşağıdakilerden biri:

The Penelopiad by Margret Atwood

The Robber Bride by Margret Atwood

Homer’s Daughter by Robert Graves

The Lost Books of the Odyssey.  A Novel by Zachary Mason

The World’s Desire by Rider Haggard and Andrew Lang (a sequel to Odyssey)

Ithaca by Constantine P. Cavafy

 
7 Vergil-Aeneid and Lavinia by Ursula LeGuinn  
8 Ovid- Metamorphoses ve aşağıdakilerden biri:

Metamorphoses by Franz Kafka

Metamorphoses  -play by Mary Zimmerman

 
9 Ovid- Metamorphoses ve aşağıdakilerden biri:

Metamorphoses by Franz Kafka

Metamorphoses  -play by Mary Zimmerman

 
10 Euripides- Medea ve aşağıdakilerden biri:

Medea by Anne Stevenson

Medea by Crista Wolf

 
11 Euripides- Medea ve aşağıdakilerden biri:

Medea by Anne Stevenson

Medea by Crista Wolf

 
12 Sophocles-Oedipus the King ve aşağıdakilerden biri:

Iokaste: The Novel of the Mother Wife of Oedipus by Victoria Grossack and Alice Underwood

Sons and Lovers by D.H. Lawrence

 
13 Sophocles-Oedipus the King ve aşağıdakilerden biri:

Iokaste: The Novel of the Mother Wife of Oedipus by Victoria Grossack and Alice Underwood

Sons and Lovers by D.H. Lawrence

 
14 SONUÇ I  
15 SONUÇ II  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar 1. Farb, Nigel, and Alan Durant, How to Write Essays and Dissertations; A Guide for English Literature Students, 2nd edition (Harlow: Pearson, 2005)

2. Altick, Richard, and John J. Fenstermaker, The Art of Literary Research, 4th edition (New York and London: Norton, 1993)

3. Eliot, Simon, and Owens, W.R., (eds.), A Handbook to Literary Research (London: Routledge and the Open University, 1998)

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 30
Derse Katılım 1 30
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     X      
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi         X  
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       X    
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi     X      
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci         X  
6 Etkin iletişim kurma becerisi         X  
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim       X    
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi       X    
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi         X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Sunum 2 15 30
Final Ödevi 2 25 50
Toplam İş Yükü     200
Toplam İş Yükü / 25 (s)     8.0
Dersin AKTS Kredisi     8