Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Edebiyat teorilerinin konsept ve verilerini inceleyip edebiyata estetik katkılarını tartışır.
Dersin İçeriği:
Antik Çağda edebiyat teorisi; Herder, Schiller, Schlegel, Hegel; Marksizm, Feminizm
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Presentasyon
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Edebiyat teorisini en baştan başlayarak araştırıp inceler. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
2) Edebiyat tarihi konusunda bilgi sahibi olur, edebiyat teorisinin sosyal, entelektüel ve kültürel arka planını anlamak için gerekli olan bilgi ile donatılır, edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan terminoloji ve konseptleri tanır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
3) Farklı edebiyat teorilerini başarılı bir şekilde anlar, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası vizyon ve analitik, yorumlayıcı özelliklerle donatılır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
4) Modern edebiyat eleştirisini tarihsel olarak anlamak ve anlamlandırmak için bu kuramları karşılaştırmalı olarak inceler. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
5) Marksist edebiyat kuramlarındaki farklı konumları karşılaştırıp inceler. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | DERSE GİRİŞ | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir |
2 | Antik Çağlarda Edebiyat Teorisi | |
3 | ||
4 | Romantik Edebiyat Teorisi | |
5 | Herder, Schiller, Schlegel, Hegel | |
6 | ||
7 | ||
8 | 19. yy’da Sosyal Teoriler | |
9 | Marksizm ve Edebiyat Teorisi | |
10 | Engels, Lukacs, Benjamin, Brecht, Adorno | |
11 | ||
12 | Feminizm ve Feminist Eleştiri | |
13 | ||
14 | ||
15 | SONUÇ |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Richard Harland, Literary Theory From Plato to Barthes, 1999, London.
Peter Barry, Beginning Theory, An Introduction to Literary and Cultural Theory, 1995, Manchester University Press. Terry Eagleton/Drew Milne (Edts.), Marxist Literary Theory, 1996, USA. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Sunum | 2 | 15 | 30 |
Final Ödevi | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |