Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilerin bilim insanları olarak kendi farkındalıklarını geliştirir. Yüksek Lisansüstü düzeyde başarılı yazı yazmak için öğrencileri bilimsel yazma biçimleri ve kullanımları ile aşinalaştırır.
Dersin İçeriği:
Öğrenciler pratik olarak bilimsel sunumları ve aynı zamanda bilgi alma ve toplama sürecinde bilinçli bir seçim ve değerlendirme yapabilme açısından değerlendirilecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Presentasyon
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrencilerin etiksel yöntemlerini kullanma bilgisi ve uzmanlığını geliştirir. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
2) Kendi yazılarında bilimsel konvansiyonların önemini fark etmelerini sağlar. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
3) Bir araştırma konusu üzerinde belirleyici bir literatür araştırması yürütür. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
4) Kendi özel araştırma konularında merkezi olan referansların belirlenmesinin öneminin algılanmasını sağlar. | 1-4, 5-10 |
1,2,3 |
B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GENEL GİRİŞ | |
2 | Bilimsel Yöntemler | |
3 | Bilimsel Yöntemler | |
4 | Bilimsel Yöntemler | |
5 | Bilimsel Yöntemler | |
6 | Etik | |
7 | Etik | |
8 | Etik | |
9 | Etik | |
10 | Etik | |
11 | Sunum | |
12 | Sunum | |
13 | Sunum | |
14 | Sunum | |
15 | SONUÇ |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
1. Farb, Nigel, and Alan Durant, How to Write Essays and Dissertations; A Guide for English Literature Students, 2nd edition (Harlow: Pearson, 2005)
2. Altick, Richard, and John J. Fenstermaker, The Art of Literary Research, 4th edition (New York and London: Norton, 1993) 3. Eliot, Simon, and Owens, W.R., (eds.), A Handbook to Literary Research (London: Routledge and the Open University, 1998) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Edebiyatlarındaki bilgileri sosyal, etik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |