Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders, öğrencilere çağdaş gotik çalışmaları çerçevesinde gerekli kuramların tanıtılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Bu ders Gotik romanın gelişimini ve çağdaş eleştirel kuramla ilişkisini tartışmaktadır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Gotik çalışmalar alanındaki güncel eğilimleri tanıtmak. | 1-4, 5-10 |
1,2,3 |
B,C,D |
2) Edebi metinlerin çözümlenmesinde kullanılan kavram ve terminolojiyi edinmek. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
3) Çağdaş edebiyat kuramlarının başarılı bir şekilde anlaşılması için gerekli eleştirel yetileri kazanmak. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
4) "Gotik “in farklı tanımlarını analiz etmek. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
5) Çağdaş Gotik Çalışmalarındaki farklı görüşleri tartışmak ve karşılaştırmak. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı I – Gotik Nedir? | |
2 | Dersin tanıtımı II – Gotik ve Kuram | |
3 | Gotik ve Psikanaliz | |
4 | Gotik ve Psikanaliz | |
5 | Gotik ve Feminizm | |
6 | Gotik ve Feminizm | |
7 | Gotik ve Marksizm | |
8 | Gotik ve Marksizm | |
9 | Gotik ve Poststrüktüralizm | |
10 | Gotik ve Poststrüktüralizm | |
11 | Gotik ve Postmodernizm | |
12 | Gotik ve Postmodernizm | |
13 | Gotik ve Sömürgecilik Sonrası | |
14 | Gotik ve Sömürgecilik Sonrası | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Catherine Spooner, The Routledge Companion to Gothic |
Diğer Kaynaklar |
David Punter (ed.), A New Companion to the Gothic
Diane Hoeveler, Gothic Feminism Maria Beville, Gothic-Postmodernism Anne Williams, Art of Darkness: A Poetics of Gothic H.L. Malchow, Gothic Images of Race in Nineteenth Century Britain |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz edebiyatı, dünya edebiyatı ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Kültürel alanlarda ve Gotik alanında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlikler | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 5 | 75 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |