Bu ders amacı doğrultusunda, bireysel akademik araştırmaların yürütülmesi ve tatmin edici sonuçlarını sunmak için gerekli olan becerileri öğrencilere sağlar.
Ders iki bileşenden oluşur: a) araştırma yürütmek için araçlar ve kaynaklar: uzman kaynakçalar, referans kaynakları ve dijital very tabanları; belirli konuları seçme ve üzerlerinde yoğunlaşma yeteneği; referans malzemenin değerlendirilmesi; intihal vs kinaye, açımlama, alıntılama, raporlama; ana hatları planlama; çalışma kaynakçasının hazırlanması; tez cümlesi, not alma; final ödevinin departman tarafından kabul edilen formata uygun şekilde sunumu b) sunum ve yazma becerileri, sofistike eleştirel metinlerin anlaşılması; güncel edebi terminoloji; temel teorik yaklaşımlara aşinalık.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Bireysel ve özgün araştırma yapılır. | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C,D |
2) Uygun bir odak seçilir. | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C,D |
3) Basılı ve elektronik medyaya danışılır. | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C,D |
4) Kaynaklar değerlendirilir. | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C,D |
5) Metin analizi ve onların pratik uygulama yöntembilimleri ile bilimsel metinler ve makalelerde kullanılan eleştirel terminoloji ile aşinalık kazanılır | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C,D |
6) Araştırma yazılarının sözlü ve yazılı sunumu için gerekli becerileri kazandırır. | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Giriş; seminerin hedef ve kapsamı; yöntembilim ve malzeme. | |
2 | Rehberli Kütüphane Turu: araştırma olanakları, elektronik veri tabanlarına erişim. | |
3 | Araştırma araçları: Uzman kaynakçalar ve referans kaynaklarına dair bilgi. | |
4 | Ödevlerin değerlendirilmesi ve seminer tartışması | |
5 | Seçilmiş konuların kısa seminer sunumları | |
6 | Araştırma yöntembilimi; kaynakların değerlendirilmesi; araştırma konusunu bilimsel bir bağlama oturtma | |
7 | Güncel edebi ve kültürel trendler; belirli bir kuramsal bakış açısının ve uygulama yönteminin benimsenmesi | |
8 | Sofistike eleştirel metinlerin anlaşılması; güncel edebi terminoloji | |
9 | Dönem Ödevine dair ön tartışma; konu önerisinin hazırlanmasına dair MLA el kitabında verilen bilginin revizyonu ; çalışma kaynakçası ve çalışma ana hatları | |
10 | Seminer tartışması ve şimdiye kadar yapılan ilerlemenin ortak değerlendirilmesi | |
11 | Birincil ve ikincil kaynaklardan not alma; analiz ve değerlendirme | |
12 | Yazma becerileri: kullanılan kaynakları uygun bir şekilde belirterek açık ve doğru bir biçimde yazmanın önemi; malzeme alıntılanmış veya açımlanmış olsa da. | |
13 | Sunum becerileri: belgeleme, final kaynakça, format, notlar, terimler sözlükleri ve dizinler gibi öğeler de, ilgililerse eklenebilir. | |
14 | Öğrencilerin sunumları | |
15 | Öğrencilerin sunumları ve final ortak gözden geçirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | MLA Handbook for Writers of Research Papers, 7th edition, The Modern Language Association of America, New York, 2009 |
Diğer Kaynaklar |
Peter Barry, Beginning Theory, Harvester, 1995
Norton Anthology of Theory and Criticism, ed. V. Leitch, Norton 2001 Literary Theory: an Anthology, eds. M. Ryan and J. Rivkin, Blackwell, 2004, 2nd ed. Raman Selden, Practising Theory and Reading Literature: An Introduction, Harvester Wheatsheaf, 1989 Gregory Castle, The Blackwell Guide to Literary Theory, Blackwell, 2007 Raman Selden, Peter Widdowson, Peter Brooker, A Reader’s Guide to Contemporary Literary Theory, 5th ed., Pearson, 2005 A practical reader in contemporary literary theory, eds. Peter Brooker and Peter Widdowson, Pearson Education, 1996 Richard Harland, Literary Theory From Plato to Barthes, an introductory history, Macmillan, 1999 M.H. Abrams, A Glossary of Literary Terms, New York: Harcourt and Brace, 1993 Chris Baldick, Concise Dictionary of Literary Terms, Oxford U.P.,1996 Martin Gray, A Dictionary of Literary Terms, 2nd ed., Longman, 1992 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Eleştirel terminoloji listesi |
Ödevler |
1. Ödev: belirlenmiş kaynaklarda kaynakça araştırması için eğitmen tarafından atanan konular ve başlıklar
2. Ödev: öğrenci araştırması için konu seçimi (konunun seçimi için bkz. MLA El Kitabı) 3. Ödev: konu ile ilgili tercihen 2000 yılından sonra yayınlanan bir makale tanımlanması; onun özeti (MLA El Kitabı'nda gösterilen biçimde ana argümanların bir taslağı ile); analiz ve değerlendirme 4. Ödev: Seminer katılımcıları arasında dağıtılmak üzere çalışma kaynakçası, çalışma ana hatları ve ilk konu önerisini de içeren kısa bir yazılı metin ile birlikte final Dönem Ödevinin özetinin sözlü sunumu 5. Ödev: final ödevinin ilk taslağı |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | ||||||
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | ||||||
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | ||||||
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | ||||||
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | ||||||
Etkin iletişim kurma becerisi | X | ||||||
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | ||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | ||||||
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | ||||||
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |