• Karmaşık hizmet pazarlama ortamını anlamak,
• Perakende sektöründe stratejik planlama ve yönetim dahil olmak üzere hizmet sektörünün kavramsal ve organizasyonel yönlerini anlamak,
• Hizmet pazarlamasında kullanılan ilkeleri, uygulamaları ve kavramları uygulamak,
• Hizmet pazarlaması karmasını planlama, yönetme ve yürütmedeki temel unsurları anlamak,
• Hizmet sağlayıcıların sorunlarını analiz etmek ve çözümler sunmak için yaklaşımları belirlemek,
• Hizmet işletmelerindeki başarılı küresel ve ulusal vakalardan haberdar olmaktır.
Genel olarak ders, hizmetlerin pazarlanmasının pazarlamaya yönelik temel 4P yaklaşımından ne kadar farklı olduğu, pazarlama hizmetleri ile ürünler arasındaki fark, hizmet karşılaşmasının rolü, hizmet kalitesinin temel itici güçleri, müşteri ve çalışan etkileşimi, 'Hizmet yaratma, hizmet tasarımı ve inovasyondaki rolü, müşteri deneyimleri yaratmak için hizmetin ötesine geçme, teknolojinin hizmetler üzerindeki etkisi ve müşteri hizmetleri beklentilerini yönetme ile ilgili konuları kapsar