Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilere temel muhasebe altyapısını göstermektir. Derslerde, muhasebenin bir karar verme aracı olarak vurgulanması amaçlanmaktadır. Dönem boyunca, temel finansal tablolar, temel muhasebe kavramlar ve ticari işlemlerin muhasebeleştirilmesi gösterilmektedir.
Dersin İçeriği:
Muhasebe bilgi sistemi ve çıktıları finansal tablolar. Temel muhasebe eşitliği, hesapların işleyiş prensipleri, ticari mal hareketleri ve muhasebeleştirilmesi. Varlıklar, yabancı kaynaklar ve öz kaynaklar. Değerleme ve dönem sonu işlemleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Muhasebe kavramını açıklar. Muhasebe türlerini açıklamak. Muhasebe işlemlerinin işletmeler ve kişiler için önemini anlatmak. | 1,3 | 1,2,3 | 1,2,3 |
2) Aktif, pasif hesapların, bilanço, ve gelir tablosunun işlevlerini anlatmak. | 1,16 | 1,2,3 | 1,2,3 |
3) Muhasebe sisteminin temel dinamiklerini anlatmak. İşletme sürecinde muhasebenin rolünü anlatmak. | 18 | 1,2,3 | 1,2,3 |
4) İşletmenin kuruluşunda ve sonunda gerekli muhasebe kayıtlarını gerçekleştirmek. | 4 | 1,2,3 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Muhasebe Eşitliği | |
2 | Muhasebe Kavramı ve Prensipleri | |
3 | Muhasebe Döngüsü | |
4 | Genel Kabul Görmüş Muhasebe Prensipleri, Tek Düzen Muhasebe | |
5 | Nakit İşlemler, ve Menkul Kıymetlerin Muhasebeleştirilmesi | |
6 | Stokların Muhasebeleştirilmesi | |
7 | Gelecek Dönemlere ait Giderlerin Muhasebe Kayıtları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Satışlar, Satış İadeleri, Satış İskontoları | |
10 | Satışların Maliyeti | |
11 | Stoklar | |
12 | Duran Varlıklar | |
13 | Karlılık Analizler | |
14 | Sınav |
Kaynaklar
Ders Notu |
Principles of Accounting (19th Edition) Wild, Shaw, Chiappetta |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar | Derste anlatılan konularla ilgili alıştırmalar, konularla ilgili ek bilgi içeren dokümanlar. |
Ödevler | Konulara ilişkin ayrı ödevler |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 5 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimi , disiplin ve sorumluluğa sahip olur, ve konu ile ilgili kapsamlı bir araştırma ve/veya proje raporu hazırlayabilir. | X | |||||
2 | İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilir. | X | |||||
3 | Kurum ve örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapılabilir. | X | |||||
4 | Hızla değişen iş küresel koşullarda işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallarda (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
5 | Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve yaşam boyu öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birikimdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak açık ve net bir şekilde Türkçe veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. | X | |||||
7 | İşletme bilim dalındaki ve yoğunlaştığı alt alanlardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek; uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, genel işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgi ve deneyimini başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak, açık ve net bir şekilde Türkçe ve/veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir ve paylaşabilir. | X | |||||
9 | Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal ve profesyonel ortamlarda gerekli empatiyi göstererek iletişim kurabilir. | X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 219 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |