• TR
  • EN
Ders Kodu: 
MUH 521
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
9
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 

Vergi hukukunun kaynağını oluşturan vergilendirmenin anayasal dayanaklarının ve idari prensiplerinin detaylı analizi ve vergi uyuşmazlıkları ve çözümlerinin ele alınarak vergi hukuku kapsamında vergi kabahat ve suçlarının incelenmesi. Türk Vergi sisteminin anlatılması ve gelir-harcama-servet vergileri hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi ve bu unsurların devlet otoritesi açısından meydana getirdiği önemin vurgulanması.

Dersin İçeriği: 

Vergi hukukunun konusu ve temel kaynakları. Vergi kanunlarının uygulanması, verginin tarafları, konusu, vergiyi doğuran olay. Vergi matrahı, verginin tarh ve tahakkuku. Vergi alacağının ortadan kalkması. Vergi hukukunda süreler, vergi idaresinin örgütlenmesi, vergi suç ve cezaları. Vergi uyuşmazlıkları ve vergi yargısı 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Vergi hukukunun insan haklarıyla ve bireyin özgürlükleriyle ilişkili olduğunu kavramak ve buna göre davranmak. 11,12,13 1,4 1,2,3
Vergi hukuku alanında yapılan kanuni ve idari düzenlemelerinin hukuka uygunluk açısından analiz etmek ve karşılaştırmak 16 1,2,3,4 1,2,3
Vergi ile ilgili tüm süreci ve uygulamaları kavramak 1,16 1,4 1,2,3
İdari işlemler karşısında başvuru yollarını bilmek ve problemleri çözmek. 13,17,18 1,2,3 1,2,3
Vergi mükellefiyet ve sorumluluğunu kavramak ve sorunlara çözüm yolları üretmek. 17,18 2,3 1,2,3

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Vergi Hukukunun Tanımı, Hukuk Sistemi İçerisindeki Yeri, Kamu Hukuku ve Özel Hukuk Dalları İle İlişkisi.  
2 Vergi Hukukunun Kaynakları İlgili okumaların yapılması
3 Vergi Kurallarının Uygulanması İlgili okumaların yapılması
4 Vergi Hukukunda Yorum İlgili okumaların yapılması
5 Vergi Ödevi İlgili okumaların yapılması
6 Vergilendirme İşlemleri İlgili okumaların yapılması
7 Ara sınav  
8 Vergi Yükümlülerinin Ödevleri,  Vergi İdaresinin Yükümlüleri Denetleme Yolları İlgili okumaların yapılması
9 Vergi Hukukunda Süreler İlgili okumaların yapılması
10 Vergi Borcunu Sona Erdiren Nedenler İlgili okumaların yapılması
11 Vergi Ceza Hukuku İlgili okumaların yapılması
12 Kamu İcra Hukuku İlgili okumaların yapılması
13 Vergi Sorunlarının İdari Aşamada Çözüm Yolları İlgili okumaların yapılması
14 Vergi Yargılaması Hukuku İlgili okumaların yapılması

Kaynaklar

Ders Notu Mahmut Kalenderoğlu, Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, Agon Bilgi Akademisi Yayınları, 2010.
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

Dokümanlar Örnek Olaylar, Türk Vergi sistemindeki içtihadlar.
Ödevler Örnek olayların analiz ederek, çözüm üretilmesi.
Sınavlar 1 ara sınav, 1 final sınavı

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 30
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları  
1 2 3 4 5
1 Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimi, disiplin ve sorumluluğa sahip olur, ve konu ile ilgili kapsamlı bir araştırma ve/veya proje raporu hazırlayabilir.       X  
2 İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilir. X        
3 Kurum ve örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapılabilir. X        
4 Hızla değişen iş küresel koşullarda işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallarda (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir.   X      
5 Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve yaşam boyu öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir.         X
6 Ulusal ve uluslararası dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. X        
7 İşletme bilim dalındaki ve yoğunlaştığı alt alanlardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek; uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olduğunu gösterebilir.   X      
8 Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, genel işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgi ve deneyimini başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak, açık ve net bir şekilde Türkçe ve/veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir ve paylaşabilir.   X      
9 Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal ve profesyonel ortamlarda gerekli empatiyi göstererek iletişim kurabilir. X        
10 İşletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. X        
11 İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarına hakim olur, bu kavramların uygulamalarını değerlendirebilir ve bu ilkelere uygun davranmanın topluma değer katmak için ne derece önemli olduğunu anladığını gösterebilir.       X  
12 Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir.     X    
13 Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir.         X
14 Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir.     X    
15 İşletme bilim alanı ve uzmanlık dalları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemleri kullanabilir. X        
16 İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir.     X    
17 Analitik düşünce yapısına sahip olduğunu ve işletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği ileri düzeydeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabildiğini gösterebilir.       X  
18 Edindiği kuramsal, olgusal ve araştırma yöntemleri bilgileri ile nicel ve nitel verileri değerlendirebilir, yorumlayabilir, sorunları tanımlayabilir, veri analizi yapabilir, ve sonuçları değerlendirerek çözümler üretebilir.       X  
19 Örgüte / kuruma ilişkin eleştirel düşünebilir, işletme bilim alanında ve uzmanlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgileri oluşturabilir, ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir.     X    

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav - - -
Proje 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü     219
Toplam İş Yükü / 25 (s)     8,7
Dersin AKTS Kredisi     9