Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Öğrencilere reklam fotoğrafı çekim esaslarının öğretilmesi ve stüdyoda farklı ürünlerin fotoğraf çekim uygulamalarının yaptırılması amaçlanır.
Dersin İçeriği:
Derste öğrencilere stüdyo içerisinde yapılabilecek reklam fotoğrafları hakkında bilgi verilir. Stüdyo ortamında yerleştirme, ışıklandırma, çekim bilgileri verilir. Bu dersi alan öğrenci çeşitli doku ve yüzeyleri, form ve ambalajları fotoğraflama becerisi kazanır. Öğrenciye fotoğraf çekiminde kompozisyon oluşturma bilgisi ve deneyimi kazandırılır. Reklam kampanyaları için gerekebilecek stüdyo çekimleri öğretilir. Öğrencilerin, projelerine yönelik ileri düzey reklam fotoğrafı bilgisi ve çekim becerisi kazanması amaçlanır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğraf ekipmanlarının tanıtılması ve kullanımı | 1,5,9 | 1,2,6 | 1,3,4 |
Kompozisyon ve ışıklandırma biçimlerinin araştırılması | 1,2,3 | 1,2,6 | 2,4 |
Fotoğrafın farklı türlerine ait çalışmalar yapılması | 3,4,6 | 1,2,3 | 2,4 |
Fotoğrafın tarihsel gelişiminin anlatılması | 1,11,12 | 1,4 | 1,2 |
Fotoğrafı değerlendirme ve yorumlama becerilerinin geliştirilmesi | 10,8 | 1,2,4,5 | 2,3,4 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencilerle tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme. | |
2 |
Reklam fotoğrafçılığına ilişkin temel fotoğraf bilgilerinin verilmesi, sanatsal fotoğraf ile ticari fotoğraf kavramlarının
sorgulanması. |
|
3 | Reklam fotoğrafında kurgulama. Stüdyo ve dış mekan çekimlerinden örneklerin incelenmesi. | |
4 | Dış mekan reklam fotoğrafı tasarım ve uygulamala. | |
5 | Reklam fotoğrafında stüdyo kullanımı. Stüdyo ekipmanlarının tanıtılması. | |
6 | Kompozisyon kuralları hakkında bilgi ve uygulama | |
7 | Stüdyo ışıklarıyla çalışma ve farklı ışık kaynaklarının bir arada kullanımı. | |
8 | Uygulamalı vize sınavı. | |
9 | Reklam fotoğrafında ilk uygulama için konu seçimi. | |
10 | Çekimlerin haftalık değerlendirmesi. | |
11 | Reklam fotoğrafında ikinci uygulama için konu seçimi. | |
12 | Çekimlerin haftalık değerlendirmesi. | |
13 | Reklam fotoğrafında üçüncü uygulama için konu seçimi. | |
14 | Çekimlerin haftalık değerlendirmesi. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Çizgen,Gültekin. Renk Dünyamız:101 Kompozisyon 101 Yorum, Say Yayınları 2006 Ergin, Erhan. Her Yönüyle Fotoğrafçılık Tekniği, İnkılap Kitabevi Kelby, Scott. Dijital Fotoğrafçının El Kitabı, Cilt 1- Cilt 2, Alfa Yayınları Mıchael Langford, Yaratıcı Fotoğrafçılık, İnkılap Kitabevi. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | 3 Proje, 5 Ödev |
Sınavlar | 1 Vize, 1 Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 5 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Seminer ve Sunum | ||
Proje | 3 | %10 |
Toplam | ||
Finalin Başarıya Oranı | 1 | %60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tasarımın işlevsel amaçlarının yanı sıra yeni olanı arama ve deneme cesareti gelişir. | x | |||||
2 | Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre tasarımlar geliştirme konusunda profesyonel sorumluluk bilinci geliştirir. | x | |||||
3 | Araştırma yapma, kuramsal bilgi oluşturma ve önerilerde bulunma yetkinliği kazanır. | x | |||||
4 | Alana ait akademik formata uygun metin üretme yetisi kazanır. | x | |||||
5 | Sanat ve tasarım ile ilgili alanlarda eğilimine uygun uzmanlık düzeyinde yetkinlik kazanır. | x | |||||
6 | Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla kurgulayarak tasarım projeleri geliştir. | x | |||||
7 | Alanın gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanabilir. | x | |||||
8 | Tasarım kültürü hakkında güncel durumu takip eder, projelerinde geliştirip uygular. | x | |||||
9 | Seçilen uzmanlık alanında disiplinler arası projeler yürütebilme yetisi kazanır. | x | |||||
10 | Tasarım ile ilişkili alanlarda ileri düzeyde okumalar yapar. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Seminer ve Sunum | |||
Proje | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |