Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı bilimsel araştırmanın önemini vurgulayamak ve öğrencilerin bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak işe ilişkin karar almalarını sağlamaktır. Bir diğer amaç ise, öğrencilere, modern organizasyonlarda yöneticilerin karşı karşıya kaldıkları potansiyel etik sorunları, kendilerini gösterebilecek etik ikilemleri anlamalarını ve bu ikilemlerin pratikte daha etkili bir şekilde ele alınabileceği yolları önermektir.
Dersin İçeriği:
Bu ders temel olarak bilimsel araştırmanın temellerini, ölçme, araştırma değişkenleri, hipotez oluşturma, araştırma dizaynı, veri toplama yöntemleri ve korelasyon, T-Test, ANOVA, regresyon gibi veri analizi tekniklerini içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Araştırma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | |
1) Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklar. | 1,2,3 | A,C | |
2) Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. | 1,2,3 | A,C | |
3) Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. | 1,2,3 | A,C | |
4) Değişkenleri kullanarak araştırmanın amacına uygun hipotez yazabilir. | 1,2,3 | A,C | |
5) Araştırmanın amacına uygun olarak araştırma dizaynı oluşturabilir. | 1,2,3 | A,C | |
6) Araştırmaya uygun olan veri toplama yöntemlerini kullanarak sahadan veri toplayabilir. | 1,2,3 | A,C | |
7) Sahadan topladığı verileri uygun analizlerle test edebilir. | 1,2,3 | A,C | |
8) Elde ettiği sonuçlar doğrultusunda varolan problemi çözmek için çözüm yolları geliştirebilir. | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ-ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNİN BİLİMSEL ALT YAPISI | Bilimsel Yaklaşımlar |
2 | BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN TEMEL ÖZELLİKLERİ, TEMEL VE UYGULAMALI ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | |
3 | RAPORLAMA, ULUSLARARASI ALINTILAMA VE REFERANS GÖSTERME TEKNİKLERİ, İNTİHAL | Makale, tez, araştırma önerisi örnekleri |
4 | ÖLÇME/KAVRAM | |
5 | ARAŞTIRMA SÜRECİ 1 | |
6 | ARAŞTIRMA SÜRECİ 2- DEĞİŞKENLER | Alıştırmalar |
7 | ARAŞTIRMA SÜRECİ 3- HİPOTEZLER | Alıştırmalar |
8 | ARA SINAV | |
9 | ARAŞTIRMA DİZAYNI | Alıştırmalar |
10 | VERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ | Veri Toplama Yönetmeleri Örnekleri |
11 | Etik kararlar vermenin potansiyel engellerini tanıma | |
12 | İstihdam eden şirketin itibarını ve uzun vadeli çıkarlarını etik yönden koruyabilme | |
13 | Özel sektörün veya kamu sektörünün, çeşitli organizasyonel bağlamlarda (özellikle yöneticilerin) karşılaşabileceği etik ikilem türleri | |
14 | Kişisel ve kurumsal etiğin karar vermenin etkileri |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sekaran, Uma and Bougie, Roger. (2012). Research Methods for Business: A Skill Building Approach. 5. Basım. |
Diğer Kaynaklar | Zikmund, W.G. (2003). Business research methods. 7. Basım. Thomson (South Western) Publications. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Derste anlatılan konularla ilgili alıştırmalar, konularla ilgili ek bilgi içeren dokümanlar. |
Ödevler | Literatür taramasına dayalı teorik çerçeve yazımı |
Sınavlar | Bir ara sınav, bir final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Proje | 1 | 20 |
Toplam | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme alanındaki temel kavramları (stratejik yönetim ve organizasyon, muhasabe, finans, ekonomi, pazarlama ve yönetim teknikleri) öğrenir ve bu bilgileri iş yaşamında uygulamalı olarak kullanabilir. | X | |||||
2 | İşletme teori ve yöntemlerini, muhasebe ve finans, işletme yönetimi, pazarlama yönetimi, ve insan kaynakları alanlarından en az birinde uzmanlaşarak uygulayabilir. | X | |||||
3 | Araştırma yöntemleri bilgisine sahip olarak, veri toplamak ve analiz etmek için uygun yöntemleri seçebilir, elde edilen sonuçları, yapılmış araştırmaları ve raporlarını anlayıp yorumlayabilir. | X | |||||
4 | Liderlik etmek ve stratejik kararlar almak için gerekli vasıfları kazanır. | X | |||||
5 | Takım çalışmasında aktif rol almaya yatkındır, takımının amaçlarına ulaşmasına bilinçli olarak etkin katkıda bulunabilir. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerden gelen bilgileri değerlendirebilir, bütünleştirebilir ve disiplinler arası bir bakış açına sahiptir. | X | |||||
7 | Gerek iş gerekse akademik alanlarda bağımsız ve özgün çalışmalar yapabilecek bilgi ve sorumluluğa sahiptir. | X | |||||
8 | Yazılı ve sözlü olarak gerek kurum içi, gerekse kurum dışından kişilerle etkin iletişim kurabilir. | X | |||||
9 | Yerel ve küresel iş ortamındaki dinamikleri ve koşulları takip edebilir ve yorumlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleksel etik ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | |||||
11 | Yetkin İngilizce bilgisine sahip olarak güncel olayları ve alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimsemiştir. | X | |||||
13 | Küresel iş ortamını şekillendiren ticari hukuk bilgilerini kavramıştır ve bu bilgiler doğrultusunda bir sonuca varma becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |