• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ART527
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders estetik tarihi ve kuramlari üzerinden çağdaş sanatı tekrar okumayı, farklı bakış açılarını sentezleyerek tekil bir söylem çıkarmayı hedefler. Böylece sadece öğrencinin estetik ve felsefe kuramlarına olan merakını artırmayi değil Türkiye ve Dünya’daki çağdaş ve güncel sanatın yönelim, girişim ve politikaları hakkında analizler yapmayı da amaçlar.

Dersin İçeriği: 

Bu derste ilk etapta sanatın özerkliğinden, estetik felsefesine bir yolculuk yaparak 20. yy’ın kuram ve akımları incelenecektir. Daha sonra çağdaş sanatın modern zamanlardan günümüze kadarki serüveninde, sosyal bilimlerin çapraz okumaları sayesinde disiplinlerarasi bir söylem geliştirilerek, etik ve politik bir estetiğin olasılığını tartışacaktır. 

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

1) Estetik analizin temel prensiplerini ifade eder.

2) Estetik teorilerinin tarihsel evrimini inceler.

3) Estetik bilinç geliştirir.

4) Sanat eserini profesyonel ve akademik dille topluma aktarma yetisini geliştirir.

5) Araştırma tekniklerini geliştirir.

6) Yakin geçmişteki sanatsal gelişimleri takip eder.

7) Analiz ve eleştiri yetilerini geliştirir.

8) Sanat Tarihi hakkında bilgilendirir.

9) Düşünme yetilerini geliştirir.

10) Kültür, Sanat ve Estetik teorileri hakkında bilgilendirir.

Dersin Akışı

1

Metodoloji

2

Estetigin ozerkligi 1 - Ozerk yarati: Artizan’dan Artist’e geçis. Vasari.  - Diderot: Sanat Elestirisinin Dogusu - Baumgarten: Guzel Bilimler olarak Estetigin Dogusu

3

Estetigin ozerkligi 2 – Kant: Dogal Guzel, Sanatsal Guzel – Hegel: Sanat Felsefesi

4

Baudelaire ve Modern Zamanlar

5

3 Akimda Avant-Garde: Soyut Sanat: Malevitch, Kandinsky ve Mondrian-  Surrealistler ve Dada

6

Duchamp - Ready Made

7

Renk Uzerine – Monochrome

8

Amerikan Ekolu – Greenberg’in Modernizm Elestirisinden Pop Art’a

9

Franfurt Ekolu: Benjamin ve Adorno

10

1968 Kusagi - Guy Debord ve Situasyonistler

11

Foucault: Sanat ve Iktidar. Bio-iktidar, bio-politik

12

Deleuze: Sanatçi filozof

13

Deleuze & Guattari: Transendantal Ampirizm, Oznellik

14

Rancière: Politik Sanat, Siyasal Siyaset farki

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  

“Art in Theory I & II”, Harrison&Wood, Blackwell Publishing, 2003

20. yy Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen

“Sanatın Tüm Öyküsü”, Hayalperest Yayınları, 2012

Diğer Kaynaklar  

Leppert, Richard, “Sanatta Anlamın Görüntüsü”, Ayrıntı Yayınları, 2002

Beta Yayınları

Berger, John, “Ways of Seeing”

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Katılım   20
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100
     

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Ara Sınav 1 20 20
Ödevler (Raporlar) 10 12 120
 

Final

1 20 20
Toplam İş Yükü     370
Toplam İş Yükü / 25 (s)     14,8
Dersin AKTS Kredisi     15