• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ART532
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu derste, son zamanlarda önem kazanan Performans sanatı alanı hem uygulama hem de akademik söylem açısından araştırılacaktır. Tiyatral kavramlardan ödünç alınan analitik araçlar, farklı metodolojik yaklaşımlarla (antropolojik, etnografik, sosyolojik) bir araya getirilerek, bütünlüklü bir bakış açısıyla kültürel anlamlar, değerler ve kimlik üretiminin izi sürülecektir.

Dersin İçeriği: 

Yirminci ve yirmi birinci yüzyılda performans sanatının geçirdiği değişimler, Performans Çalışmaları alanınında yapılan tartışmalar ışığında değerlendirilecek. Gösteriler izlenecek. Tiyatro ve performans yapılan mekanlar ziyaret edilerek, yönetim biçimleri konusunda görüşmeler yapılacaktır.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenciler sınıf içi tartışmalar, performans analizleri, sözlü ve yazılı sunumlar ve çeşitli akademik düşünme biçimleri hakkında beceriler geliştirecek.   1,2,3 A,C
2) Alanın tarihi ve kuramsal çerçevesi hakkında bilgi edinecek.   1,2,3 A,C
3) Performansın değeri, anlamı ve ontolojisini tartışacak.   1,2,3 A,C
4) Antropoloji, sosyoloji, etnografi gibi farklı disiplinlerle kesişme noktalarını saptayacak.   1,2,3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve işlenecek konuların açıklanması  
2 Performans ve performansın işlevleri  
3 Eşik performansları olarak ritüeller  
4 Tiyatro, dans ve müzikte ritüellerin kullanımı  
5 Oyun nedir? Oyun oynamaktan ne anlıyoruz?  
6 Performans olarak oyun ve oyun çeşitleri  
7 Kimlik (toplumsal cinsiyet, ırk vs.) inşaları ve performatif olan  
8 Ara sınav  
9 İcra biçimleri  
10 Performans süreçleri  
11 Küresel ve kültürlerarası Performans  
12 Performans ve Postmodernizm  
13 Performans Sunumları  
14 Performans Sunumları. Dönemin değerlendirilmesi  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
  1. Performans- Eleştirel Bir Giriş, Marvin Carlson. Ankara: Dost Yayınevi, 2013.
  2. Performance Studies, Richard Schechner. New York: Rutledge, 2013
  3. Theory for Performance Studies, A Guide for Students. Philip Auslander. New York: Routledge, 2008
  4. Performance Art: From Futurism to the Present, Rose Lee Goldberg, Harry N. Abrams, Inc., Publishers, 1988.

 

 
  1. Theatricality From the Performative Perspective”, Virginie Magnat, Substance, 98/99. Vol. 31. Nos 2&3, 2002. Pp. 147-166
  2. In Resistance to Theatricality”, Marvin Carlson, Substance 98/99. . Vol. 31. Nos 2&3, 2002. Pp. 238-250
  3. Drama and Dramatic TheoryPeter Szondi and the Modern Theater”, Micheal Hayes. In Boundary 2. A Journal of Postmodern Literature Birghamton N.Y. 1983 vol. 11, no3, pp. 69-81
  4. Drama, Performativity and Performance, W.B. Worthen. PMLA, Vol. 113, NO: 5. 1998.
 

Değerlendirme Sistemi

 

 

 

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 10 12 120
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     370
Toplam İş Yükü / 25 (s)     14,8
Dersin AKTS Kredisi     15