Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Zirai, meteorolojik, fenolik vb. yöntemlerle veri toplamak ve modellere dayalı veri işleme ile bilgiye dayalı kararlar almak için gerekli bilgileri aktarmak, bilişim sistemlerinin tarımsal üretimi artırmak için nasıl kullanılabileceğini açıklamak.
Dersin İçeriği:
Tarımda çeşitli problemleri çözmek için büyük veri (big data) analizini kullanan güncel çalışmalar ve araştırma çalışmaları. Ele alınan problemler, önerilen çözümler, kullanılan araçlar, algoritmalar ve veriler, kullanılan büyük verinin doğası ve boyutları, kullanım ölçeği ve genel etki.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tarımsal üretim için veri toplamada kullanılan teknolojilerini tanımlayabilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C,E |
Tarımsal üretim için gerekli verileri toplayabilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C,E |
Topladığı verileri modelleyebilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C,E |
Verilerle karar destekli tahmin yapabilir. | 5, 11 | 1,2,3 | A,B,C,E |
Bilişim teknolojilerini tarımsal üretimi artırmak ve girdileri azaltmak için kullanabilir. | 5,11 | 1,2,3 | A,B,C,E |
Elde ettiği verileri ve bu verilere dayalı kararları raporlayabilir. | 8,9,11 | 1,2,3 | A,B,C,E |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tarımsal bilişim sistemlerine giriş, büyük veri (big data) | Ders notları |
2 | Data collection methods (sensors, soil analysis, satelite tracking etc.) | Ders notları |
3 | Verilerin bulut işlemleri ve yapay zeka algoritmalarıyla işlenmesi | Ders notları |
4 | Verilerin modellenmesi | Ders notları |
5 | Verilerin modellenmesi | Ders notları |
6 | Verilere dayalı tahmin: Kuraklık, hastalık, rekolte vb. tahminler | Ders notları |
7 | Verilere dayalı tahmin: Kuraklık, hastalık, rekolte vb. tahminler | Ders notları |
8 | Ara sınav | -- |
9 | Karar destekli tahminlerin raporlanması ve verilerin değer zincirine dönüştürülmesi | Ders notları |
10 | Vaka analizi | Ders notları |
11 | Vaka analizi | Ders notları |
12 | Vaka analizi | Ders notları |
13 | Vaka analizi | Ders notları |
14 | Öğrenci sunumları | Ders notları |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Çeşitli yayınlar ve ders notları |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar | Ders notları |
Ödevler | Ödev, sunum |
Sınavlar | Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 60 | |
Ödev | 20 | |
Sunum | 20 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tarımın ekonomik sorunlarını kavrayabilme; ekonomi uygulamaları için mikro ve makro düzeyde veri toplama, analiz etme, yorumlama; ekonominin temel prensiplerini tarımda uygulayarak üretimi artırma yollarını çözümleme; ileriye yönelik doğru karar alabilme; projeye dayalı çözümler üretebilme; çağdaş teknikler ile uygulayabilme becerisi. | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası tarımsal piyasaları izleyebilme, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlayabilme; ekonomik ve politik gelişmelerin Türk tarım sektörü üzerine etkilerini tahmin edebilme, bunları yorumlama ve karar alma becerisi. | ||||||
3 | Pazarlama ilke ve yöntemlerinden yararlanarak tarım ürünlerinin pazarlanması; pazar araştırmaları konusunda temel bilgilere sahip olma ve yorumlama becerisi. | ||||||
4 | Tarımsal üretimle ilgili araç, gereç, yöntem ve donanımları tanıma; bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini ve modellerini uygulama; tarla bitkileri alanında bitki yetiştiriciliği, bitki ıslahı, tohumluk üretimi, genetik, fizyoloji, ekoloji, biyoteknoloji, bitki gen kaynakları, organik tarım ve çayır-mera yönetimi ve ıslahı ile ilgili bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi. |
|
|||||
5 | Bilişim sistemleri alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; bilişim sistemlerinde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlama ve yeni bilgiler oluşturma; bilişim sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi. | X | |||||
6 | Tarım Ticareti ve İşletmeciliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır; uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir. | ||||||
7 | Analitik, modelleme veya deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
8 | İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
X |
|||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; biyolojik çeşitlilik, doğal kaynaklar, hava, su, toprak kirliliği, geri dönüşüm, çevreye karşı duyarlılık, çevre koruma ilgili konularda toplumu bilgilendirme becerisi. |
|
|||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X |
|
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınavlara Çalışma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Sınıf dışı makale okuma ve ödevler | 14 | 10 | 140 |
Sunum ve sunuma hazırlık | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 237 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |