Öğrencilerin uluslararası ticarette yeni trendleri örnek çalışmalarla birlikte verimli ve etkin anlama, bilgi ve beceri özelliklerine sahip olmasını sağlamaktır.
Uluslararası ticarette büyümenin önemi ve yeni trendler; Ekonomik birleşmeler, avantajları ve dezavantajları; Ekonomik çevre ve yeni trendler; Kültür farklılıkları ve yönetiminin yarattığı yeni trendler; İhracat ve ithalat etkilerinin yarattığı yeni trendler; Üretim verimliliğinde artışın yarattığı yeni trendler; Rekabetin yarattığı yeni trendler; Uluslararası olma safhaları; Politik ve hukuki çevre ve yarattığı yeni trendler; İhracat şekillerinin yarattığı yeni trendler; İhracat dışı servis, teknoloji, organizasyon, lojistik durumlarının yarattığı yeni trendler; İhracat siparişlerinin tedarik zinciri çerçevesinde değerlendirilmesi; Uluslararası pazarlama faaliyetlerinin organizasyonu.