• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ANID 575
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders ile öğrencilere fikirden dağıtıma süreçleri anlatmak, animasyon sektöründe çalışan kişilerin alanlarının aktarılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği: 

Animasyon sektörünün tüm farklı aşamalarının aktarıldığı bu derste; yapımcılık, yönetmenlik, koordinatörlük, dağıtım ve müzik tasarımı genel çerçevesi ile anlatılmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sunum B. Ödev C. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Animasyon tasarımının tüm süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
1, 8, 9 1,2,3 A, B, C
  1. Sektörün dinamikleri ile ilgili bilgiler edinir.
1, 8, 9 1,2,3, A, B, C
  1. Disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile işbirliği yapar.
1, 8, 9 1,2,3, A, B, C
  1. Programda edindiği teknik, sanatsal ve uygulamalı bilgiyi mesleki etik kurallar çerçevesinde yaratıcı, sektörel projelere aktarır.
1, 7, 9 1,2,3, A, B, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Animasyon sektörünün tanıtımı  
2 Animasyon Mesleklerinin Tanıtımı  
3 Animasyon Mesleklerinin Tanıtımı  
4 Animasyon Mesleklerinin Tanıtımı  
5 Sunum Dosyası Hazırlanması  
6 Sunum Dosyası Hazırlanması  
7 Sunum Dosyası Hazılanması  
8 Ara Sınav  
9 Üretim Öncesi Süreçler ve Araştırma  
10 Üretim Aşaması ve Teknikleri  
11 Üretim Aşaması ve Teknikleri  
12 Üretim Aşaması ve Teknikleri  
13 Dağıtım  
14 Atölye Çalışması  
15 Atölye Çalışması  
16 Final  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 14 80
Ara Ödev    
Final Ödevi 1 20
Toplam    
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Animasyon tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır.         X  
2 Animasyon tasarımı ilkelerini dikkate alarak yaratıcı karakter ve ortam tasarımı yapar.        X    
3 Animasyon alanı uygulamalarına özgü yazılım tekniklerini kullanarak etkin animasyon tasarımı yapar.         X  
4 Bir fikirden yola çıkarak dağıtım aşamasına kadar olan süreci içeren 2 boyutlu animasyon projesi gerçekleştirir.         X  
5 Farklı 3 boyutlu animasyon tekniklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir.   X        
6 Görsel ve sinematik dilin kullanıldığı storyboard yapımıyla kısa film gerçekleştirir.  X          
7 Farklı sanatsal teknik ve tarzları barındıran animasyon film yaratır.     X      
8 Programda edindiği teknik, sanatsal ve uygulamalı bilgiyi mesleki etik kurallar çerçevesinde yaratıcı, sektörel projelere aktarır.         X  
9 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile işbirliği yapar.         X  
10 Animasyon tasarımı alanına katkı sağlayacak, derinlemesine araştırma yapar, akademik, özgün tez yazar. X          

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara sınav 1 3 3
Ara Ödev 14 1 14
Sınav için bireysel çalışma 2 16 32
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10
Dersin AKTS Kredisi     10