• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ANID 521
Ders Dönemi: 
Güz
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders animasyona tarihsel bir bakışı amaçlamaktadır. Öğrenciler, ani- masyon filmi yapım aşamalarının tarihsel sürecini öğrenir ve teknolojik değişimlerin etkileri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği: 

Animasyonun teknolojiyle gelişimini, ekonominin, sanat akımlarının, sanatçıların ve kültürlerin animasyonun gelişimine etkisini inceler. Bir iletişim aracı olarak animasyonun gelişimini ve animasyon için kul- lanılan çeşitli tekniklerin gelişimini analiz etme becerisi kazanır.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Animasyon filmi gelişimini teknoloji değişimlerine göre inceler. 1,9 Anlatım Yöntemi, Problem Çözme, Tartışma Ödev, Sunum
2. Ekonomik değişimlerin ve sanat akımlarının animasyon filmi yapımına etkisini tanımlar.   1,9 Anlatım Yöntemi, Problem Çözme, Tartışma Ödev, Sunum
3. Çeşitli animasyon tekniklerindeki gelişmeleri analiz eder.  1,9 Anlatım Yöntemi, Problem Çözme, Tartışma
4. Film ve animasyon kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. 1,9 Anlatım Yöntemi, Problem Çözme, Tartışma Ödev, Sunum
5. Film ve animasyon tarihi konusunda farkındalık geliştirir.  1,9 Anlatım Yöntemi, Problem Çözme, Tartışma Ödev, Sunum

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Ders İçeriğinin Açıklanması  
2 Optik Cihazların Başlangıcı  
3 Optik Cihazların Başlangıcı  
4 Fotoğraf ve Kamera  
5 Sessiz Filmler  
6 Sessiz Film Örnekleri ve Analizleri  
7 Sessiz Film Örnekleri ve Analizleri  
8 Ara Sınav  
9 Sesli Filmler ve İlk Örnekler  
10 Sesli Filmler ve İlk Örnekler  
11 Animasyon Filmi Örnekleri  
12 Örnek Analizler  
13 Örnek Analizler  
14 Sunumlar  
15 Sunumlar  
16 Final Sınavı  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
     
Final sınavı 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Animasyon tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini 1 özgün projelerde kullanır.         X  
2 Animasyon tasarımı ilkelerini dikkate alarak yaratıcı karakter ve ortam tasarımı yapar.       X    
3 Animasyon alanı uygulamalarına özgü yazılım tekniklerini kullanarak etkin animasyon tasarımı yapar.         X  
4 Bir fikirden yola çıkarak dağıtım aşamasına kadar olan süreci içeren 2 boyutlu animasyon projesi gerçekleştirir.     X      
5 Farklı 3 boyutlu animasyon tekniklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir. X        
6 Görsel ve sinematik dilin kullanıldığı storyboard yapımıyla kısa film gerçekleştirir.   X        
7 Farklı sanatsal teknik ve tarzları barındıran animasyon film yaratır.      X      
8 Programda edindiği teknik, sanatsal ve uygulamalı bilgiyi mesleki etik kurallar çerçevesinde yaratıcı, sektörel projelere aktarır.         X    
9 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve 9 farklı ekipler ile işbirliği yapar.         X  
10 Animasyon tasarımı alanına katkı sağlayacak, derinlemesine araştırma yapar, akademik, özgün tez yazar.   X        

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 14 3 42
Final 1 3 4
Toplam İş Yükü     238
Toplam İş Yükü / 25 (s)     9,52
Dersin AKTS Kredisi     10