Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders kapsamında, görsel yeniliklerin tarihi, film ve animasyonun gelişimi irdelenerek diğer disiplinlerle bağlantısını kurmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
İlk olarak optik aletlerin kullanımıyla ortaya çıkan hareketli görüntü tarihi teknolojik gelişmeler ve sanatın iç içe geçmesiyle günümüze kadar uzun bir yol almıştır. Derste Film ve Animasyonun tarih içinde yeri ve gelişimi irdelenir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Canlandırma türlerini biçimsel olarak saptar. | 1 | 1,2,3 | A,C |
2. Animasyonun 12 prensibini ayırt eder. Canlandırma teknikleri arasnda bağ kurar. | 1,6 | 1,2,3 | A,C |
3. Görsel İletişim Tasarıma ait uygulamalar içinde film ve animasyonu çözümler. | 6 | 1,2,3 | A,C |
4. Film ve animasyon kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 | 1,2,3 | A,C |
5 . Animasyon ve film tarihi bilincini geliştirir. | 4 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Giriş, Ders İçeriğinin Açiklanmasi | Verilen ders ve klipler | |
2 | Optik Aletlerin Başlangıcı | ||
3 | Optik Aletlerin Gelişimi | ||
4 | Fotoğraf ve Kameranın Keşfi | ||
5 | Flipbook ve Örnek Analizleri | ||
6 | Sessiz Film | ||
7 | Canlandırma Teknikleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Animasyonun Gelişmesi | ||
10 | Sessiz Film ve Örnek Analizleri | ||
11 | Sesli Film ve İlkler | ||
12 | Sesli Film ve Örnek Analizleri | ||
13 | Dünyada Canlandırma Film ve Örnek Analizleri | ||
14 |
|
||
15 |
|
||
16 | Final Sınav |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Diğer Kaynaklar | Dünya Sinema Tarihi ( Geoffrey Nowell Simith , Kabalcı Yayınları) , Sinema Nedir? (Andre Bazin , İzdüşüm Yayınları) , Canlandırma Sineması Üzerine (Selçuk Hünerli , Es Yayınları ) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Öğretici video ve yazılı dökümanlar |
Ödevler | Ders videoları, Optik Aletler |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ödev | ||
Final Sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | |||||
2 | Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | X | |||||
3 | Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
4 | Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir. | X | |||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | X | |||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | X | |||||
7 | Zorunlu staj aracılıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | X | |||||
9 | Sektöre ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, eser üretir, sergi düzenler. | X | |||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 12 | 6 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25(s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |