• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
VCD 402
Ders Dönemi: 
Güz
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Ders kapsamında, görsel yeniliklerin tarihi, film ve animasyonun gelişimi irdelenerek diğer disiplinlerle bağlantısını kurmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği: 

İlk olarak optik aletlerin kullanımıyla ortaya çıkan hareketli görüntü   tarihi teknolojik gelişmeler ve sanatın iç içe geçmesiyle günümüze kadar uzun bir yol almıştır. Derste Film ve Animasyonun tarih içinde yeri ve gelişimi irdelenir.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Canlandırma türlerini biçimsel olarak saptar. 1 1,2,3 A,C
2. Animasyonun 12 prensibini ayırt eder. Canlandırma teknikleri arasnda bağ kurar. 1,6 1,2,3 A,C
3. Görsel İletişim Tasarıma ait uygulamalar içinde film ve animasyonu çözümler. 6 1,2,3 A,C
4.  Film ve animasyon kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. 5 1,2,3 A,C
5 . Animasyon ve film tarihi bilincini geliştirir. 4 1,2,3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Ders İçeriğinin Açiklanmasi Verilen ders ve klipler
2 Optik Aletlerin Başlangıcı  
3 Optik Aletlerin Gelişimi  
4 Fotoğraf ve Kameranın Keşfi  
5 Flipbook ve Örnek Analizleri  
6 Sessiz Film  
7 Canlandırma Teknikleri  
8 Ara sınav  
9 Animasyonun Gelişmesi  
10 Sessiz Film ve Örnek Analizleri  
11 Sesli Film ve İlkler  
12 Sesli Film ve Örnek Analizleri  
13 Dünyada Canlandırma Film ve Örnek Analizleri  
14
Canlandırma Teknikleri ve 12 Prensip
 
15
Walt Disney, Stüdyolar ve Günümüz
 
16 Final Sınav  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Diğer Kaynaklar    Dünya Sinema Tarihi ( Geoffrey Nowell Simith , Kabalcı Yayınları) , Sinema Nedir? (Andre Bazin , İzdüşüm Yayınları) , Canlandırma Sineması Üzerine (Selçuk Hünerli , Es Yayınları )

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Öğretici video ve yazılı dökümanlar
Ödevler Ders videoları, Optik Aletler

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Ödev    
Final Sınav 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Görsel iletişim tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır.       X    
2 Estetik kuralları dikkate alarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar.          X  
3 Alan uygulamalarının gerektirdiği teknolojik yenilikleri etkin bir biçimde kullanır.       X    
4 Kavramdan yola çıkarak alanına dair problemleri analiz eder ve belirlenen hedef kitleye uygun proje geliştirir.       X    
5 Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır.     X      
6 Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir.   X        
7 Zorunlu staj aracılıyla sektörel deneyim edinerek akademik birikim ile alan deneyimini ilişkilendirir.      X      
8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar.         X    
9 Sektöre ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, eser üretir, sergi düzenler.          X    
10 Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar.         X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 3 12 6
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25(s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4