• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ANID 517
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Ders kapsamında öğrencilere senaryoda yazılı fikirlerin görsel olarak nasıl tasarlanacağını, animasyon sürecinde nasıl uygulanacağını ve animasyonun sinematik sürekliliğini sağlamak için sahnelerin nasıl hazırlanacağını göstermek amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders öğrencilere görsel dilin temellerini ve animasyon dünyası ile olan ilişkisini tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında film yapısı, kompozisyon, sahne sürekliliği ile öğrencilerin görsel okuryazarlık bilgisi geliştirilir. İnteraktif anlatımlar, tartışma, sunum, film klipleri ve stüdyo çalışmaları yoluyla öğrenciler çizim becerilerini, fikir ve kavramları storyboard şeklinde görselleştirme yeteneklerini geliştirirler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sunum B. Ödev C. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hareketli ve görsel öyküleri inceler, iletişim ve görüntü tasarımı alanında yeni eğilimleri tanımlar. 1, 2, 3 1, 2, 3, 4, 5, 6 A, B, C
Görsel hikaye anlatımı araçlarını, animasyonu ve yapım aşamalarını yaratıcı projelere aktarır. 1, 3, 4, 8 1, 2, 3, 4, 5, 6 A, B, C
Projelerinde sonuç odaklı çalışmalarla, hareketli görüntü ve görsel hikaye prensiplerini, tüm medya araçları içerisinde ifade eder, edindiği teknik bilgiyi özgün projelerde kullanır. 1, 2, 3, 4, 7 1, 2, 3, 4, 5, 6 A, B, C
Görsel İletişimTasarıma ait uygulamalar içinde hareketli görüntü ve görsel öyküleme teknikleri arasında bağ kurar, farklı sanatsal ve teknik bilgileri barındıran film yapar. 1, 2, 5,7 1, 2, 3, 4, 5, 6 A, B, C
Animasyon filmin yapım sürecini ve storyboard'ların üretim aşamalarını ve iş akışını kavrar, sektörel projeye aktarır. 3, 4, 8 1, 2, 3, 4, 5, 6 A, B, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular
1 Dünyada ve Türkiye’de Storyboard Tarihçesi
2 Storyboard Sanatçısı’nın Animasyondaki Rolü
3 Ekran oranlarını anlama. Karakter pandomim ve poz. Film şeridinde ton ve renk kullanımı. Storyboard tekniklerini öğrenme
4 Storyboardlara Giriş (basit senaryolar), Film Yapma İlkeleri ve Hikaye Anlatma Uygulamaları,
5 Storyboard: Senaryoyu storyboard için hazırlama. Tasarımların film şeridi için uyarlanması. Senaryo Aşamaları
6 Sahne Analizi
7 Storyboard Yapımı ve Örnek Analizleri
8 Ara Sınav
9 Görsel Öykülemede Mizanpaj Analizi
10 Öykü anlatıcılığına yapısal yaklaşımlar
11 Animatik nedir, storyboarddan farklılıkları nelerdir?
12 Animatik yapım teknikleri
13 Animasyon filmi için kısa bir hikaye uyarlamak için kullanılan teknikler.
14 Örnek bir animasyon storyboard hazırlama
14 Hazırlanan storyboardu animatik hale getirme
15 Zamanlama ve görsel pacing'de editoryal teknikler
16 Final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev    
Ara Ödev    
Final Ödevi    
Toplam    
Finalin Başarıya Oranı    
Yıl içinin Başarıya Oranı    
Toplam    

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Animasyon tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır.         X  
2 Animasyon tasarımı ilkelerini dikkate alarak yaratıcı karakter ve ortam tasarımı yapar.          X  
3 Animasyon alanı uygulamalarına özgü yazılım tekniklerini kullanarak etkin animasyon tasarımı yapar.         X  
4 Bir fikirden yola çıkarak dağıtım aşamasına kadar olan süreci içeren 2 boyutlu animasyon projesi gerçekleştirir.         X  
5 Farklı 3 boyutlu animasyon tekniklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir.         X  
6 Görsel ve sinematik dilin kullanıldığı storyboard yapımıyla kısa film gerçekleştirir.    X        
7 Farklı sanatsal teknik ve tarzları barındıran animasyon film yaratır.       X    
8 Programda edindiği teknik, sanatsal ve uygulamalı bilgiyi mesleki etik kurallar çerçevesinde yaratıcı, sektörel projelere aktarır.       X    
9 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile işbirliği yapar.     X      
10 Animasyon tasarımı alanına katkı sağlayacak, derinlemesine araştırma yapar, akademik, özgün tez yazar. X          

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara sınav 1 3 3
Ara Ödev 14 1 14
Sınav için bireysel çalışma 2 16 32
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10
Dersin AKTS Kredisi     10