• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ANID 511
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders ile öğrencilere 2 boyutlu ve 3 boyutlu karakter yaratımı, çizim öğretilerek ve karakter temel prensipleri aktarılarak projeleri aracılıyla istedikleri karakteri tasarlama imkanı sağlanması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders kapsamında, öğrenciler başlangıç seviyesinde karakter tasarımı tekniklerini keşfeder ve temel olarak karakterlerin yapısını oluşturmayı öğrenir. Öğrenciler, karakter tasarımı bilgilerini; yaşlanma süreçlerini, karikatür, duruş, hareket, ifade vb. detaylara girerek geliştirirler. Öğrenciler, karakter tasarımı sürecine dair farklı etapları ders içindeki etkileşimli tartışmalar, uygulamalar ve projeler ile deneyimlerler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sunum B. Ödev C. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Farklı karakter yapıları arasında bağlantı kurarak proje geliştirir. 4 1, 2, 4, 5, 6 B, C
Hareket prensiplerini yansıtan karakterlerin tasarımı yapar, hareketli görüntüler üretir. 7, 5 1, 2, 4, 5, 6 B, C
Bir karakterin değişim sürecini ve hareketlerıni pratik eder, animasyon alanına özgü projeler üretir. 7 1, 2, 4, 5, 6 B, C
Geometrik şekilleri ve formları çeşitli karakter pozlarına dahil ederek, özgün projeler üretir. 1 1, 2, 4, 5, 6 B, C
Hareket prensiplerine uygun 2 ve 3 boyutlu karakterler tasarlar, inanırlığını analiz eder. 5 1, 2, 4, 5, 6 B, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş  
2 Mesleki örneklerden ve geçmiş çalışmalar üzerinden karakter yapımının analizi  
3 Karakter tasarımının tarihçesi ve sektördeki amacının tartışılması.  
4 Karakter tasarımında oran ve denge konularına giriş  
5 Karakter oranlarını oluşturan formların yapısı yoluyla karakter inşası.  
6 Karakter tasarımında ifade ve ifadenin kullanıma giriş  
7 Ara Sınav  
8 Karakterleri ifadelerinin analizi  
9 Göz burun ve ağız arasındaki ilişki  
10 Göz yapısının karakter yapısı; ifadesi ile göz yönü ve göz kaşları  
11 Yapı, denge, ağırlık ve ezilme ve esneme konuşarına genel bakış  
12 Karakterde perspektif, aksesuar ve renkkullanımı  
13 Karakter poz yoluyla denge kurma.  
14 Atölye Çalışması  
15 Atölye Çalışması  
16 Final  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Diğer Kaynaklar  Cartoon Animation, Blair, Preston, Laguna Hills, California: Walter Foster Publishing Inc., 1994

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 10 30
Ara Ödev 1 30
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Animasyon tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır.         X  
2 Animasyon tasarımı ilkelerini dikkate alarak yaratıcı karakter ve ortam tasarımı yapar.          X  
3 Animasyon alanı uygulamalarına özgü yazılım tekniklerini kullanarak etkin animasyon tasarımı yapar.         X  
4 Bir fikirden yola çıkarak dağıtım aşamasına kadar olan süreci içeren 2 boyutlu animasyon projesi gerçekleştirir.         X  
5 Farklı 3 boyutlu animasyon tekniklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir.         X  
6 Görsel ve sinematik dilin kullanıldığı storyboard yapımıyla kısa film gerçekleştirir.      X      
7 Farklı sanatsal teknik ve tarzları barındıran animasyon film yaratır.         X  
8 Programda edindiği teknik, sanatsal ve uygulamalı bilgiyi mesleki etik kurallar çerçevesinde yaratıcı, sektörel projelere aktarır.       X    
9 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile işbirliği yapar.       X    
10 Animasyon tasarımı alanına katkı sağlayacak, derinlemesine araştırma yapar, akademik, özgün tez yazar. X          

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara sınav 1 3 3
Ara Ödev 14 1 14
Sınav için bireysel çalışma 2 16 32
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10
Dersin AKTS Kredisi     10