• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ANID 572
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders ile öğrencilere program süresince kazanılan teorik bilgi ve uygulama becerisini animasyon projesine uygulayarak gösterime sunmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders, animasyon tasarımı yüksek lisans programı dahilinde edinilmiş olan tüm bilgi ve becerilerin ortaya konulmasının sağlayacak kapsamlı bir derstir. Bitirme projesi veya teze katkıda bulunan bu ders öğrencilerin, kişisel bir animasyon projesinin fikir aşamasından, gösterime sunulmasına kadar film yapım sürecinin bütün evrelerinin belirlenen bir iş planı dahilinde yürütülerek tamamlanması üzerine tasarlanmıştır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Animasyon tasarmı konusunda edindiği tüm bilgi ve becerilerini özgün projelerde kullanır.
1, 2, 3, 5 1, 3, 5 A, B, C
  1. Animasyon filmi yapım sürecine hakim olur, yaratıcı tasarımlar yapar.
1, 2, 3, 5 1, 3, 5 A, B, C
  1. Özgün proje fikirleri ve uygulamaları üretir.
1, 2, 3 1, 3, 5 A, B, C
  1. Farklı animasyon teknikleri kullanarak hareketli görüntüler tasarlar.
1, 2, 3, 5 1, 3, 5 A, B, C
  1. Animasyon yapım sürecindeki tüm evreleri belirleyerek iş planı dahilinde proje yürütür.
1, 2, 3 1, 3, 5 A, B, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş  
2 Üretim Öncesi Planlama  
3 Üretim Öncesi Planlama  
4 Üretim Öncesi Süreçler ve Araştırma  
5 Editing  
6 Editing  
7 Midterm  
8 Pitching ve Sunum Teknikleri  
9 Pitching ve Sunum Teknikleri  
10 Pitching ve Sunum Teknikleri  
11 Atölye Çalışması  
12 Atölye Çalışması  
13 Atölye Çalışması  
14 Atölye Çalışması  
15 Final  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev    
Ara Ödev    
Final Ödevi    
Toplam    
Finalin Başarıya Oranı    
Yıl içinin Başarıya Oranı    
Toplam    

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Animasyon tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır.         X  
2 Animasyon tasarımı ilkelerini dikkate alarak yaratıcı karakter ve ortam tasarımı yapar.          X  
3 Animasyon alanı uygulamalarına özgü yazılım tekniklerini kullanarak etkin animasyon tasarımı yapar.         X  
4 Bir fikirden yola çıkarak dağıtım aşamasına kadar olan süreci içeren 2 boyutlu animasyon projesi gerçekleştirir.         X  
5 Farklı 3 boyutlu animasyon tekniklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir.         X  
6 Görsel ve sinematik dilin kullanıldığı storyboard yapımıyla kısa film gerçekleştirir.    X        
7 Farklı sanatsal teknik ve tarzları barındıran animasyon film yaratır.     X      
8 Programda edindiği teknik, sanatsal ve uygulamalı bilgiyi mesleki etik kurallar çerçevesinde yaratıcı, sektörel projelere aktarır.       X    
9 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile işbirliği yapar.     X      
10 Animasyon tasarımı alanına katkı sağlayacak, derinlemesine araştırma yapar, akademik, özgün tez yazar.     X      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara sınav 1 3 3
Ara Ödev 14 1 14
Sınav için bireysel çalışma 2 16 32
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10
Dersin AKTS Kredisi     10