• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Tezsiz
Ders Kodu: 
IMC 563
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu ders sizi dijital dönüşümle birlikte pazarlamada “bir şeyler söylemekten” “bir şeyler yapmaya” nasıl geçtiğimizi görebileceğiniz bir yolculuğa çıkaracak. Bu amaçla, ders dijital pazarlamanın evrimi ile başlar ve daha sonra sahip olunan ve ücretli kanallar yönetimi, içerik pazarlaması, tahmine dayalı dijital pazarlama, kampanya planlaması, etkileyici pazarlama vb. dahil olmak üzere kapsamlı bir çerçeve sunar.

Dersin İçeriği: 

Ders, dijital pazarlama ve dijital medya araçlarını konu alır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
B: Sunum; C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

1)    İnternet ve sosyal medya ekosistemini anlar.
2)    Dijital ajansa brief verebilir.
3)    Dijital ajansın ya da dijital pazarlama ekibinin performansını değerlendirebilir.
4)    Dijital verileri pazarlama amacıyla kullanabilir.
5)    Dijital reklamcılık süreçlerini uygulayabilir.
6)    Dijital kampanyaları pazarlama süreçlerine entegre edebilir.

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Ders Tanıtımı ve Müfredat İncelemesi
2 Dijital Pazarlama Hakkında Konuşalım
3 Sahip Olduğunuz Şeylerin Değerini Bilin: Sahip Olunan Kanallar ve Pazarlama
4 Daha Güçlü Çekelim: Kişiselleştirilmiş Yolculuklar Yaratmak
5 Sosyal Medya ve İçerik Pazarlaması
6 Sosyal Medya Reklamcılığı
7 Etkileyen Pazarlama
8 İnsanlar Neden Google'da "Google" Araması Yapıyor? Arama Motoru Pazarlaması ve SEO
9 Dijital Reklam
10 Satış Ortaklığı Pazarlaması ve Video Reklamı
11 Haydi Hazırlanalım! (Bölüm I) Dijital Kampanyalar Oluşturma
12 Haydi Hazırlanalım! (Bölüm II) Esnek Dijital Medya Planları Oluşturma
13 Tahmine Dayalı Dijital Pazarlama: Analitiği Nasıl Kullanmalıyız?
14 Proje sunumu
15 Proje sunumu
16 Kapanış Sözleri: Şimdi Tartıştıklarımızı Toplayalım

Kaynaklar

Ders Notu
  •   Clark Kokich, Do or Die, Razorfish, 2011.
  •   Damian Ryan, The Best Digital Marketing Campaigns in the World II, London: Kogan

    Page, 2014. (Available in Kindle)

  •   Ken Auletta, Googled: The End of the World As We Know It, Penguin Books, 2009.

    (Available in Kindle)

  •   Seth Godin, Permission Marketing: Turning Strangers Into Friends And Friends Into

    Customers, Simon & Schuster.

  •   Seth Godin, All Marketers are Liars: The Underground Classic That Explains How

    Marketing Really Works--and Why Authenticity Is the Best Marketing of All, Portfolia, 2009.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Katılım 1  40
Ödev 1 60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili yoğunlaşma alanına adapte edebilme becerisi kazanma       x  
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi yoğunlaşma alanında veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma       x  
3 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma     x    
4 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma x        
5 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma     x    
6 Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak   x      
7 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma   x      
8 Makale ve tez yazmak için gerekli olan bilgisayar kullanma becerisine sahip olmak x        
9 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma       x  
10 Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetiminin teorik ve pratik açıdan anlam ve öneminin tam ve doğru anlaşılması       x  

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 148
Ödev 1 30 30
Toplam İş Yükü     198
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,92
Dersin AKTS Kredisi     8