Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders UI tasarımına odaklanmaktadır. Dersin akışı, öğrencilerin UI tasarım derslerinin temelleri hakkındaki önceki bilgileri üzerine inşa edilmiştir. Son yıllardaki tüm araştırmaları ve sahadaki deneyimleri kapsayarak, UI tasarımın farklı yönleriyle daha ayrıntılı konularına odaklanılmaktadır.
Dersin İçeriği:
Ders şu konuları kapsar: İletişimin tanımı, iletişim sürecinin unsurları, temel iletişim modelleri ve insan iletişiminin bağlamları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Kullanıcı arayüzü tasarımının anlamını tanımlar. | 1,2,10 | 1,2,3,5 | 1,3,4 |
2) Temel kullanıcı arayüz tasarımını karşılaştırır ve analiz eder. | 5, 7 | 2,3,5 | 1,3,4 |
3) Arayüz tasarımının önemini kavrar. | 3, 4, 11 | 2,3,5 | 1,3,4 |
4) Kullanıcı arayüzü tasarımının bağlamlarını tanımlar. | 11, 7 | 3,4,5 | 1,3,4 |
5) Kullanıcı arayüz tasarımı bağlamlarını karşılaştırır. | 8,10 | 3,4,5 | 1,3,4 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Ders ve ödevlerin amaçları ve açıklaması, beklentiler ve iletişimin tanımı | |
2 | Görsel Tasarım İlkeleri | |
3 |
UI Tasarımının Genel İlkeleri:
Yazı Tipleri, Renkler ve Görünmez Kullanıcı Arayüzü |
|
4 | UI Tasarımının Genel İlkeleri: Butonlar, Navigasyon Stilleri, Sezgisel İletişim | |
5 | Kullanıcı Arayüzü Paternleri | |
6 |
Uygulama:
UI Tasarımı için Psikoloji ve İnsan Faktörleri |
|
7 | Fiziksel/Web/Uygulama Arayüzleri | |
8 | Mobil için UI Tasarımı: iOS ve Android için Tasarım | |
9 | Web Sitesi için UI Tasarımı | |
10 | Vize Sınavı | |
11 |
Arayüz Prototipleme Teknikleri
(Wireframe-Mockup-Prototype) |
|
12 | UI Tasarım Araçları: Figma / XD / Sketch | |
13 | Final Projesi: Final raporları ve Sunumlar | |
14 | Final Projesi: Final raporları ve Sunumlar | |
15 | Tartışma oturumu | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | McKay, Everett N - UI is Communication_ How to Design Intuitive, User Centered Interfaces by Focusing on Effective Communication-Elsevier Science (2014) / Jenifer Tidwell - Designing Interfaces-O_Reilly Media (2010) / Diana MacDonald - Practical UI Patterns for Design Systems. Fast-Track Interaction Design for a Seamless User Experience-APRESS (2019) |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Tutorial videolar / yazılı dokümanlar / sunumlar |
Ödevler | Kavramların Şemalandırılması / Tasarım Uygulamaları |
Sınavlar | Ödevler, ara sınav ve final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Katılım | 2 | 20 |
Yoklama | 1 | 15 |
Toplam | ||
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kullanıcı arayüzü tasarımı alanında edindiği teknik ve akademik bilgileri özgün projeler için kullanır. | x | |||||
2 | Estetik kuralları göz önünde bulundurarak 2 ve 3 boyutlu yaratıcı ürünler tasarlar. | x | |||||
3 | Alanın gerektirdiği teknik yenilikleri etkin bir şekilde kullanır. | x | |||||
4 | Konseptten yola çıkarak alanıyla ilgili sorunları analiz eder ve hedef kitleye uygun projeler geliştirir. | x | |||||
5 | Mesleki ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartlara uygun sorumluluk bilinci ile davranır. | ||||||
6 | Geliştirdiği projelerle evrensel ve toplumsal sorunlara farkındalık oluşturur, çözüm önerir. | ||||||
7 | Akademik ve sektörel deneyim edinerek bu deneyimleri ilişkilendirir. | x | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile iş birliği yapar. | x | |||||
9 | Alana ait kültürel ve sanatsal birikimi zenginleştirmeye yönelik kavram geliştirir, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya koyar. | x | |||||
10 | Yaratıcı fikirleri hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürür, çok boyutlu tasarımlar yapar. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |