• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 633
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı çağdaş yapısöküm hareketini felsefe, edebiyat ve ilişkili diğer disiplinlere etkisi bağlamında çalışmaktır

Dersin İçeriği: 

Frege, Russell, Wittgenstein, Heidegger, Arendt, Foucault, Derrida, Merleau-Ponty, Levinas, Lacan, Sartre, Quine, Strawson, Putnam, Chomsky, Habermas, Gadamer, Agamben, vb. gibi 20. yüzyılda etkili olmuş felsefecilerden birinin ya da birkaçının seçilerek, temel metinlerinin ayrıntılı çözümlenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) çağdaş kıta felsefesine eleştirel bakış kazanır.

1,2,3,4,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) çağdaş problematikleri orjinal metinler üzerinden tartışır.

1,2,3,4,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) kavramlarla yaratıcı ve eleştirel ilişki kurar.

1,2,3,4,7,10,12

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) sistem felsefelerinin eleştirisini tarihsel öneminde kavrar.

1,2,3,4,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) çağdaş kıta felsefesinde bağlamı açıklar.

1,2,3,4,7,10,11

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) yapısökümü felsefe tarihi eleştirisi olarak ayırt eder.

1,2,3,4,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Felsefe

2

Jacques Derrida:  L'ecriture et la difference. 

Derrida

3

“Force and Signification”

Derrida

4

“Cogito and the History of Madness”

Derrida

5

“Violence and Metaphysics”

Derrida

6

"Genesis and Structure" and Phenomenology

Derrida

7

“From Restricted to General Economy”

Derrida

8

Dönem ortası değerlendirmesi

-

9

Michel Foucault: Folie et déraison. Histoire de la folie à l'âge classique 

Foucault

10

Önsöz  ve "Stultifera Navis"

Foucault

11

“The Great Confinement”

Foucault

12

“The New Division”

Foucault

13

Jacques Lacan: düşüncesine giriş

Lacan

14

“Introductions and The Empty Word and the Full Word”

Lacan

15

“Interpretations and Temporality”

Lacan

16

Final sınavı

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Derrida, Jacques. L'ecriture et la difference. Translated as Writing and Difference. Trans., with and Introduction and Additional Notes by Alan Bass. Chicago: University of Chicago Press, 1978. 

Foucault, Michel. Folie et déraison. Histoire de la folie à l'âge classique (1961). Trans Richard Howard as Madness and Civilization: A History of Insanity in the Age of Reason. New York: Pantheon, 1964

Lacan, Jacques. The Language of the Self/The Function of Language in Psychoanalysis. Trans., with notes and commentary, by Anthony Wilden. Baltimore: The John Hopkins University Press, 1968. 

Diğer Kaynaklar

Richard Kearney, Twentieth Century Continental Philosophy (Routledge, 1994)

David West, Introduction to Continental Philosophy (Polity, 1996)

Simon Critchley & William Schroeder, eds., A Companion to Continental Philosophy (Blackwell, 1998)

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

www.augustana.ab.ca/~janzb/continental.htm

www.baylor.edu/~Scott_Moore/Continental.html

Ödevler

-

Sınavlar

-

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

 

X

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

 

X

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

X

 

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

X

 

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

X

 

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

 

 

X

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

X

 

 

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

X

 

 

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

X

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

X

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

-

-

-

Ödevler

1

40

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20