• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 601
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu derste öğrencilerin belirli bir felsefi metin ya da akımı eleştirel şekilde çalışması beklenir.

Dersin İçeriği: 

Her doktora öğrencisinin kendi seçtiği bir öğretim üyesi ile yürüttüğü tez çalışmasına yönelik seminer dersidir. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefi yazıda kullanmak üzere çeşitli tekniklerin derin bilgisini kazanır.

1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) güncel felsefi yazım ve araştırmayı tartışır.

1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) felsefi metodu  bilimlerin metodu ile ilişkilendirir.

1,2,3,4,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) felsefi tema ve perspektifleri kavrar.

1, 11,12,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) seçtiği çalışma alanını açıklar.

1, 3,4,8,11,12

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) araştırmasına yardımcı olacak felsefi metinlerdeki problematikleri  ayırt eder.

2,7,8,12,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Geçici izlek oluşturma

Felsefe

2

Husserl, The Idea of Phenomenology

Felsefe

3

Husserl, Ideas, chs. 3-7

Felsefe

4

Husserl, Cartesian Meditations, First and Second

Meditations

Felsefe

5

Husserl, Ideas, chs. 8-11

Felsefe

6

Solomon, "Husserl's Concept of the Noema"

Felsefe

7

Husserl, Cartesian Meditations, Fifth Meditation

Felsefe

8

Dönem ortası değerlendirmesi

Felsefe

9

Husserl, “Crisis of European Science”, Part III-A

Felsefe

10

Husserl, “Crisis of European Science”, Part Part III-B

Felsefe

11

Heidegger, Introduction to Basic Problems of Phenomenology

Felsefe

12

Heidegger, Being and Time

Felsefe

13

Sartre, “The Transcendence of the Ego”

Felsefe

14

Sartre, “Introduction to Being and Nothingness”

Felsefe

15

Genel Değerlendirme

Felsefe

16

Final sınavı

Felsefe

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Edmund Husserl, Ideen zu einer reinen Phänomenologie und phänomenologischen Philosophie. Erstes Buch: Allgemeine Einführung in die reine Phänomenologie. Edited by Walter Biemel. The Hague, Netherlands: Martinus Nijhoff Publishers, 1950.

Edmund Husserl, Cartesianische Meditationen und Pariser Vorträge. [Cartesian meditations and the Paris lectures.] Edited by S. Strasser. The Hague, Netherlands: Martinus Nijhoff, 1973.

Edmund Husserl, Die Krisis der europaischen Wissenschaften und die transzendentale Phänomenologie. Erganzungsband. Texte aus dem Nachlass 1934-1937. [The crisis of the European sciences and transcendental phenomenology. Text from the estate (Louvian archives).] Edited by Reinhold N. Smid. The Hague, Netherlands: Kluwer Academic Publishers, 1992.

Martin Heidegger, Friedrich-Wilhelm von Herrmann (Editor). Die Grundprobleme der Phänomenologie. Klostermann. March 2005.

Martin Heidegger, Sein und Zeit. Llh. August 2006.

Martin Heidegger, Being and Time. Harper San Francisco. August 1, 1962.

Jean-Paul Sartre, La transcendance de l'égo : esquisse d'une description phénoménologique. – Paris : Vrin, 1965

Jean-Paul Sartre, L'etre et le néant : Essai d'ontologie phénoménologique. – Paris : Gallimard, 1943

Jean-Paul Sartre, Being and Nothingness : an Essay on Phenomenological Ontology / translated by Hazel E. Barnes. – New York : Philosophical Library, 1956

Jean-Paul Sartre, The Emotions : Outline of a Theory / translated by Bernard Frechtman. – New York : Philosophical Library, 1948

Diğer Kaynaklar

Ayer A.J.;Central Question of Philosophy.(relevant parts only).

Rorty Richard;Lingustic Turn (Relevant articles only).

Husserl E.;The Idea of phenomenology(tran.) by W.P.Alston and N.Nakhnikian

Martinus Nijhoff Thettague,1964.

Hammond M Howarth, Keat Russel;Understanding Phenomenology, Blackwell. Oxford,1922.

5. Foot Phillina (ed),Theories of Ethics. (Relevant parts only), Oxford University

Press, Oxford.

Wormack Geohhy,Contemporary Moral Philosophy,Macmillan,1967.

Roser Crisp and Michal Stone (ed);Virtue Ethics, Oxford University Press,

Oxford 1997.

Zygmunt Bauman;Postmodern Ethics, (Relevant parts only) Blackwell

Publication, Oxford 1993.

Shapiro Jeremy (trans.),Knowledge and Human Interests,Beacon Press,Boston

1992.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

 

x

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

 

X

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

 

X

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

 

X

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

 

 

X

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

X

 

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

X

 

 

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

X

 

 

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

X

 

 

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

X

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

-

-

-

Ödevler

1

40

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20