Bu derste öğrencilerin belirli bir felsefi metin ya da akımı eleştirel şekilde çalışması beklenir.
Her doktora öğrencisinin kendi seçtiği bir öğretim üyesi ile yürüttüğü tez çalışmasına yönelik seminer dersidir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) felsefi yazıda kullanmak üzere çeşitli tekniklerin derin bilgisini kazanır. |
1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
2) güncel felsefi yazım ve araştırmayı tartışır. |
1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
3) felsefi metodu bilimlerin metodu ile ilişkilendirir. |
1,2,3,4,8 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
4) felsefi tema ve perspektifleri kavrar. |
1, 11,12,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
5) seçtiği çalışma alanını açıklar. |
1, 3,4,8,11,12 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
6) araştırmasına yardımcı olacak felsefi metinlerdeki problematikleri ayırt eder. |
2,7,8,12,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Geçici izlek oluşturma |
Felsefe |
2 |
Husserl, The Idea of Phenomenology |
Felsefe |
3 |
Husserl, Ideas, chs. 3-7 |
Felsefe |
4 |
Husserl, Cartesian Meditations, First and Second Meditations |
Felsefe |
5 |
Husserl, Ideas, chs. 8-11 |
Felsefe |
6 |
Solomon, "Husserl's Concept of the Noema" |
Felsefe |
7 |
Husserl, Cartesian Meditations, Fifth Meditation |
Felsefe |
8 |
Dönem ortası değerlendirmesi |
Felsefe |
9 |
Husserl, “Crisis of European Science”, Part III-A |
Felsefe |
10 |
Husserl, “Crisis of European Science”, Part Part III-B |
Felsefe |
11 |
Heidegger, Introduction to Basic Problems of Phenomenology |
Felsefe |
12 |
Heidegger, Being and Time |
Felsefe |
13 |
Sartre, “The Transcendence of the Ego” |
Felsefe |
14 |
Sartre, “Introduction to Being and Nothingness” |
Felsefe |
15 |
Genel Değerlendirme |
Felsefe |
16 |
Final sınavı |
Felsefe |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Kitabı |
Edmund Husserl, Ideen zu einer reinen Phänomenologie und phänomenologischen Philosophie. Erstes Buch: Allgemeine Einführung in die reine Phänomenologie. Edited by Walter Biemel. The Hague, Netherlands: Martinus Nijhoff Publishers, 1950. Edmund Husserl, Cartesianische Meditationen und Pariser Vorträge. [Cartesian meditations and the Paris lectures.] Edited by S. Strasser. The Hague, Netherlands: Martinus Nijhoff, 1973. Edmund Husserl, Die Krisis der europaischen Wissenschaften und die transzendentale Phänomenologie. Erganzungsband. Texte aus dem Nachlass 1934-1937. [The crisis of the European sciences and transcendental phenomenology. Text from the estate (Louvian archives).] Edited by Reinhold N. Smid. The Hague, Netherlands: Kluwer Academic Publishers, 1992. Martin Heidegger, Friedrich-Wilhelm von Herrmann (Editor). Die Grundprobleme der Phänomenologie. Klostermann. March 2005. Martin Heidegger, Sein und Zeit. Llh. August 2006. Martin Heidegger, Being and Time. Harper San Francisco. August 1, 1962. Jean-Paul Sartre, La transcendance de l'égo : esquisse d'une description phénoménologique. – Paris : Vrin, 1965 Jean-Paul Sartre, L'etre et le néant : Essai d'ontologie phénoménologique. – Paris : Gallimard, 1943 Jean-Paul Sartre, Being and Nothingness : an Essay on Phenomenological Ontology / translated by Hazel E. Barnes. – New York : Philosophical Library, 1956 Jean-Paul Sartre, The Emotions : Outline of a Theory / translated by Bernard Frechtman. – New York : Philosophical Library, 1948 |
Diğer Kaynaklar |
Ayer A.J.;Central Question of Philosophy.(relevant parts only). Rorty Richard;Lingustic Turn (Relevant articles only). Husserl E.;The Idea of phenomenology(tran.) by W.P.Alston and N.Nakhnikian Martinus Nijhoff Thettague,1964. Hammond M Howarth, Keat Russel;Understanding Phenomenology, Blackwell. Oxford,1922. 5. Foot Phillina (ed),Theories of Ethics. (Relevant parts only), Oxford University Press, Oxford. Wormack Geohhy,Contemporary Moral Philosophy,Macmillan,1967. Roser Crisp and Michal Stone (ed);Virtue Ethics, Oxford University Press, Oxford 1997. Zygmunt Bauman;Postmodern Ethics, (Relevant parts only) Blackwell Publication, Oxford 1993. Shapiro Jeremy (trans.),Knowledge and Human Interests,Beacon Press,Boston 1992.
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
- |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
- |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Devam |
15 |
10 |
Arasınav |
- |
- |
Seminer tartışmalarına katılım |
15 |
10 |
Ödevler |
1 |
10 |
Sunum |
1 |
10 |
Eleştirel okuma notları |
10 |
10 |
Son sınav |
1 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
X |
|
|
|
11 |
Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
X |
|
|
|
13 |
Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
10 |
160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
10 |
150 |
Arasınav |
- |
- |
- |
Ödevler |
1 |
40 |
40 |
Sunum |
1 |
30 |
30 |
Eleştirel okuma notları |
10 |
4 |
40 |
Son sınav |
1 |
40 |
40 |
Dönem ödevi |
1 |
40 |
40 |
Toplam İş Yükü |
|
|
500 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
20 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
20 |