• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 609
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencilerin ahlakı sorunsallaştırmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği: 

Başlıca önemli etik sistemler ile metaetik sistemlerin incelenmesi ve bunların ahlak sorunlarına uygulanması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) etik sorunsallara karşı çağdaş bir yaklaşım kazanır.

1,2,3,4,5,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) gündelik deneyimlerle ilişkide ahlak sorularını tartışır.

1,2,3,4,5,8,9

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) felsefi bilgiyi etik kavramlarla yaratıcı ve eleştirel tarzda ilişkilendirir.

1,2,3,4,5,8,9

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) bir takım etik sorunsalların tarihsel önemini kavrar.

1,2,3,4,5,8,9

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) ahlak alanının önemini açıklar.

1,2,3,4,5,8,9

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) etiği ahlakın felsefi zemini olarak ayırt eder.

1,2,3,4,5,8,9

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Felsefe

2

Kürtaj ve Benlik Sorunu

Marquis “Why Abortion is Immoral” (Diğer Muhafazakar Argümanlar)

Kürtaj

3

Kimlik ve Kişisel Ontoloji

Eric Olson – What are We?, Chapter 1

Derek Parfit – Reasons and Persons, Part III

Kimlik

4

Tim Campbell and Jeff McMahan – “Animalism and the Varieties of Conjoined Twinning”

Animalizm

5

Dainton and Bayne – “Consciousness as a guide to personal identity”

Bilinç

6

Nüfus Etiği

Derek Parfit – Reasons and Persons, Part 4

Nüfus

7

Tom Hurka – “Value and Population Size”

John Broome – “Population”

Stuart Rachels – “Intransitivity or Repugnance?”

Nüfus

8

Dönem ortası değerlendirmesi

-

9

Bernard Williams – Problems of the Self

Benlik

10

Özgür İrade ve Sorumluluk

Özgür irade

11

Compatibilism and Incompatibilism

Peter van Inwagen – “The Consequence Argument”

Harry Frankfurt – “Alternative Possibilities and Moral Responsibility”

Sorumluluk

12

Robert Kane – “Reflections on Free Will, Determinism, and Indeterminism”

Jason Turner – “The Supervenience Argument”

Determinizm

13

Manipülasyon argümanları

Derk Pereboom – “A Four Case Argument Against Compatibilism”

Ayarlılık

14

Collin McKenna – “Resisting the Manipulation Argument: A Hard-liner Takes it on the

Chin”

Manipülasyon

15

Genel değerlendirme

-

16

Final sınavı

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Dersin öğretim üyesi tarafından biraraya getirilen ders akışındaki metinler.

Diğer Kaynaklar

Eric Olson, What Are We? A Study in Personal Ontology. New York: Oxford University Press, 2007.

Derek Parfitt, "Personal Identity", Philosophical Review; Vol. 80: 3-27, 1971.

Derek Parfitt, Reasons and Persons. Oxford: Clarendon Press

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

X

 

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

 

X

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

 

 

X

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

 

X

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

X

 

 

 

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

 

 

X

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

 

 

X

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

X

 

 

 

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

X

 

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

X

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

X

 

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

-

-

-

Ödevler

1

40

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20