• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 621
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencilerin felsefe tarihindeki kuşkucu akıl yürütmeleri tanımalarını ve onlarla beraber düşünebilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği: 

Aristippos, Protagoras, Gorgias, Sokrates, Piron, Arkesilaos, Karneades, Ainesidemos, Agrippa, Sextus Empiricus, Augustinus, Montaigne, Descartes, Berkeley, Hume ve Nietzsche'nin görüşlerindeki ve metinlerindeki kuşkucu akıl yürütmelerin çözümlenmesi ve karşılaştırılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) kuşkuculuk akımına dair tarihsel perspektif kazanır.

1,2,3,4,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) kuşkucu argümanlar ışığında bilimsel yöntemi tartışır.

1,2,3,4,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) felsefi bilgisini kuşkucu kavramlarla yaratıcı ve eleştirel şekilde ilişkilendirir.

1,2,3,4,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) kuşkuculuğun tarihsel önemini kavrar.

1,2,3,4,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) kuşkuculuğun önemini açıklar.

1,2,3,4,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) çağdaş problematikleri kuşkuculuğun olası nesnesi olarak ayırt eder.

1,2,3,4,5,7

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Felsefe

2

Giriş: Antik ve Modern kuşkuculuk

Kuşkuculuk

3

Pyrrhonian Scepticism: A First Approach

Sextus Empiricus

4

Sextus Empiricus, Outlines Book I

Sextus Empiricus

5

Erken Kuşkucular: Anticipations of Sextus

Sextus Empiricus

6

Xenophanes, seçilmiş bölümler

Xenophanes

7

Parmenides, seçilmiş bölümler

Parmenides

8

Dönem ortası değerlendirmesi

-

9

Sokrates, Savunma, Crito, Protagoras, Gorgias, Meno (Platon’dan seçilmiş bölümler)

Platon

10

Aristoteles’in Sextus yorumları

Aristoteles

11

Aristoteles’in Pironculara cevabı;

Aristotle, Posterior Analytics I.1-3, II.19; Metaphysics IV.5-6

Aristoteles

12

Descartes, Meditations

Descartes

13

Berkeley, Three Dialogues between Hylas and Philonous 

Berkeley

14

Hume,  A Treatise of Human Nature

Hume

15

Nietzsche, The Geneaology of Morality

Nietzsche

16

Final sınavı

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Dersin öğretim görevlisi tarafından biraraya getirilen ders akışında yer alan metinler toplamı.

Diğer Kaynaklar

Outlines of Pyrrhonism by Sextus Empiricus, trans. R. G. Bury. [Original title: Pyrrhoneiôn Hypotypôseôn]

 

Cicero, On Academic Scepticism (Hackett, 2006). [Original title: Academica]

 

Michel de Montaigne, The Complete Essays of Montaigne, trans. Donald Frame, Stanford University Press, 1957

 

Blaise Pascal, Pensées, trans. A.J. Krailsheimer, Penguin Books, 1966.

 

David Hume, A Treatise of Human Nature, edited by L. A. Selby-Bigge, 2nd ed. revised by P.H. Nidditch, Oxford: Clarendon Press, 1975.

 

Friedrich Nietzsche, The Geneaology of Morality, Cambridge University Press, 1994.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

George Berkeley's Three Dialogues Between Hylas and Philonous At filepedia.org online PDF version

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

X

 

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

X

 

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

X

 

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

X

 

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

X

 

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

 

X

 

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

X

 

 

 

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

X

 

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

X

 

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

-

-

-

Ödevler

1

40

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20