• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 634
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı Platon’un metinlerini özgün dilinde okuyarak kavramlarını, uslamlamalarını, bunların iç tutarlılığını ayrıntısıyla incelerken felsefesinin değişik yorumlarını da ele almaktır.

Dersin İçeriği: 

Platon'un, başta Devlet, Theaitetos, Phaidon, Timaios, Phaidros, Şölen, Parmenides, Philebos, Sophist, Yasalar olmak üzere diyaloglarının çözümlenmesi ve karşılaştırılması; bu metinlerde epistemoloji, etik, ontoloji, estetik, siyasal felsefe alanlarında ortaya atılan düşüncelerin ayrıntısıyla incelenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Platon’un metin dağarı konusunda uzmanlaşır.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

A, B, C, D, E

2) Platon’un kavramlarını ayrıntısıyla açıklar.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

A, B, C, D, E

3) Platon’un uslamlamalarını iç sorunlarının da farkında olarak tartışır.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

A, B, C, D, E

4) Platon’un bilgiye, varlığa, etiğe, siyasete ilişkin kuramlarının ilişkisini kavrar.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

A, B, C, D, E

5) Platon’un felsefesinin değişik yorumlarını değerlendirir.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

A, B, C, D, E

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş: Bağlamları içinde Sokrates ile Platon

-

2

“Platon’un gelişimi” sorunu: değişik yorumlar

Opera

3

Metinler boyunca Platon’un terimleriyle kavramları

Opera

4

Bilgi sorunları: Menon ile Theaitetos

Opera

5

Bilgi sorunları: Menon ile Theaitetos

Opera

6

Yöntem sorunları: metinler boyunca elenchos’tan dialektike’ye

Opera

7

Yöntem sorunları: metinler boyunca elenchos’tan dialektike’ye

Opera

8

Arasınav

Opera

9

“İdealar” nedir?

Opera

10

İdealar: bilgi, erdemler, varlık

Opera

11

Platon’un felsefesinin iç tutarlılığı: idealardan etik yoluyla siyaset felsefesine

Opera

12

Platon’un “bunalımı”: Politeia ile Parmenides

Opera

13

Platon’un “bunalımı”: Politeia ile Yasalar

Opera

14

Platon’un “bunalımı”: Phaidon’dan Timaios’a

Opera

15

Platon’un felsefesi üzerine genel tartışma

Opera

16

Son sınav ile dönem ödevi

Opera

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Plato, Opera, Oxford: Oxford University Press.

Diğer Kaynaklar

John M. Cooper (ed.), Plato: Complete Works, Indianapolis: Hackett, 1997.

Tek tek metinlerin herhangi bir dildeki iyi çevirileri.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Arasınav

1

20

Ödevler

3

30

Son sınav

1

20

Dönem ödevi

1

30

Toplam

 

100

Son Sınav ile Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

       

X

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

     

X

   

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

   

X

     

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

   

X

     

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

   

X

     

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

     

X

   

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

       

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

   

X

     

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

     

X

   

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

       

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

 

X

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

1

40

40

Ödevler

3

20

60

Son sınav

1

50

50

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20