• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 614
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı zaman ile tarih tasarımlarının ilişkisini gerek kültürel gerek felsefi bakımdan sorgulamaktır.

Dersin İçeriği: 

Tarih ve zaman ilişkisi. Tarih düşüncesinin oluşumu. İnsanların zaman kavrayışında kültürlerin etkisi. Başlıca uygarlıklarda tarih ve zaman kavrayışları.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) başka başka zaman ile tarih tasarımlarını kavrar.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

2) zaman ile tarih tasarımlarının  kültürel ayrımlarını tartışır.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

3) tarih ile zamana ilişkin kuramların ilişkisini ayırt eder.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

4) özgül insan yaşantısı olarak zaman ile tarihi değerlendirir.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

5) başka başka zaman ile tarih tasarımlarının felsefece sonuçlarını açıklar.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Zaman düşüncesiyle duygusunun tarih bakımından değeri

-

2

Tarihten önce zaman: Eski Yunan’da doğal, söylensel, sonsuz zaman

Ders paketi

3

Sonlu zaman düşünceleri: söylenlerde başlangıçlar ile sonlar

Ders paketi

4

Başlangıç, geçmiş, şimdiki zaman: Herodotos’un Historia anlayışı

Ders paketi

5

Yaşam süresi, yaşamöyküsü, tarih: Res gestae

Ders paketi

6

Tevrat ile İncil’de zaman tasarımları

Ders paketi

7

Kalan zaman: Pavlos’un Romalılara Mektubu

Ders paketi

8

Kalan zaman: Agamben’in yorumu

Ders paketi

9

Kalan zaman: Benjamin’in tarih felsefesi ile Mesihçil zaman

Ders paketi

10

Gün, şenlik, askı olarak tarih: Başlangıçlar, sonlar, kesintiler

Ders paketi

11

Büyük anlatı olarak tarih: Hegel’in “son”ları, ereksel tarih, eskatoloji

Ders paketi

12

Büyük anlatı olarak tarih: Marx, “insanlığın tarihöncesi”, bengi Mesihçil zaman

Ders paketi

13

Döngüsel zaman ile bengi dönüş: Vico ile Nietzsche

Ders paketi

14

Duran zaman: Büyük anlatıların “son”u

Ders paketi

15

Sunumlar

Ders paketi

16

Genel tartışma

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Seçme metinlerden oluşan ders paketi.

Diğer Kaynaklar

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Seminer tartışmalarına katılım

1

10

Ödevler

3

30

Sunum

1

20

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

       

X

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

       

X

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

       

X

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

       

X

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

       

X

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

       

X

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

       

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

   

X

     

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

   

X

     

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

       

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

 

X

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

X

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

7

112

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

12

168

Ödevler

3

24

72

Sunum

2

40

80

Dönem ödevi

1

80

80

Toplam İş Yükü

 

 

512

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20,48

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20