Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını kaynak metin olarak kullanarak felsefe tarihindeki kimi bilgi kuramlarını ayrıntılı biçimde ele almak.
Bilgi kuramlarında gerçeklik, doğruluk, inanç, kesinlik, olasılık gibi temel kavramların tanıtılması, aralarındaki ilişkinin incelenmesi. Bilgi kuramlarının doğruluk sorunu çerçevesinde karşılaştırılması. Felsefe tarihinden çeşitli dönemler seçilerek bu dönemlerde Akılcılık, Deneycilik, Kuşkuculuk gibi yaklaşımların "bilgi" kavramı çerçevesinde tartışılması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) epistemolojiye ilişkin temel metinleri ayrıntılı inceler. |
1,2 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
2) felsefe metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır. |
1, 2,11,12 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
3) temel bilgi kuramlarına ilişkin ayrıntılı bilgi edinir. |
2,10 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
4) metin çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır. |
1, 2,12 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
5) bilgi ve bilmek türlerini ayırır, bilmekin çok anlamlığından haberdardır. |
1,2 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
David Hume, An Enquiry Concerning Human Understanding, Section I - Of the different Species of Philosophy |
|
3 |
David Hume, An Enquiry Concerning Human Understanding, Section II - Of the origin of Ideas |
|
4 |
David Hume, An Enquiry Concerning Human Understanding, Section III - Of the Association of Ideas |
|
5 |
David Hume, An Enquiry Concerning Human Understanding, Section IV – Sceptical Doubts concerning the Operations of the Understanding |
|
6 |
David Hume, An Enquiry Concerning Human Understanding, Section VI - Of the different Species of Philosophy |
|
7 |
David Hume, An Enquiry Concerning Human Understanding, Section VII - Of the Idea of necessary Connexion. |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Kant, Kritik der reinen Vernunft, Transzendentale Elementarlehre, Die Transzendentale Ästhetik |
|
10 |
Kant, Kritik der reinen Vernunft, Transzendentale Elementarlehre, Die Transzendentale Logik |
|
11 |
Kant, Kritik der reinen Vernunft, Transzendentale Elementarlehre, Die Transzendentale Analytik |
|
12 |
Kant, Kritik der reinen Vernunft, Transzendentale Elementarlehre, Die Transzendentale Analytik |
|
13 |
Kant, Kritik der reinen Vernunft, Transzendentale Elementarlehre, Die Transzendentale Analytik |
|
14 |
Kant, Kritik der reinen Vernunft, Transzendentale Elementarlehre, Die Analytik der Grundsätze |
|
15 |
Kant, Kritik der reinen Vernunft, Transzendentale Elementarlehre, Die Analytik der Grundsätze |
|
16 |
GENEL SINAV |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Kant, Die drei Kritiken, Herausgegeben von Wilhelm Weischedel, suhrkamp taschenbuch wissenschaft. David Hume, Enquiries Concerning Human Understanding and the Principles of Morals, Third Edition with text revised and notes ny P. H. Nidditch, Clarendon Press, Oxford, 2002. |
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Arasınav |
1 |
20 |
Sunum |
1 |
20 |
Son sınav |
1 |
30 |
Dönem ödevi |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
|
X |
2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
X |
|
3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
X |
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
X |
|
|
6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
|
|
|
X |
7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
|
|
X |
|
9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
|
|
X |
|
10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
|
X |
|
11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
|
X |
|
12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
|
X |
|
13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Arasınav |
1 |
15 |
15 |
Sunum |
1 |
15 |
15 |
Son sınav |
1 |
15 |
15 |
Dönem ödevi |
1 |
22 |
22 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |