• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 516
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını ve çağcıl yorumları kaynak metin olarak kullanarak siyaset felsefesindeki kimi çağdaş felsefe yapmak tarzlarını ayrıntılı biçimde ele almak.

Dersin İçeriği: 

Devlet, birey, birey-toplum ilişkisi, ulus ideoloji, şiddet, terör ve otorite gibi konularda güncel tartışmaların gerçekleştiği zeminlerin siyaset felsefesi açısından felsefi temellerinin irdelenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) siyaset felsefesine ilişkin problemleri tanır ve enine boyuna tartışır.

1,2,5

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) çağdaş siyaset felsefesi metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır.

2,4,5,11

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3)  felsefe tarihi içinde siyaset felsefesi metinlerini gidişli gelişli inceler, tartışır.

1,2,9,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4)  metin çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır.

1,2,10,11

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5)  güncel siyaset problemlerini yorumlamak becerisi kazanır.

2,3,5,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Hannah Arendt, Human Condition, I. The Human Condition   

 

3

Hannah Arendt, Human Condition, II. The Public and Private Realm

 

4

 Hannah Arendt, Human Condition, II. The Public and Private Realm, 5. The polis and the household

 

5

Jürgen Habermas, Theorie des kommunikativen Handelns 

 

6

Jürgen Habermas, Theorie des kommunikativen Handelns

 

7

  

Jürgen Habermas, Theorie des kommunikativen Handelns

 

8

ARA SINAV

 

9

Jürgen Habermas, Zur Verfassung Europas, Konzept der Menschenwürde und die realistische Utopie der Menschenrechte

 

10

Jürgen Habermas, Zur Verfassung Europas, Konzept der Menschenwürde und die realistische Utopie der Menschenrechte

 

11

John Rawls, A Theory of Justice, Justice as Fairness

 

12

 John Rawls, A Theory of Justice, The Principles of Justice

 

13

John Rawls, A Theory of Justice, Equal Liberty

 

14

John Rawls, A Theory of Justice, The Sense of Justice

 

15

 John Rawls, A Theory of Justice, The Good of Justice

 

16

GENEL SINAV

 

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Jürgen Habermas, Theorie des kommunikativen Handelns (Bd. 1: Handlungsrationalität und gesellschaftliche Rationalisierung; Bd. 2: Zur Kritik der funktionalistischen Vernunft), Frankfurt am Main 1981.

Jürgen Habermas, Zur Verfassung Europas. Ein Essay. Suhrkamp, Berlin 2011,

Hannah Arendt, Human Condition, The University of Chicago Press, London, 1998.

John Rawls, A Theory of Justice. Cambridge, Massachusetts: Belknap Press of Harvard University Press, 1971. 

 

 

 

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar   
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Arasınav

1

20

Sunum

1

20

Son sınav

1

30

Dönem ödevi

1

30

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Program Çıktıları

 

Katkı düzeyi*

 

1

2

3

4

5

1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

 

X

2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

X

 

3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

 

X

 

6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

 

 

X

 

7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

X

 

 

9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

 

X

 

10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

X

 

11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

X

 

13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

X

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

4

60

Arasınav

1

15

15

Sunum

1

15

15

Son sınav

1

15

15

Dönem ödevi

1

22

22

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7