Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını ve çağcıl yorumları kaynak metin olarak kullanarak siyaset felsefesindeki kimi çağdaş felsefe yapmak tarzlarını ayrıntılı biçimde ele almak.
Devlet, birey, birey-toplum ilişkisi, ulus ideoloji, şiddet, terör ve otorite gibi konularda güncel tartışmaların gerçekleştiği zeminlerin siyaset felsefesi açısından felsefi temellerinin irdelenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) siyaset felsefesine ilişkin problemleri tanır ve enine boyuna tartışır. |
1,2,5 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
2) çağdaş siyaset felsefesi metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır. |
2,4,5,11 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
3) felsefe tarihi içinde siyaset felsefesi metinlerini gidişli gelişli inceler, tartışır. |
1,2,9,10 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
4) metin çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır. |
1,2,10,11 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
5) güncel siyaset problemlerini yorumlamak becerisi kazanır. |
2,3,5,8 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Hannah Arendt, Human Condition, I. The Human Condition |
|
3 |
Hannah Arendt, Human Condition, II. The Public and Private Realm |
|
4 |
Hannah Arendt, Human Condition, II. The Public and Private Realm, 5. The polis and the household |
|
5 |
Jürgen Habermas, Theorie des kommunikativen Handelns |
|
6 |
Jürgen Habermas, Theorie des kommunikativen Handelns |
|
7 |
Jürgen Habermas, Theorie des kommunikativen Handelns |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Jürgen Habermas, Zur Verfassung Europas, Konzept der Menschenwürde und die realistische Utopie der Menschenrechte |
|
10 |
Jürgen Habermas, Zur Verfassung Europas, Konzept der Menschenwürde und die realistische Utopie der Menschenrechte |
|
11 |
John Rawls, A Theory of Justice, Justice as Fairness |
|
12 |
John Rawls, A Theory of Justice, The Principles of Justice |
|
13 |
John Rawls, A Theory of Justice, Equal Liberty |
|
14 |
John Rawls, A Theory of Justice, The Sense of Justice |
|
15 |
John Rawls, A Theory of Justice, The Good of Justice |
|
16 |
GENEL SINAV |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Jürgen Habermas, Theorie des kommunikativen Handelns (Bd. 1: Handlungsrationalität und gesellschaftliche Rationalisierung; Bd. 2: Zur Kritik der funktionalistischen Vernunft), Frankfurt am Main 1981. Jürgen Habermas, Zur Verfassung Europas. Ein Essay. Suhrkamp, Berlin 2011, Hannah Arendt, Human Condition, The University of Chicago Press, London, 1998. John Rawls, A Theory of Justice. Cambridge, Massachusetts: Belknap Press of Harvard University Press, 1971. |
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Arasınav |
1 |
20 |
Sunum |
1 |
20 |
Son sınav |
1 |
30 |
Dönem ödevi |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
|
X |
2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
X |
|
3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
X |
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
|
X |
|
6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
|
|
X |
|
7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
|
X |
|
|
9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
|
|
X |
|
10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
|
X |
|
11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
X |
|
|
12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
|
X |
|
13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Arasınav |
1 |
15 |
15 |
Sunum |
1 |
15 |
15 |
Son sınav |
1 |
15 |
15 |
Dönem ödevi |
1 |
22 |
22 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |