• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 525
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını kaynak metin olarak kullanarak kimi dil felsefesi problemlerini ayrıntılı biçimde ele almak.

Dersin İçeriği: 

Dil ve varlık ilişkisinin insan, bilinç, doğa, içsellik, dışsallık, fiziksellik, zihinsellik gibi açılardan incelenmesi. Felsefe tarihinde Sokrates öncesi filozoflardan başlayarak Wittgenstein'a ve günümüze dek dil-düşünce bağıntısını konu eden metinlerden belirli bölümlerin çözümlenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) dil felsefesindeki temel problemlere ilişkin ayrıntılı bilgi edinir.

1,2,3,4,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) dil ile düşüncenin bağlantısını kavrar.

1,2,3

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) dilin sınırlarını kavrar.

1,2,3

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) dilin yapısı, kökeni ve kullanımına ilişkin bilgi edinir.

1,2

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) söz edimlerini bilir.

1,2

1,2,3,4

A,B,C,D,E

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Wittgenstein, L. Philosophical Investigations

 

3

Wittgenstein, L. Philosophical Investigations

 

4

John SearleSpeech Acts

 

5

John SearleSpeech Acts

 

6

John SearleSpeech Acts

 

7

John Langshaw AustinHow to Do Things With Words

 

8

ARA SINAV

 

9

   

John Langshaw AustinHow to Do Things With Words

 

10

John Langshaw AustinHow to Do Things With Words

 

11

Putnam, H. (1975) "The Meaning of 'Meaning'"

 

12

Putnam, H. (1975) "The Meaning of 'Meaning'"

 

13

Chomsky, Noam. "Knowledge of Language: Its Nature, Origin, and Use”

 

14

Chomsky, Noam. "Knowledge of Language: Its Nature, Origin, and Use”

 

15

 Chomsky, Noam. "Knowledge of Language: Its Nature, Origin, and Use”

 

16

GENEL SINAV

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
  Wittgenstein, L. (1958) Philosophical Investigations. Third edition. trans. G.E.M. Anscombe. New York:MacMillan Publishing Co.

John Langshaw AustinHow to Do Things With Words. Cambridge (Mass.) 1962 - Paperback: Harvard University Press, 2nd edition, 2005

John SearleSpeech Acts, Cambridge University Press 1969.

Putnam, H. (1975) "The Meaning of 'Meaning'". In Language, Mind and Knowledge. ed. K. Gunderson. Minneapolis: University of Minnesota Press

Chomsky, Noam. "Knowledge of Language: Its Nature, Origin, and Use."Perspectives in the Philosophy of Language. (2000) ed. Robert Stainton.

   

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

  

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Arasınav

1

20

Sunum

1

20

Son sınav

1

30

Dönem ödevi

1

30

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Program Çıktıları

 

Katkı düzeyi*

 

1

2

3

4

5

1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

 

X

2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

 

X

3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

X

 

 

6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

 

 

X

 

7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

X

 

 

 

9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

 

X

 

10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

X

 

11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

X

 

13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

X

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

7

70

Arasınav

1

22

22

Sunum

1

15

15

Son sınav

1

20

20

Dönem ödevi

1

25

25

Toplam İş Yükü

 

 

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8