Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını kaynak metin olarak kullanarak kimi dil felsefesi problemlerini ayrıntılı biçimde ele almak.
Dil ve varlık ilişkisinin insan, bilinç, doğa, içsellik, dışsallık, fiziksellik, zihinsellik gibi açılardan incelenmesi. Felsefe tarihinde Sokrates öncesi filozoflardan başlayarak Wittgenstein'a ve günümüze dek dil-düşünce bağıntısını konu eden metinlerden belirli bölümlerin çözümlenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) dil felsefesindeki temel problemlere ilişkin ayrıntılı bilgi edinir. |
1,2,3,4,10 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
2) dil ile düşüncenin bağlantısını kavrar. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
3) dilin sınırlarını kavrar. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
4) dilin yapısı, kökeni ve kullanımına ilişkin bilgi edinir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
5) söz edimlerini bilir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Wittgenstein, L. Philosophical Investigations |
|
3 |
Wittgenstein, L. Philosophical Investigations |
|
4 |
John Searle, Speech Acts |
|
5 |
John Searle, Speech Acts |
|
6 |
John Searle, Speech Acts |
|
7 |
John Langshaw Austin: How to Do Things With Words |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
John Langshaw Austin: How to Do Things With Words |
|
10 |
John Langshaw Austin: How to Do Things With Words |
|
11 |
Putnam, H. (1975) "The Meaning of 'Meaning'" |
|
12 |
Putnam, H. (1975) "The Meaning of 'Meaning'" |
|
13 |
Chomsky, Noam. "Knowledge of Language: Its Nature, Origin, and Use” |
|
14 |
Chomsky, Noam. "Knowledge of Language: Its Nature, Origin, and Use” |
|
15 |
Chomsky, Noam. "Knowledge of Language: Its Nature, Origin, and Use” |
|
16 |
GENEL SINAV |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Wittgenstein, L. (1958) Philosophical Investigations. Third edition. trans. G.E.M. Anscombe. New York:MacMillan Publishing Co.
John Langshaw Austin: How to Do Things With Words. Cambridge (Mass.) 1962 - Paperback: Harvard University Press, 2nd edition, 2005 John Searle, Speech Acts, Cambridge University Press 1969. Putnam, H. (1975) "The Meaning of 'Meaning'". In Language, Mind and Knowledge. ed. K. Gunderson. Minneapolis: University of Minnesota Press Chomsky, Noam. "Knowledge of Language: Its Nature, Origin, and Use."Perspectives in the Philosophy of Language. (2000) ed. Robert Stainton. |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Arasınav |
1 |
20 |
Sunum |
1 |
20 |
Son sınav |
1 |
30 |
Dönem ödevi |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
|
X |
2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
|
X |
3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
X |
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
X |
|
|
6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
|
|
X |
|
7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
X |
|
|
|
9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
|
|
X |
|
10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
|
X |
|
11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
|
X |
|
12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
|
X |
|
13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
X |
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
7 |
70 |
Arasınav |
1 |
22 |
22 |
Sunum |
1 |
15 |
15 |
Son sınav |
1 |
20 |
20 |
Dönem ödevi |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
200 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |
|
|
|
|