• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 523
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını kaynak metin olarak kullanarak temel hukuk felsefesi sorularını ve hukukun neliğini ele almak.

Dersin İçeriği: 

Doğal Hukuk, Pozitif Hukuk Toplum Sözleşmesi ve çeşitli Hukuk kuramlarının felsefi açıdan karşılaştırılması, Hukuk Felsefesinin tarihçesi ve günümüzdeki konumunun tartışılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Bu dersi tamamladığında öğrenci::

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefe tarihindeki temek hukuk felsefesi metinlerini ayrıntılı inceler.

1,2,5,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) felsefe metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır.

1,2

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) Hukuk Felsefesi problemlerine ilişkin ayrıntılı bilgi edinir.

2,5,8,9,11

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) metin çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır.

1,2

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) yasaya uygun olanın, adil olanın imlemini kavrar.

1,2

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) etik, ahlak, moral gibi kavramları birbirinden ayırır.

1,2,5,8,9

1,2,3,4

A,B,C,D,E

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Immanuel Kant, Kritik der praktischen Vernunft, Die Analytik der reinen praktischen Vernunft.

 

3

Immanuel Kant, Kritik der praktischen Vernunft, Die Analytik der reinen praktischen Vernunft, Grundgesetz der reinen praktischen Vernunft.

 

4

Immanuel Kant, Kritik der praktischen Vernunft, Die Analytik der reinen praktischen Vernunft. Aus pflicht vs. pflichtmäßig

 

5

Immanuel Kant, Kritik der praktischen Vernunft, Die Analytik der reinen praktischen Vernunft. Aus pflicht vs. pflichtmäßig

 

6

Austin, John, 1832, The Province of Jurisprudence Determined

 

7

Austin, John, 1832, The Province of Jurisprudence Determined

 

8

ARA SINAV

 

9

Austin, John, 1832, The Province of Jurisprudence Determined

 

10

Austin, John, 1832, The Province of Jurisprudence Determined

 

11

Jeremy Bentham, The Rationale of Judicial Evidence

 

12

Jeremy Bentham, The Rationale of Judicial Evidence

 

13

John Rawls, A Theory of Justice, Justice as Fairness

 

14

John Rawls, A Theory of Justice, The Principles of Justice

 

15

John Rawls, A Theory of Justice, The Sense of Justice

 

16

GENEL SINAV

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Kant, Die drei Kritiken, Herausgegeben von Wilhelm Weischedel, suhrkamp taschenbuch wissenschaft.

John Rawls, A Theory of Justice. Cambridge, Massachusetts: Belknap Press of Harvard University Press, 1971. 

Jeremy Bentham, The Rationale of Judicial Evidence, Specially Applied to English Practice, 5 volumes, edited by John Stuart Mill (London, Hunt & Clarke, 1827).

Austin, John, 1832, The Province of Jurisprudence Determined, W. Rumble (ed.), Cambridge: Cambridge University Press, 1995.

–––, 1879, Lectures on Jurisprudence, or The Philosophy of Positive Law, two vols., R. Campbell (ed.), 4th edition, rev., London: John Murray; reprint, Bristol: Thoemmes Press, 2002.

 

 

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

  

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Arasınav 1 20
Sunum 1 20
Son sınav 1 30
Dönem ödevi 1 30
Toplam   100
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   70
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Program Çıktıları

 

Katkı düzeyi*

 

1

2

3

4

5

1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

 

X

2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

X

 

3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

 

 

X

6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

 

 

X

 

7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

 

X

 

9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

 

X

 

10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

X

 

11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

X

 

13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

X

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

7

70

Arasınav

1

22

22

Sunum

1

15

15

Son sınav

1

20

20

Dönem ödevi

1

25

25

Toplam İş Yükü

 

 

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8