Modern Felsefe düşünürlerinin yapıtlarının asıllarını kaynak metin olarak kullanarak felsefe tarihindeki kimi felsefe yapmak tarzlarını ayrıntılı biçimde ele almak. Modern felsefe problemlerini tartışmak.
Yeni Çağ, Yakın Çağ, Modern ve Çağdaş felsefe görüşlerini kapsayan varlık, bilgi, gerçeklik, doğruluk, insan, doğa gibi konularda filozofların ortaya koyduğu temel sorunların saptanması, çözümleyici yöntemle incelenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) felsefe tarihine ilişkin problemleri tanır ve enine boyuna tartışır. |
1, 7, 13 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
2) felsefe metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır. |
1,2,10 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
3) felsefe tarihi içinde kimi metinlerini gidişli gelişli inceler, tartışır. |
1,2,13 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
4) metin çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır. |
1,2,13 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
5) felsefe tarihindeki bir problemi felsefe tarihi içinde takip eder; problemin yönelimini bilir. |
1, 7, 13 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
6) modern felsefe problemlerini bilir, tartışır. |
2,4,7 |
1,3,4 |
A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Descartes: Meditations on First Philosophy: First Meditation |
|
3 |
Descartes: Meditations on First Philosophy: Second Meditation |
|
4 |
Descartes: Meditations on First Philosophy: Third Meditation |
|
5 |
Descartes: Meditations on First Philosophy: Fourth Meditation |
|
6 |
Descartes: Meditations on First Philosophy: Fifth Meditation |
|
7 |
Descartes: Meditations on First Philosophy: Sixth Meditation |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Baruch de Spinoza, Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt |
|
10 |
Baruch de Spinoza, Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt |
|
11 |
Baruch de Spinoza, Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt |
|
12 |
Baruch de Spinoza, Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt |
|
13 |
Leibniz, The Monadology |
|
14 |
Leibniz, The Monadology |
|
15 |
Leibniz, The Monadology |
|
16 |
GENEL SINAV |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Descartes: Meditations on First Philosophy: With Selections from the Objections and Replies (Cambridge Texts in the History of Philosophy), Cambridge Uni Press, 1996. Baruch de Spinoza, Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt Lateinisch- Deutsch, Meiner Verlag, Hamburg, 2010. Benedictus de Spinoza, Ethica. English, Translated by R.H.M. Elwes, Tradition Classics, Hamburg. Leibniz, Discourse on Metaphysics and other Essays, On the ultimate Origination of Things, Preface to New Essays, The Monadology, Translated by Daniel Garber and Roger Ariew, Hackett Pub., Indianapolis, 1981. |
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Arasınav |
1 |
20 |
Sunum |
1 |
20 |
Son sınav |
1 |
30 |
Dönem ödevi |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
|
X |
2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
X |
|
3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
X |
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
X |
|
|
6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
|
|
X |
|
7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
|
X |
|
|
9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
|
|
X |
|
10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
|
X |
|
11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
X |
|
|
12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
|
X |
|
13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Arasınav |
1 |
15 |
15 |
Sunum |
1 |
15 |
15 |
Son sınav |
1 |
15 |
15 |
Dönem ödevi |
1 |
22 |
22 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |