• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
PHIL 502
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Modern Felsefe düşünürlerinin yapıtlarının asıllarını kaynak metin olarak kullanarak felsefe tarihindeki kimi felsefe yapmak tarzlarını ayrıntılı biçimde ele almak. Modern felsefe problemlerini tartışmak.

Dersin İçeriği: 

Yeni Çağ, Yakın Çağ, Modern ve Çağdaş felsefe görüşlerini kapsayan varlık, bilgi, gerçeklik, doğruluk, insan, doğa gibi konularda filozofların ortaya koyduğu temel sorunların saptanması, çözümleyici yöntemle incelenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefe tarihine ilişkin problemleri tanır ve enine boyuna tartışır.

1, 7, 13

1,3,4

A,B,C,D,E

2) felsefe metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır.

1,2,10

1,3,4

A,B,C,D,E

3)  felsefe tarihi içinde kimi metinlerini gidişli gelişli inceler, tartışır.

1,2,13

1,3,4

A,B,C,D,E

4)  metin çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır.

1,2,13

1,3,4

A,B,C,D,E

5)  felsefe tarihindeki bir problemi felsefe tarihi içinde takip eder; problemin yönelimini bilir.

1, 7, 13

1,3,4

A,B,C,D,E

6) modern felsefe problemlerini bilir, tartışır.

2,4,7

1,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Descartes: Meditations on First Philosophy: First Meditation

 

3

Descartes: Meditations on First Philosophy: Second Meditation

 

4

Descartes: Meditations on First Philosophy: Third Meditation

 

5

Descartes: Meditations on First Philosophy: Fourth Meditation

 

6

Descartes: Meditations on First Philosophy: Fifth Meditation

 

7

Descartes: Meditations on First Philosophy: Sixth Meditation

 

8

ARA SINAV

 

9

Baruch de Spinoza, Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt

 

10

 Baruch de Spinoza, Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt

 

11

 Baruch de Spinoza, Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt

 

12

 Baruch de Spinoza, Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt

 

13

Leibniz, The Monadology

 

14

Leibniz, The Monadology

 

15

Leibniz, The Monadology

 

16

GENEL SINAV

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Descartes: Meditations on First Philosophy: With Selections from the Objections and Replies (Cambridge Texts in the History of Philosophy), Cambridge Uni Press, 1996.

Baruch de Spinoza, Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt Lateinisch- Deutsch, Meiner Verlag, Hamburg, 2010.

Benedictus de Spinoza, Ethica. English, Translated by R.H.M. Elwes, Tradition Classics, Hamburg.

Leibniz, Discourse on Metaphysics and other Essays,  On the ultimate Origination of Things, Preface to New Essays, The Monadology, Translated by Daniel Garber and Roger Ariew, Hackett Pub., Indianapolis, 1981.

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

  

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Arasınav

1

20

Sunum

1

20

Son sınav

1

30

Dönem ödevi

1

30

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Program Çıktıları

 

Katkı düzeyi*

 

1

2

3

4

5

1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

 

X

2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

X

 

3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

X

 

 

6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

 

 

X

 

7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

X

 

 

9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

 

X

 

10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

X

 

11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

X

 

13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

X

ECTS

 

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

4

60

Arasınav

1

15

15

Sunum

1

15

15

Son sınav

1

15

15

Dönem ödevi

1

22

22

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7