• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 599
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
0
AKTS: 
60
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencilerine iyi tanımlanmış kimi felsefe sorunlarını irdelemede yol göstererek felsefece araştırmanın niteliğini iş başında deneyerek öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği: 

Felsefenin belirli bir alanında uzmanlaşmış bir akademisyenin kılavuzluğunda derinlemesine bir araştırma etkinliği. Bu etkinlik sürecinde, öğrencinin belirli bir felsefe problemi üzerine araştırma yapma ve yaptığı araştırmayı ulusal ya da uluslararası dergilerde yayınlanabilecek birden çok makale haline getirme becerisi kazanması için hazırlık yapması istenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefe sorunlarını özgün biçmlerde tanır.

 

1,2,4

C,D

2) bir felsefe sorununu iyi tanımlanmış biçimde dile getirir.

 

1,2,4

C,D

3) bir felsefe sorununun neden sorun olduğunu açıklar.

 

1,2,4

C,D

4) bir felsefe sorununun nasıl incelenebileceğine ilişkin olanakları tartışır.

 

1,2,4

C,D

5) bir felsefe sorununun incelenmesinde kullanılacak kaynaklarla yöntemleri saptar.

 

1,2,4

C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Adayla danışman bir felsefe sorusunun ne olduğunu tartışır.

 

2

Tartışma: Öğrencinin önemli olduğunu düşündüğü aday felsefe soruları nelerdir?

 

3

Tartışma: Bir felsefe sorunu nasıl tanımlanıp dile getirilebilir?

 

4

Tartışma: İncelenecek felsefe sorunu neden önemlidir?

 

5

Tartışma: Daha önce benzer felsefe soruları nasıl tanımlanıp dile getirilmiştir?

 

6

Tartışma: İncelenen sorunla ilgili olarak felsefe yazınında neler bulunmaktadır?

 

7

Ara rapor: Sorunun tanımlanıp dile getirilmesi

 

8

İlgili metinlerin tartışılması.

 

9

İlgili metinlerin tartışılması.

 

10

İlgili metinlerin tartışılması.

 

11

İlgili metinlerin tartışılması.

 

12

Ara rapor: İlgili yazının eleştirel değerlendirmesi.

 

13

Tartışma: Başlangıçtaki sorunun yeniden tanımlanıp dile getirilmesi.

 

14

Genel değerlendirme.

 

15

Son rapor

 

16

Tartışma: Öğrencinin önemli olduğunu düşündüğü aday felsefe soruları nelerdir?

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Nermi Uygur, “What is a Philosophical Question?”, Mind New Series, Vol. 73, No. 289 (Jan., 1964), pp. 64-83.

 

Lewis Vaughn, Writing Philosophy: A Student's Guide to Writing Philosophy Essays, Oxford University Press, 2005.

 

G. Deleuze, F. Guattari, What is Philosophy?, tr. by Hugh Tomlinson and Graham Burchell, New York: Columbia University Press, 1994.

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

  

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Rapor

1

20

Sunum

1

20

Son Rapor

1

60

     

Toplam

 

100

Son Raporun Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Program Çıktıları

 

Katkı düzeyi*

 

1

2

3

4

5

1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

 

X

2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

 

X

3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

 

 

X

4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

 

X

5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

 

X

 

6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

 

 

 

X

7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

 

X

 

9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

 

X

 

10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

 

X

11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

 

X

13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

X

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 55 10 550
Ara rapor 1 40 40
Sunum 1 52 52
Son rapor 1 60 60
Toplam İş Yükü     750
Toplam İş Yükü / 25 (s)     30
Dersin AKTS Kredisi     30